• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5650 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۹ آذر

داستان كارت سوختي كه گم شد و از هرمزگان سر درآورد!

توضیح‌ضروری: ستون نامه خوانندگان مشكلاتي را بازتاب مي‌دهد كه توسط مخاطبان «اعتماد» روايت شده است. اين مشكلات عموما با شماره پيامكي ارايه شده در صفحه اول روزنامه در ميان گذاشته مي‌شود و در مواردي كه نياز به بررسي و پيگيري بيشتر داشته باشد با هماهنگي‌هاي لازم در صفحات داخلي روزنامه به صورت مفصل به آن پرداخته مي‌شود. بنابراين بايد بر اين موضوع تاكيد كنيم كه لزوما موضع روزنامه محسوب نمي‌شود، اما در سطح توان خود سعي در انعكاس آنها خواهيم داشت.

 

دايره رسيدگي به شكايات شركت ملي نفت ايران

اينجانب … مالك خودرو سمند دوگانه‌سوز مدل ۱۳۸۶ .... طبق پرينت دريافتي از شركت نفت از ۶ ماه پيش يعني تاريخي كه كارت سوخت خودرو خود را در جايگاه چيتگر تهران- شهريار جا گذاشته‌ام و پس از آن به دليل خرابي ماشين نه تنها از تهران بلكه جز مواردي خاص از پاركينگ منزلم هم اين خودرو حركت نكرده است، قاطعانه و با پذيرش مسووليت گواهي كذب هم مي‌گويم با همه دوربين‌ها كه در جاده‌ها و جايگاه‌هاي سوخت كشور نصب شده است، كسي نمي‌تواند ثابت كند كه اين خودرو به شهر يا شهرستاني رفته است و اكنون كه خودروی خود را تعمير كرده و قصد سوخت‌گيري داشتم، متوجه شدم كه كارت سوختم مفقود شده است. با پيگيري پرينت دريافتي پيوست از شركت نفت شهريار متوجه شدم كه بنا به درخواست شركت نفت هرمزگان كارت بنده مسدود و براي رفع مسدودي مي‌گويند بايد به اين استان سفر كنم كه به هيچ‌وجه در وضع فعلي امكان چنين سفري را نداشته و ندارم و اگر جرمي مرتكب شده‌ام، مي‌شود در محل سكونت خود نيابت قضايي داده و من مورد بازخواست قرار گيرم. نكته بعدي اينكه، خودروي من دوگانه‌سوز است و كلا ۳۰ ليتر سهميه بنزين دارد؛ سوال من از مسوولان شركت ملي نفت و شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي و حتي مقام قضايي اين است كه اگر دسترسي به سابقه اين خودرو دارند، بفرمايند در اين ۱۶ سال كه اين خودرو متعلق به من بوده بيش از سي ليتر ماهيانه (سهميه دولتي) بنزين زده‌ام؟

اصلا شايد سيستم طراحي كارت سوخت فاقد سيستم پيامكي به مالك كارت است كه زمينه را براي سوءاستفاده از آن فراهم كرده وگرنه حضور فيزيكي من براي پيگيري كارت سوخت گم شده، در استان هرمزگان چه كمكي به فرآيند رفع مشكلات از اين دست دارد؟

ضمن اينكه در اين مورد دو امكان متصور است:

سناريو اول اين است كه من با اتومبيل خودم رفته و از كارت سوخت خودم به صورت قانوني استفاده كرده‌ام كه در اين صورت جرمي مرتكب نشده‌ام .

سناريو دوم اين است كه شخص يا اشخاص خاطي با سوءاستفاده از كارت سوخت من بنزين زده‌اند يا در حد مجاز بوده يا غيرمجاز يا حتي بيشتر از سهميه كوپني و آزاد اين كارت سوخت كه در اين صورت خاطي يا خاطيان جرم مرتكب شده‌اند. من كه بي‌خبر بوده و جرمي انجام نداده‌ام. مثل اين است كه كسي كارت بانكي خود را گم كند و متوجه نشود شخص يا اشخاص خاطي از حسابش پول برداشت كردند. اولا رمز كارت رو از كجا آوردند؟ ثانيا آيا كسي كه كارت را گم كرده، مقصر است؟ بانك صادركننده كارت بانكي مي‌گويد شما در حفظ و حراست كارت عابر و رمز آن مشكل داشتي و اگر شكايت كني من در صورت امكان تصوير خاطي يا خاطيان را به مقامات قضايي و پليس خواهم داد و شخص مي‌تواند از طريق قوه قضاييه پيگير خسارت وارده‌اش بشود. سوال آخر من اين است مگر اسلحه يا خودرو گم كردم و اسلحه يا خودرو من باعث انجام جرمي شده كه من بايد به مقام قضايي و پليس خبررساني كنم؟ و آيا خداي ناكرده تاكنون سابقه سوءاستفاده از كارت سوخت يا خلاف ديگري در پرونده زندگي من مشاهده كرده‌ايد كه بايد جوابگو باشم و با 69سال سن يك عمر در بيشتر نقاط كشور خدمت كرده، چه جبهه و جهاد و چه به صورت معمول و با حداقل حقوق بازنشستگي تامين اجتماعي!

لذا خواهشمند است امر مقرر فرماييد كه از كارت سوخت بنده رفع مسدوديت كرده و همان مقدار بنزين سهميه‌اي متعلقه حفظ و وفق مقررات دستور صدور المثني صادر و به اينجانب تحويل فرماييد و در انتها چنانچه با پيگيري دوربين‌ها و ساير ترفندهاي پليسي و مشخص شدن هويت مجرم يا مجرمين سوءاستفاده‌كنندگان از اين كارت سوخت معلوم شد در صورت ضرورت به بنده هم اطلاع فرموده تا با شكايت قانوني خود پيگير خسارت اين مورد باشم. با سپاس.

(مشخصات مدارك ادعاي اين مخاطب گرامي در دفتر روزنامه موجود است) 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون