• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5651 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ آذر

منصور رشيدي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

براي آوردن VAR از جيب خودتان خرج كنيد نه از جيب ملت!

حتما به غبيشاوي حرف نادرستي زدند كه او از كوره در رفت

روزبه دلاور

استقلال، صدرنشين ليگ برتر، اين هفته در اهواز مقابل فولاد با نتيجه مساوي متوقف شد. شاگردان نكونام در چهار بازي گذشته ‌خود فقط در يك مسابقه به برتري رسيدند و حالا بايد آماده دربي حساس پيش رو شوند. با منصور رشيدي يكي از پيشكسوتان‌ اين باشگاه درخصوص بازي با فولاد و همچنين دربي گفت‌وگويي ترتيب داديم ‌كه‌ ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

استقلال به لحاظ فني مقابل فولاد چطور بود؟

بازي به لحاظ فني زياد دلچسب نبود و جنگ در وسط زمين بود بين هافبك‌هاي دو تيم. خيلي كم روي دروازه‌ها خطر ايجاد كردند. مقداري استقلال سرتر بود اما در كل يك نتيجه عادلانه بين دو تيم رقم خورد.‌

استقلال در چهار بازي گذشته‌اش فقط در يك بازي پيروز شده است. آيا اين موضوع مي‌تواند زنگ خطري براي صدرنشين ليگ باشد؟

چرا. از پارسال تا حالا اين مشكل وجود دارد و بعد از آنكه آن زوج عالي، قائدي و محبي از اين تيم جدا شدند استقلال مشكل گلزني دارد. در خط دفاعي هم همين‌طور ناهماهنگ بودند و در اوايل سال گذشته خيلي توپ‌ها روي دروازه مي‌آمد كه اگر حسيني نبود شايد آن جايگاه را نداشتند. از بلانكو هم تا الان چيز خاصي نديديم كه بگوييم او يك فوروارد شش‌دانگ است و الان استقلال در خط حمله ضعف دارد.

ضعف استقلال را فقط در خط حمله اين تيم مي‌دانيد؟

بله. 80درصد در خط حمله ضعف دارد. نمي‌دانم ‌چرا از مطهري استفاده نمي‌كنند، نمي‌دانم ‌او مشكلي دارد يا مصدوم ‌است! از رمضاني هم كه گهگاهي استفاده مي‌كنند. زوجي در خط حمله مثل قائدي با دياباته يا قائدي با محبي نياز استقلال است براي قهرماني.

مهرداد محمدي چطور بود؟

بد نبود. او در اوايل خوب بود اما يواش يواش افت كرد كه نمي‌دانم دليلش چيست. او بازيكن بسيار خوبي است كه مي‌تواند ‌موثر باشد اما دربازي با فولاد هم بازي‌اش به چشم ‌نيامد. در استقلال چهار تا جوان ‌خوب هستند در خط هافبك كه با دوندگي بالا عالي كار مي‌كنند. باز هم استقلال نمي‌تواند مثل چهار، پنج سال گذشته مثل كريمي و ابراهيمي جذب كند. جايگزين كردن اينها سخت بود بازيكناني كه هم به دفاع كمك مي‌كردند و هم در خط حمله تاثيرگذار بودند.

عملكرد داوري را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

معمولي! مثل بازيكنان كه‌ اشتباه مي‌كنند داوري هم در كارش اشتباه دارد براي همين نبايد زياد از داورها ايراد گرفت. اگر مغرضانه سوت بزند بله مشكل است اما وقتي داورهاي ما در همين سطح هستند بايد يك مقدار رعايت‌شان را كنيم. يك صحنه هم كه همه اعتقاد داشتند پنالتي بود خط نگه‌دار كه داشت صحنه را مي‌ديد و مشخص بود پنالتي نبود. دركل تا زماني كه VAR نيايد داوري ما همين است و با اين شرايط خيلي تيم‌ها استفاده‌اش را مي‌برند و خيلي تيم‌ها ضرر مي‌كنند. براي پيشرفت فوتبال ما VAR خوب است. الان در كل دنيا دارند اما ايران هم مثل آن كشورهايي است كه هيچي ندارند و اصلا فوتبال ندارند VAR نمي‌آورند. نبايد اين‌طور باشند بايد دست توي جيب خودشان كنند VARرا بياورند. دست توي جيب‌ خودشان نه دست توي جيب ملت!

درگيري پس از بازي هم از صحنه‌هاي زشت بازي بود.

نادر غبيشاوي از شاگردان ‌خودم در نفت آبادان بود. بچه بسيار متين و خوش‌اخلاق و با ادبي است اما ديروز كه در سايت‌ها ديدم متوجه شدم ‌حتما مساله‌اي بوده و كسي به او‌ حرف نادرستي زده كه اين‌طور‌ از كوره در رفته‌ بود.

غبيشاوي گفته هاشمي‌نسب به خانواده‌اش توهين كرده است.

هاشمي‌نسب آدمي نيست كه بخواهد بددهن باشد. او انتقاد مي‌كند و حرف‌هاي تند هم مي‌زند اما حرف‌هاي زشت تا حالا از او نشنيدم. او رك و غد است كه حرف‌هايش را مي‌زند اما حرف زشت نديدم از دهانش در بيايد نادر هم همين‌طور. او بچه باادب و باشخصيتي است كه اندازه ندارد!

دربي در پيش است. شرايط سرخابي‌ها در اين مسابقه را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

وضعيت پرسپوليس تقريبا شبيه استقلال است. آنها هم در خط حمله خيلي مشكل دارند و هافبك‌شان و دفاع‌شان هم بد نيست. در اين چند بازي هم بيشتر هافبك‌ها براي پرسپوليس گل زدند. شرايط دو تيم تقريبا مساوي است حالا به لحاظ روحي كمي وضعيت استقلال بهتر است و مي‌تواند نتيجه بگيرد. اسم اين بازي دربي است و بيش از ۵۰ سال است كه اين بازي را مهم كردند و كار براي هر دو تيم سخت است. اميدوارم ملت بازي خوبي ببينند و سالم از ورزشگاه خارج شوند! هر تيمي كه از موقعيت‌هايش بهتر استفاده كند، مي‌تواند برنده شود و اميدوارم استقلال باشد كه از موقعيت‌هايش استفاده مي‌كند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون