• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5651 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ آذر

تاثير بي‌نظير فوق ستاره روي ورزش ايالات‌متحده

با ليونل مسي، هر بازي يك سوپر بول است!

اينكه فوق ستاره اينتر ميامي ليگ MLS را تبديل به ليگ منتخب خود كند چه معنايي دارد؟
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از GOAL، ليونل مسي تاثير خيره‌كننده‌اي در امريكا داشته است و دان گاربر، كميسر MLS اعتراف كرد كه «هر بازي تقريبا مانند سوپربول است.» ليونل تاثير خيره‌كننده‌اي در داخل و خارج از زمين داشته و به ارتقاي سطح بازي در ايالات‌متحده كمك كرده است.
سوپربول فينال ليگ فوتبال امريكايي (NFL) است كه پربيننده‌ترين رويداد سالانه در امريكا به شمار مي‌رود و هر سال حدود 150 ميليون امريكايي به تماشاي اين مسابقه مي‌نشينند. برنده هشت بار توپ طلا، توجهات را از NFL، NBA و MLB در ايالات‌متحده منحرف كرده است، به‌ طوري كه اينتر ميامي شاهد افزايش ارزش سهام خود بوده است، آن‌هم بالاتر از بسياري باشگاه‌هاي معتبر در ساير رشته‌هاي پرطرفدار. همه نگاه‌ها به مسي است كه هر بار كه به ميدان مي‌رود، ميهمانان ليست A براي تماشاي او در صحنه حضور مي‌يابند.
MLS با جابه‌جايي بليت‌ها و كالاها با نرخ‌هاي بي‌سابقه و با قيمت‌هاي فزاينده، به دنبال استفاده حداكثري از لحظه‌هاي خود در حضور مسي است. اين يك چيز خوب براي كل فوتبال امريكا درنظر گرفته مي‌شود، زيرا مسي رقابت سطح اول فوتبال در ايالات‌متحده را رقابت در «ليگ منتخب» خود قرار داده است.
با جرقه‌هاي جنون مسي در هر بازي، گاربر به  USA Today درباره داشتن اين قهرمان بزرگ تاريخ به عنوان يك انقلاب ورزشي گفته است: «با مسي، هر بازي تقريبا مانند سوپربول است؛ با حضور افراد مشهور و حضور رسانه‌هاي جهاني. پيوستن مسي به ليگ به يك داستان جهاني تبديل شد كه شهرت ليگ ما را بالا برد. بهترين بازيكن تاريخ، MLS را به ليگ انتخابي خود تبديل كرد. اين براي گروه بعدي بازيكنان (بين‌المللي) كه اكنون بازي‌هاي ما را روي يك پلتفرم جهاني تماشا مي‌كنند و آنچه لئو با ميامي انجام داد را دنبال مي‌كنند چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ او حضور جهاني ما را گسترش داد و افزايش داد. ما تازه داريم متوجه مي‌شويم كه اين چه معنايي مي‌تواند داشته باشد.»
در حال حاضر چنين اتفاقي به اين معناست كه نگاه بيشتر به محصول MLS دوخته مي‌شود و پول بيشتري در بانك خواهد بود. مسي مدتي پيش در اينتر ميامي افتخارات جام ليگ را به ارمغان آورده است. با شروع ماجراجويي او در فلوريدا كه در مجموعه مستند «مسي با امريكا ملاقات مي‌كند» ثبت شده است. با شروع رقابت‌هاي 2024 او دوباره براي شكار جام بازخواهد گشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون