• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5652 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ آذر

در انتظار موضع‌گيري ساير دستگاه‌ها هستيم!

پليس راهور، خودروهاي لاكچري فوتباليست‌ها و ليست مرموز

بالاخره بعد از تلاش‌هاي رسانه‌اي و فشار افكار عمومي يك مقام رسمي در مورد حواله‌هاي خودروهاي لاكچري كه به عنوان پاداش صعود به جام جهاني يا حضور در جام جهاني داده شد، موضع‌گيري كرد. سردار كمال هاديان‌فر، رييس پليس راهور در اين باره گفت: «تا مصوبه صريح دولت درباره واگذاري خودرو را نبينيم، اجازه پلاك شدن خودروهاي وارداتي توسط بازيكنان تيم ملي فوتبال را نمي‌دهيم.»
او ادامه داد: «فرمان داريم كه خودروهاي لوكس و امريكايي كه عامل تفاخر است را پلاك نكنيم و اين كار را نخواهيم كرد. بعضي از اين خودروها نيز مشكلات گمركي دارند. تا اين لحظه هيچ كدام از آنها پلاك نشده است.» اينكه چنين موضعي اتخاذ شده بدون شك به واسطه حساسيت جامعه نسبت به اين موضوع است. وقتي يكي از ملي‌پوشان در اين شرايط اقتصادي وخيم ولو به شوخي گفت ماشيني كه وارد كردم 100 ميليارد تومان قيمت دارد به معناي واقعي كلمه دل مردم شكست و خواستار توضيح در رابطه با اين مساله شدند. از آن سمت با پيگيري‌هايي كه ما در روزنامه اعتماد انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم كه چند اسم خارج از ضابطه وارد ليست پاداش‌بگيران شده و اسم چند نفر خط خورده و همچنين مشخص نيست ليست در كجا تنظيم شده چون فدراسيون اين كار را نكرده است، آگاهي اهالي فوتبال نسبت به اين مساله افزايش پيدا كرد. وسط آمدن رقم دو تا سه هزار ميليارد تومان در اين ميان بي‌تاثير نبود. حال كه پليس راهور با توجه به شرايط با صراحت اعلام كرده است كه از پلاك شدن اين خودروهاي لاكچري خودداري مي‌كند نياز است كه قدم بعدي برداشته شود. قدم بعدي مشخص كردن اسامي افرادي است كه اين پاداش را دريافت كرده‌اند؛ چه آنهايي كه با ضابطه پاداش گرفته‌اند و چه آنهايي كه بدون ضابطه از چنين رانتي سود برده‌اند. 
اتفاقا به نظر مي‌رسد خود پليس راهور مي‌تواند مرجع خوبي براي پيگيري اين موضوع باشد. اگر اين نهاد مي‌داند كه چه كساني تا به امروز براي پلاك كردن خودروي وارداتي‌شان اقدام كرده‌اند، خوب است كه اين اسامي را دراختيار رسانه‌ها قرار دهد تا مردم بدانند چه كساني از چنين منفعت بزرگي بهره‌مند شده‌اند. منفعتي كه البته امروز با نگاه درست پليس راهور مسيرش مسدود شده است. مگر اينكه صاحب نفوذها دوباره بروند پيش اين و آن تا بتوانند آن مصوبه صريح را بگيرند يا به هر ترتيبي شده خودروهاي‌شان را پلاك كنند. 
در كنار پليس راهور نياز است ساير نهادهاي ذي‌ربط مثل رياست جمهور، وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال به همراه سازمان گمرك هم در اين زمينه رسالت خود را به انجام برسانند. رسالتي كه اولين قدمش انتشار ليست پاداش‌بگيران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون