• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5659 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲ دي

رييس‌جمهور در سفر به استان گلستان:

رابطه ناسالم در دولت سيزدهم قابل پذيرش نيست

گروه سياسي

«روابط ناسالم در دولت قابل پذيرش نيست.»اين عباراتي است كه ابراهيم رييسي در جريان سفر به استان گلستان در واكنش به برخي انتقادات از دولت سيزدهم در خصوص بروز برخي مفاسد بزرگ اقتصادي مطرح مي‌كند. رييس‌جمهور در ادامه به‌شدت عمل دولت براي برخورد و مقابله با فساد تاكيد كرده و مي‌گويد: كوچك‌ترين رابطه غيرسالم اداري در دولت سيزدهم قابل پذيرش نيست. مردم بايد در عمل ببينند كه گره از كارشان باز مي‌شود. ممكن است دشمنان بخواهند فسادنمايي كنند اما برنامه ما در دولت فسادزدايي است. قرار بر اين است كه در هر نقطه‌اي فساد ببينيم مقابله كنيم و اجازه ندهيم كوچك‌ترين فسادي در دولت لانه كند.

رييسي در ادامه سفرهاي استاني خود در روزهاي پاياني هفته (پنجشنبه و جمعه) براي دومين بار راهي استان گلستان شد تا ضمن بازديد از طرح‌هاي مصوب سفر اول، تصميم‌هاي مقتضي براي شتاب بخشي در اجراي آنها اتخاذ كند و چند طرح عمراني هم با حضور مسوولان و دولتمردان دولت سيزدهم به بهره‌برداري برساند. در اين ميان بسياري از شهروندان گلستاني از مسوولان اجرايي كشور و شخص رييس‌جمهور خواستند تا زمينه تحقق وعده‌ها را فراهم سازند و به جاي وعده‌هاي تازه، وعده‌هاي قبلي را عملياتي سازند. مشكلاتي چون مشكل مسكن، بيكاري، گسترش فقر، آسيب‌هاي اجتماعي و...از جمله مشكلاتي است كه مردم استان گلستان با آن دست به گريبان بوده و از مقامات دولتي كه همراه با رييس‌جمهوري راهي استان شده بودند حل و فصل آنها را خواستار شدند. سيد ابراهيم رييسي اما در جمع مردم گرگان اظهار كرد: نبايد اجازه دهيم خليج گرگان خشك شود و به تهديدي براي منطقه تبديل شود. اين خليج يك فرصت براي منطقه است و بايد آن را حفظ كرد. شاهد بوديم كه لايروبي خليج گرگان با تلاش عزيزان به شكل مناسبي انجام شد و اين تهديد برطرف شد و خليج گرگان دوباره به فرصتي براي منطقه و كشور تبديل شده است.جزيره آشوراده براي مردم منطقه و كشور يك فرصت است. خوشبختانه امروز احيا شده و مي‌توان آنجا اشتغال ايجاد كرد. رييسي همچنين درباره مشكل آب در استان گلستان اظهار كرد: برنامه‌ريزي كرديم تا در ۲ سال گام‌هاي مناسبي براي تامين آب در استان برداشته شود. در سد نرماب در ۲ سال اخير بيش از ۱۵ سالي كه ساخت سد آغاز شد هزينه كرديم تا به سرعت اين طرح به بهره‌برداري برسد. يكي از اولويت‌هاي ما اين است كه تنش‌هاي آبي در گلستان حل شود. از ابتداي دولت سيزدهم ۱۰ هزار روستا را هدفگذاري كرديم و تا امروز به ۳ هزار و ۶۰۰ روستا آبرساني شده است و در پايان راه نيز حتما مساله هر ۱۰ هزار روستا حل مي‌شود. رييسي گفت: نكته ديگر دسترسي به ارتباطات فيبر نوري است. با كاري كه در گلستان انجام شد مي‌توانيم اين استان را نخستين استان هوشمند كشور بناميم چون تمام ارتباطات فيبر نوري در استان برقرار شده است. افزون بر اين، نسبت به حوزه مسكن كه يكي از نيازهاي استان است هم بي‌توجه نبوديم. در شهر گرگان و ساير شهرهاي اين استان براي ساخت مسكن ممكن است كمبود زمين داشته باشيم. ۲ هزار و ۶۰۰ مسكن تحويل داده شد و در اين سفر نيز ۳ هزار و ۶۰۰ واحد تحويل مي‌شود. در مجموع ۴۱ هزار مسكن در استان گلستان در حال ساخت است كه تحويل متقاضيان و نيازمندان خواهد شد.

گلايه جوانان در خصوص سرعت اينترنت برطرف شود

رييس‌جمهور گفت: توصيه‌ام به وزير ارتباطات اين است كه جوان‌ها را دريابيد و گلايه‌هاي‌شان براي توسعه بستر و سرعت اينترنت را كه عمدتا براي بهره‌مندي ارتباطات علمي و تحصيلي و راه‌اندازي و توسعه كسب و كار است، مرتفع كنيد.سيد ابراهيم رييسي ديروز در آيين‌ افتتاح پروژه بزرگ‌ فيبر نوري استان گلستان با بيان اينكه امروز تمام زندگي مردم ارتباط تنگاتنگي با حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات داشته و همه سطوح زندگي در بستر اينترنت و ارتباطات فضاي مجازي قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: همه شاهديم كه در حال حاضر همه شؤون زندگي مردم اعم از آموزش، كسب و كار، ارتباطات پولي و بانكي، خريد و... در بستر اينترنت شكل مي‌گيرد. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه با توجه به محدوديت‌هايي كه فيبر مسي دارد، فيبر نوري مي‌تواند محدوديت‌هاي بسياري را رفع كند، خاطرنشان كرد: من اين گلايه مردم را به آقاي وزير منتقل كردم كه سرعت اتصال و ارتباط اينترنت كند و پايين است و ايشان نيز با سرعت و همت پيگير رفع اين مشكل به نحو مقتضي هستند.

رييسي از اجراي بيش از يك هزار و ۳۰۰ كيلومتر حفاري براي پوشش فيبر نوري در استان گلستان در فاصله سفر نخست و دوم خبر داد و گفت: استان گلستان نخستين استان هوشمند و داراي زيرساخت فيبر نوري و توسعه بستر اينترنت است كه نشان از جديت و همت مسوولان استان براي تحقق مطالبات مردم است.وي بر تسريع اين اقدام در ساير استان‌ها تاكيد كرد و گفت: توجه به روستاها در راستاي سياست دولت براي عدالت اجتماعي و توسعه در پرتو عدالت است؛ زيرا ما معتقديم منطبق بر منظومه فكري امامين انقلاب بايد توسعه را براي كشور عادلانه و منطبق بر توازن در توزيع امكانات فراهم كنيم. رييس‌جمهور در ادامه گفت: توصيه پاياني‌ام به وزير ارتباطات اين است كه جوانها را دريابيد و گلايه‌هاي‌شان براي توسعه بستر و سرعت اينترنت را كه عمدتا براي بهره‌مندي ارتباطات علمي و تحصيلي و راه‌اندازي و توسعه كسب و كار است، مرتفع كنيد.

گرفتار حاشيه نمي‌شويم

سيد ابراهيم رييسي شامگاه پنجشنبه در نشست «توسعه زنجيره ارزش» كه با حضور مسوولان و نيز فعالان اقتصادي استان برگزار شد، با اشاره به بيان حكيمانه رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه به قله نزديك هستيم و خستگي ممنوع است، تصريح كرد: امروز و در اين مسير وظيفه سنگيني بر عهده همه ما قرار دارد و بايد تلاش‌مان را مضاعف كنيم.رييس‌جمهور با بيان اينكه بايد طرحي نو دراندازيم، افزود: در انجام كارها كسي به لحاظ كمي از كار كم نمي‌گذارد، اما در عين حال بايد تلاش كنيم هر چه بيشتر بر كيفيت كار خود بيفزاييم. همچنين بايد تلاش كنيم ظرفيت‌هاي خود را ارتقا دهيم تا سختي‌هاي كار باعث نااميدي و سستي ما در كار نشود و توأمان بهره‌وري كار را نيز افزايش دهيم.رييسي با تشكر از وضعيت اجراي مصوبات دور اول سفر دولت مردمي به استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان ظرفيت‌هاي متنوع و متعددي دارد كه بايد براي فعال شدن اين ظرفيت‌ها تلاش كنيم. اگر چه آمار گواه آن است كه وضعيت بيكاري در گلستان كاهشي شده است، اما با توجه به ظرفيت‌ها و استعدادهاي استان وضعيت اقتصادي و اشتغال استان از آنچه هست نيز بايد بهتر باشد.رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه تسهيل اشتغال‌آفريني بايد در همه بخش‌ها به ويژه در بودجه‌ريزي در دولت و مجلس بيش از پيش مورد توجه باشد، گفت: بايد مهار تورم را نيز مدنظر داشته باشيم، اما در كليت بايد به راه‌حل‌هايي كه به رفع ريشه‌اي مسائل و مشكلات منتج مي‌شوند، بيشتر توجه كنيم و از راهكارهايي كه شايد در كوتاه‌مدت باعث رضايت برخي‌ها شود، اما مشكلات را به شكل ريشه‌اي حل نمي‌كنند، اجتناب كرد. رييسي همچنين با بيان اينكه بايد تصدي‌گري‌هاي دولتي را به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذار كنيم، افزود: اين مهم به صرف سخنراني كردن محقق نمي‌شود، ضمن اينكه پس از واگذاري نبايد بخش خصوصي يا تعاوني به حال خود رها شود بلكه بايد از لحاظ مالي و حقوقي مورد حمايت همه‌جانبه قرار گيرد.رييسي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اينكه بناي ما در دولت مردمي بر اين است كه گرفتار حاشيه‌ها نشويم، تصريح كرد: آنچه اميد، نشاط و سرمايه اجتماعي را افزايش مي‌دهد، كار است و كار و كار و لذا به هيچ‌وجه اجازه ندهيد حاشيه‌ها بر اصل سايه افكنده و مانع از انجام كارها شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون