• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5681 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ دي

درباره ما چگونه مي‌انديشند

 آن هم با به جوش آوردن ديگ طمع افراد ساده‌ كه چگونه با 2 دلار يك‌شبه پولدار شوند و اين همه تبليغ مي‌كنند در كليه كانال‌هاي ماهواره در هر ساعت چند‌بار و تشويق مردم براي شركت در اين بازي خنده‌دار.
بايد اين مطلب را روشن بگويم كه اگر مي‌خواهيد در يك قرعه‌كشي شركت كنيد بايد ببينيد و حساب كنيد كه چقدر شانس پيروزي داريد و سپس اقدام به شركت كنيد به طور مثال در تاس‌اندازي شانس شما در انتخاب يك عدد يك به شش است و اگر در گويي كه 10‌شماره در آن است و اعداد يك رقمي شانس شما يك به ده است حالا اگر بخواهيد يك عدد دو رقمي را انتخاب كنيد شانس شما يك به صد مي‌شود يعني 10×10 كه مي‌شود از لحاظ رياضي 10 به توان 2 و اگر قرعه‌كشي براي عدد سه رقمي باشد شانس شما يك در هزار است يعني 10 به توان 3 يا 10×10×10 كه 10 سه بار در خودش ضرب مي‌شود در چهار رقمي شانس شما يك به ده هزار مي‌رسد يعني 10×10×10×10 كه مي‌شود ده هزار يا 10 به توان چهار. همين حساب را جلو ببريد و به عدد 12 رقمي كه مي‌رسيد مي‌شود 10 دوازده بار در خودش ضر‌ب شود 10 به توان 12 يعني هزار ميليارد. حالا چگونه مي‌خواهيد شانس يك در هزار میلیاردی خود را آزمايش كنيد. جايزه‌اي كه هر بار بيشتر مي‌شود حتي اگر به يك ميليارد دلار هم برسانند در شانس شما هيچ تغييري نمي‌كند.
اين كه بگويند شما دو عدد شش رقمي بنويسيد يا شش عدد دو رقمي يا سه عدد چهار رقمي يا چهار عدد سه رقمي هيچ فرقي در اصل كه انتخاب عدد 12 رقمي باشد را نمي‌كند و تنها براي فريب شما مطرح مي‌شود كه متوجه 12 رقم نشويد يك فريب ساده است.
شانس يك در هزار ميليارد اگر هم‌چنان قصد شركت داريد براي خودم متاسفم در درجه اول كه نتوانسته‌ام شما را به خوبي روشن كنم يا در درجه بعدي براي شما كه يك حساب ساده احتمالات را درك نمي‌كنيد و در درجه آخر براي جامعه‌اي كه چنين افرادي در آن زندگي مي‌كنند كه ديگران دربار‌ه ايشان چنين مي‌انديشند و مي‌توان به سادگي از آنها سوءاستفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها