• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5681 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ دي

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در واكنش به حملات تروريستي به كرمان و راسك مواضع موساد و داعش را هدف حملات موشكي‌اش قرار داد

پاسخ سخت ايران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انتشار سه اطلاعيه‌ از انهدام مقرهاي جاسوسي و تجمع گروهك‌هاي تروريستي ضد ايراني در بخش‌هايي از منطقه با موشك‌هاي بالستيك خبر داد. براساس متن بيانيه نخست، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيمه شب سه‌شنبه در پاسخ به جنايت‌هاي اخير تروريستي در ايران و به شهادت رسيدن هموطنان‌مان در كرمان و راسك، محل‌هاي تجمع فرماندهان و عناصر اصلي مرتبط با عمليات‌هاي تروريستي اخير، به ويژه گروه تروريستي داعش، در سرزمين‌هاي اشغالي سوريه را شناسايي و آنها را با شليك تعدادي موشك بالستيك منهدم كرد. علاوه بر اين، سپاه در پاسخ به ترور برخي فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژيم اسراييل، يكي از مقرهاي اصلي جاسوسي اين رژيم (موساد) در اقليم كردستان عراق (اربيل) را مورد هدف قرار داد و منهدم كرد.

 

مقر تروريست زير آتش

دي ماه سال جاري، سردار سيد رضي موسوي از فرماندهان ارشد سپاه در جبهه مقاومت در حمله هوايي رژيم اسراييل به محل اقامتش در دمشق سوريه به شهادت رسيد، پيش از آن نيز در جريان حمله هوايي ارتش اسراييل به يكي از مقرهاي نيروهاي ايراني در سوريه دو نفر از مستشاران نظامي سپاه به ‌نام‌هاي محمدعلي عطايي شورچه و پناه تقي‌زاده به شهادت رسيده بودند. علاوه بر اين، در اقدامات تروريستي جداگانه‌اي در عراق و لبنان در 14 دي ماه، ابوتقوي السعيدي از فرماندهان حشدالعشبي توسط امريكايي‌ها و شيخ صالح العاروري معاون دفتر سياسي حماس نيز 12 دي ‌ماه در لبنان توسط رژيم اسراييل به شهادت رسيدند. اين درحالي است كه به واسطه عمليات تروريستي دو عامل انتحاري داعش در نزديكي مزار شهيد قاسم سليماني در كرمان حدود 90 نفر از هموطنان‌مان شهيد شدند. آذر ماه نيز تروريست‌هاي وابسته به گروهك جيش‌العدل به فرماندهي انتظامي راسك حمله كردند كه منجر به شهادت 11 نفر از نيروهاي انتظامي در اين محل شد. به نوشته خبرگزاري تسنيم، عمليات موشكي سه‌شنبه، هفتمين عمليات موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سال 1396 تاكنون است.

 

آژير خطر كنسولگري امريكا به صدا درآمد

حملات موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در رسانه‌هاي فرامرزي واكنش‌هاي گسترده‌اي را
به دنبال داشت، خبرگزاري الميادين به نقل از منابع محلي در ادلب سوريه مدعي شد كه بر اثر حمله موشكي سپاه، برخي مقرهاي حزب تروريستي التركستاني منهدم شده است. از سوي ديگر خبرنگار الميادين در سوريه از صداي انفجارهايي كه شهر حلب را لرزاند، خبر داد.

اطلاعات اوليه حاكي از حمله موشكي به مناطقي در جنوب شرقي شهر بود. همزمان، خبرنگار الميادين در عراق گزارش داد كه «صداي دست‌كم هفت انفجار در اربيل» در اقليم كردستان شنيده شده است كه نشان مي‌دهد آژيرهاي خطر در كنسولگري امريكا در اين شهر به صدا در آمده و ترافيك هوايي به‌ طور موقت متوقف شده است. گفته مي‌شود صداي حداقل هشت انفجار شنيده شده است. در اين ميان خبرگزاري رويترز نيز به نقل از منابع امنيتي مدعي شد كه «فرودگاه اربيل در اقليم كردستان عراق پس از شنيدن صداي انفجار، تردد هوايي را متوقف كرد.» دو مقام امريكايي نيز در گفت‌وگو با رويترز مدعي شدند كه حملات موشكي در عراق بر هيچ تاسيسات امريكايي تاثيري نداشته و تلفاتي نيز در پي نداشته است. همچنين حملاتي به حلب و حومه آن گزارش شده است، جايي كه گفته مي‌شود حداقل 4 موشك از سمت درياي مديترانه به مواضع تروريستي‌ها در جغرافيا اصابت كرده است. آن‌گونه كه خبرگزاري ايرنا با استناد به بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فاش كرد، اين حملات منجر به انهدام «يك ستاد جاسوسي» و «تجمع گروه‌هاي تروريستي ضدايراني» در اربيل، پايتخت اقليم كردستان شد. همزمان شوراي امنيت كردستان عراق مدعي شد كه پيشرو ديزايي تاجري كه با سازمان اطلاعاتي اسراييل ارتباط نزديكي دارد، يكي از كشته‌ها است. علاوه بر اين، سپاه پاسداران به اهدافي در سوريه با موشك‌هاي بالستيك حمله كرد و «محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلي مرتبط با عمليات‌هاي اخير تروريستي به ‌ويژه گروه تروريستي داعش» را هدف قرار داد. براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، حمله به سوريه در پاسخ به حملات اخير گروه‌هاي تروريستي كه منجر به شهادت رسيدن ايراني‌ها در شهرهاي جنوبي كرمان و راسك شد، قلمداد مي‌شود. متيو ميلر، سخنگوي وزارت خارجه امريكا در بيانيه‌اي ادعايي حملات ايران به كنسولگري ايالات‌متحده در اربيل را محكوم كرد. اين درحالي است كه ناصر كنعاني، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اقدام نظامي در اربيل و ادلب را دفاع مقتدرانه از حاكميت و امنيت كشور، مقابله با تروريسم و بخشي از مجازات عادلانه عليه متجاوزان به امنيت ايران خواند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها