• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5683 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ دي

گزارش اختصاصي «اعتماد» از اتفاقات باشگاه پرسپوليس

معادله سه سر برد براي درويش و برانكو و اسپانسر و بي‌كلاه ماندن سر هواداران

پس از آنكه با يك توافق دوجانبه بين پرسپوليس و گل‌محمدي، سرمربي اين تيم از ادامه همراهي با سرخپوشان انصراف داد، مديران باشگاه با فشار هواداران به تكاپو افتادند و باب مذاكره را با برانكو ايوانكوويچ باز كردند. مربي با تجربه كروات كه در تيم ملي عمان جايگاه مستحكمي ندارد و در يكي، دو مصاحبه هم پالس‌هاي مثبتش درباره پرسپوليس قند در دل پرسپوليسي‌ها آب كرده بود! اما تقريبا تمام نزديكان برانكو مي‌دانستند احتمال بازگشت او به فوتبال ما نزديك به صفر است كه در ادامه به دلايل اين موضوع مي‌پردازيم.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه دلبري، يكي از اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس به اردوي عمان رفت تا با برانكو مذاكرات مستقيمي داشته باشد. از جزييات و درخواست برانكو در آن جلسه خبرنگار «اعتماد» پرده برداشت كه قبل‌تر به آن پرداختيم. شروطي مثل بازگشت كريم باقري كه در همان ابتدا مشخص بود از عهده رضا درويش خارج است. برانكو هم كه قبلا با ايرج عرب يك مدير حراستي بود همكاري داشت به خوبي مي‌دانست درويش هم خودش را مقابل بالادستي‌ها قرار نمي‌دهد و پس از عكس يادگاري با دلبري در يك ويس كه در فضاي مجازي منتشر شد، اعلام كرد به دليل مشكلات خانوادگي  قادر به  بازگشت به پرسپوليس  نيست!
البته در همان گزارش ابتدايي هم از جلسه دلبري و برانكو نوشتيم كه وي شرايط كشورمان را زير نظر دارد و از ايران پيام‌هاي منفي زيادي داشته كه اين هم باعث شده بخواهد قيد حضور در پرسپوليس را بزند، اما اين داستان  اينجا تمام  نشد!
بعد از همه اينها رضا چلنگر، دوست و مترجم سابق برانكو وارد عمل شد و مفاصاماليات و پرداخت آن را روزنه‌اي از شانس زياد براي بازگشت سرمربي خارجي تعبير كرد و در ادامه پرداخت جريمه ديركرد مالياتي از جانب درويش را سورپرايز بزرگ مدير سرخ‌ها دانست تا هم برانكو از پرداخت بدهي مالياتي خوشحال باشد و هم درويش از تعريف و تمجيد چلنگر نزد هواداران اعتبار دوباره‌اي بگيرد! حالا رضايت دو طرفه اتفاقي بوده يا هماهنگ شده يك موضوع ديگر است، اما اين وسط براي اسپانسر پرسپوليس هم كه اين پول را كه مبلغ زيادي هم نبود پرداخت كرد نيز حسابي تبليغ شد تا جايي كه هواداران از همه جا بي‌خبر پرسپوليس در كامنت‌هاي متعدد از اين اسپانسر قدرداني كردند! اسپانسري كه در مدت اخير بابت برخي پرونده‌هاي مربوط به دريافت ارز  تحت  فشار هم قرار گرفته  بود. 
سرانجام درويش و يكي ديگر از مقامات باشگاه هم احتمالا براي آخرين عكس يادگاري با برانكو به قطر رفتند تا به  شكلي هواداران  تيم‌شان را  آرام كنند. 
برانكو با جملات احساسي براي هواداران باز هم نه گفت و درويش هم از تلاش‌هايي كه به عشق هواداران كرد، اما ثمري نداشت، سخنراني كرد تا نه سيخ بسوزد و نه كباب! حالا برانكو مي‌تواند هر زمان كه خواست به ايران سفر كند، چون بدهي مالياتي ندارد و درويش هم سربلند از مفاصاحساب مالياتي با برانكو و گرفتن عكس يادگاري با مربي محبوب هواداران يك مربي ديگر را روي نيمكت تيمش خواهد آورد.
به اين ترتيب مي‌توان گفت نمايشي كه چند وقت اخير براي هواداران پرسپوليس به اجرا درآمد حتي اگر هماهنگ شده هم نبود، تبديل به يك معامله سه سر برد براي درويش، اسپانسر باشگاه و برانكو شد. در اين بين تنها سر هواداران بي‌كلاه مانده كه همچنان تيم‌شان بدون سرمربي است. 
در اين وضعيت كمتر هواداري پيگير اصل قضيه مي‌شود‌. آيا از همان اول قرار بود برانكو بيايد؟ مشكل خانوادگي اجازه نداد؟ با توجه به اطلاعاتي كه خبرنگار «اعتماد» دارد پاسخ هر دو سوال منفي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون