• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5683 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ دي

جام ملت‌هاي آسيا 2023

عراق سامورايي‌ها را سراغ ايران فرستاد

در دور دوم مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا عصر ديروز تيم‌هاي ملي ژاپن و عراق از گروه D رقابت‌ها به مصاف هم رفتند كه در نهايت اين عراقي‌ها بودند كه در كمال تعجب با نتيجه دو بر يك از سد مدعي اول كسب عنوان قهرماني گذشتند. 
ژاپن به عنوان صدرنشين رنكينگ آسيا بعد از شروع متزلزل مقابل ويتنام كه به البته با برد 4 بر 2 اين تيم همراه شد در بازي دوم مقابل عراق سختكوش هم غافلگير شد و در نيمه نخست با دو گل عقب افتاد. سامورايي‌ها در نيمه دوم هرچه زدند به در بسته خوردند تا اينكه در دقايق تلف‌شده بازي يكي از گل‌ها را جبران كردند اما اين گل براي كسب امتياز از اين بازي كافي نبود. در نهايت عراق موفق شد نخستين شگفتي بزرگ جام 2023 را رقم بزند و با كسب سه امتياز برابر ژاپن مدعي اول صعود از گروه چهارم مسابقات لقب بگيرد. كافي است عراق از بازي آخر خود مقابل ويتنام يك امتياز بگيرد تا صدرنشين اين گروه شود. ژاپن هم در صورت برد احتمالي برابر مالزي در ديدار سوم با ايستادن روي سكوي دوم به كارش در دور گروهي پايان خواهد داد. 
عراق با اين برد تمام جدول و پيش‌بيني‌هاي جام ملت‌هاي آسيايي 2023 را تغيير داد. تا پيش از اين تصور مي‌شد ژاپن كه قبل از شروع مسابقات تيم‌هايي مثل آلمان و كلمبيا را از دم تيغ گذرانده بود، بتواند به راحتي صدرنشين شود. در واقع اين‌طور پيش‌بيني شده بود كه هر 5 مدعي كسب قهرماني يعني ژاپن، كره جنوبي، ايران، عربستان و استراليا در گروه خود صدرنشين شوند و بر اساس همين فرض تمام احتمالا دورهاي حذفي شكل گرفته بود. حال با احتمال دوم شدن ژاپن آنها از سمت ديگر جدول به سمتي كه ايران حضور دارد خواهند آمد و اين يعني عوض شدن همه معادلات!
طبق برنامه‌ريزي مسابقات تيم دوم گروه چهار در دور حذفي با تيم صدرنشين گروه E كه به احتمال قريب به يقين كره جنوبي است برخورد خواهد كرد و برنده اين ديدار با ايران روبرو خواهد شد. البته اوضاع براي ايران چندان تفاوتي نكرده و همچنان يوزها تا قبل از فينال تنها يك بازي سخت خواهند داشت اما حالا ممكن است اين بازي سخت با ژاپن باشد نه كره جنوبي؛ اگر سامورايي‌ها بتوانند رقيب شرق آسيايي خود را در يك هشتم  شكست  بدهند. 
اما با برد عراق اوضاع آن طرف جدول براي عربستان و استراليا عالي شد و حالا اين دو تيم تا قبل فينال تنها يك تقابل با  مدعيان خواهند  داشت.
بدون شك باخت ژاپن به عراق بيشتر از هر تيم ديگري كره جنوبي را ناراحت كرده است. اين تيم كه تصور مي‌كرد در صورت صدرنشيني در مرحله يك‌هشتم با عراق يا حتي ويتنام روبرو مي‌شود حالا بايد خودش را آماده تقابل با ژاپن كند! كره‌اي كه روز گذشته ابتدا با شوك ناشي از مصدوميت گلر شماره يك خود به دليل پارگي رباط صليبي مواجه شده بود و سپس خبر تقابل احتمالي با  ژاپن  را  شنيد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون