• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5686 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳ بهمن

مهدي مناجاتي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

چشم بسته در اين گروه اول مي‌شويم

مانچيني با آن تعريف خواسته ما را گول بزند!

گروه ورزش

تيم ملي فوتبال كشورمان پس از پيروزي در برابر فلسطين و هنگ‌كنگ صعودش به مرحله حذفي جام ملت‌هاي آسيا را قطعي كرد، اما براي سرگروهي يك جدال حساس با تيم ملي امارات دارد. انتظار هواداران فوتبال اين است تيم ملي بتواند با انجام ‌يك بازي خوب و منسجم مقابل رقيبش به پيروزي برسد تا خاطره نمايش نااميد‌كننده مقابل هنگ‌كنگ هم پاك شود و با 9 امتياز به دور بعد صعود كند. با مهدي مناجاتي يكي از پيشكسوتان فوتبال كشورمان كه سابقه سرمربيگري در تيم ملي را هم دارد در خصوص وضعيت تيم ملي و بازي با امارات گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

تيم ملي پس از كسب دو برد به مصاف امارات مي‌رود. در ابتدا نظرتان را در خصوص دو بازي اول تيم ملي بگوييد؟

تيم‌ها همه كار كردند و زحمت كشيدند تا بتوانند بازي‌هاي خوبي را انجام دهند حتي تيم‌هاي كوچكي مثل فلسطين و هنگ‌كنگ. ما نبايد اين تيم‌ها را دست‌كم بگيريم. نبايد همه فكر و ذكرمان به كره و ژاپن و اين قدرت‌ها باشد. بايد بزرگي زمان گذشته‌مان را داشته باشيم، چون تيم‌هاي ديگرهم كار كرده‌اند. الان تيم كوچكي مثل فلسطين مثل گذشته نيست يا عراق و اردن تيمي درست كردند كه مي‌توانند موفق باشند. با اين حال تيم ما تيم كوچكي نيست و اميدواريم اين تيم مثل زمان گذشته اقتدارش در فوتبال آسيا زبانزد باشد و بچه‌ها بتوانند جام قهرماني را به ايران بياورند.

به قدرت ساير تيم‌ها در اين مسابقات اشاره كرديد. تيم ملي ما چطور؟ نسبت به قبل پيشرفت كرده‌ايم يا درجا زده‌ايم؟

بازي‌ها هر قدر بيشتر ادامه پيدا كند، بيشتر مي‌شود پي برد كه آيا كوتاهي كرديم يا كار كرديم. بايد ديد بعد از مسابقات تيم را رها كرديم براي مسابقات ديگر يا نه! اين تيم از بازيكنان گذشته استفاده مي‌كند و اين خيلي خوب است. تجربه و كلاسي كه دارند، مي‌توانند نقطه قوت تيم ما باشند. اميدوارم با انجام بازي‌هاي خوب بتوانند موفق شوند.

ارزيابي فني شما از بازي با امارات چيست؟

امارات تيم خوبي است، اما تيم ايران تيم كمي نيست. در آسيا و حتي اروپا مي‌تواند حرف براي گفتن داشته باشد. روي هم رفته نبايد فكر كنيم اين تيم مثل زمان گذشته ضعيف است. نه! همه تيم‌ها كار كردند و از مربيان خارجي استفاده مي‌كنند و اردوهاي خوبي پشت سر گذاشتند تا بتوانند موفق شوند. تيم ما هم بد كار نكرده و اميدواريم با بازيكنان خوبي كه داريم با شهامتي كه دارند تيم را قهرمان كنند.

فكر مي‌كنيد نتيجه ما مقابل امارات بايد به ساير نتايج گروه‌هاي ديگر ربط پيدا كند؟

تيم هميشه بايد با صلابت باشد و براي ما نبايد فرق كند در مرحله بعد با چه تيمي بازي كنيم. بايد با قدرت تمام تيم‌ها را برد، چون تيم ملي اين توانايي را دارد فقط اميدوارم دچار بدشانسي نشويم.البته فوتبال مثل شطرنج است كه مساوي يا برد و باخت و در گروه اول يا دوم شدن به استراتژي مربي برمي‌گردد.

بدون در نظر گرفتن احساسات قلبي به كشورمان بگوييد تيم ملي تا چه مرحله‌اي مي‌تواند صعود كند؟

اگر چشم‌هاي بچه‌ها را ببنديد بايد در گروه خودشان به عنوان تيم اول صعود كنند، چون تيم ايران هستيم و هميشه جزو مدعيان بوديم از قديم تا حالا. فقط اميدواريم با بخت بد مواجه نشويم تا بتوانيم در آسيا قهرمان شويم.

درباره عملكرد بعضي از بازيكنان كه هنوز نتوانستند انتظارات را برآورده كنند چه نظري داريد؟

خب بايد چند بازي بگذرد. البته بايد از قبل براي اينها چند بازي تداركاتي مي‌گذاشتند نه اينكه يكهويي وارد مسابقات شوند! گفتم كه تيم‌ها هم ديگر مثل تيم‌هاي گذشته نيستند كه چشم بسته مقابل ما بازي كنند. اما اگر هر كاري هم كنند هميشه ايران تيم بزرگ‌ آسياست و بزرگ مي‌ماند‌. درباره عملكرد بازيكنان هم اين را بگويم كه همه دارند خوب كار مي‌كنند و مهم همدلي و يكدست بودن و صميمت آنهاست‌. تيم اگر ابتدايي باشد، اما بزرگ‌ترين مربي دنيا هم بيايد، نمي‌تواند موفق شود. همين كه از بازيكنان گذشته استفاده مي‌كند با حمايت مردم كشورمان ان‌شاءالله موفق باشند.

از نظر شما كدام تيم‌هاي ديگر مدعي قهرماني هستند؟

عراق از گذشته يك تيم گردن كلفت بوده، ژاپن هم تيم‌ خوب و مدل امروز است و اين تيم به دليل تعلل و غفلت به عراق باخت. من اميدوارم ‌تيم ما قهرمان شود، اما عراق و ژاپن و كره و عربستان مربي خارجي آوردند و كار كردند و مثل ما ول نگشتند! با همه اينها باز هم ‌تيم ما تيم ايران است و اگر يك هفته آنها را دوباره جمع كنيم به حالت اول خودشان برمي‌گردند و مي‌توانند افتخار كسب كنند.

مانچيني هم از تيم ملي ما تعريف كرد.

هميشه در صحبت‌هاي مربي‌هاي بزرگ حرفه‌اي‌گري هست تا تيم‌هاي ديگر را محك بزنند يا به قول ما قديمي‌ها گول‌مان بزنند!

صحبت پاياني ؟

آرزوي پيروزي براي تيم ملي كه لياقت قهرماني را دارد و ان‌شاءالله كه قهرمان هم ‌ بشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها