• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5686 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳ بهمن

پاسخ وزارت آموزش و پرورش به گزارش «افزايش نمرات ناپلئوني دانش‌آموزان»

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام؛ در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه با عنوان «افزايش نمرات ناپلئوني دانش‌آموزان» به تاريخ 19/10/1402 پاسخ مركز ارزشيابي و تضمين كيفيت نظام آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش را به استحضار مي‌رساند: 
1-كيفيت فرآيند ياددهي- يادگيري متأثر از عوامل متعددي در طول دوره تحصيل است و مقايسه نتايج دو سال نمي‌تواند مبناي نتيجه‌گيري و قضاوت در مورد روند كيفيت آموزش باشد. كمااينكه همه‌گيري كرونا و محدوديت‌هايی كه آموزش را تحت‌تأثير قرارداد غيرقابل‌انكار مي‌باشد يا ساير مواردي كه نگارنده مطلب به عنوان عوامل اثرگذار به آنها اشاره كرده هيچ‌كدام به يك‌باره رخ نداده و ماحصل بازه  زماني چند ساله است. 
2-وضعيت نمرات آزمون‌هاي نهايي خرداد 1402 متاثر از اهميت اين آزمون‌ها براي ارزيابي دقيق‌تر ميزان يادگيري دانش‌آموزان بوده است به‌طوري كه طراحي سوالات با رويكرد پرهيز از تكرار سوالات سنوات قبل و ارزيابي سطوح يادگيري انجام شد تا از اين طريق ضمن اطلاع از وضعيت، زمينه ارتقای كيفيت تحصيلي و تعميق يادگيري فراهم شود همچنين درتصحيح الكترونيك پاسخ برگ‌ها سعي شد تا نمره‌گذاري با حداكثر دقت و صحت انجام شود؛ لذا با اين رويكرد كاهش نمرات در قياس با سنوات قبل دور از انتظار نبود. 
3-انتشار عمومي تحليل نتايج آزمون‌هاي نهايي تا سطح مدرسه براي اولين بار در مورد آزمون‌هاي نهايي نوبت خرداد سال 1402 انجام شد. اين اقدام در راستاي ايجاد شفافيت و بهره‌برداري از نتايج در طرح‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي بهبود كيفيت انجام شد؛ اما متاسفانه در مواردي دستاويز القاي نظرات آميخته با سوگيري قرارگرفت؛ لذا، وزارت آموزش‌وپرورش ضمن استقبال از نقد تخصصي مبتني بر نظرات كارشناساني و برنامه‌هاي گفت‌وگومحور، نگراني كارشناسان حوزه تعليم و تربيت را به عنوان فرصتي براي جلب مشاركت صاحب‌نظران در اعتلاي برنامه‌ها و تحقق اهداف خود مي‌داند.
 خواهشمنداست دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابيه اين مركز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها