• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5687 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۴ بهمن

پيشكسوت پرسپوليس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بازيكنان امروز لوگو مي‌بوسند اما با پيشنهاد بهتر رنگ پيراهن‌شان را هم فراموش مي‌كنند

ما قبلا وقتي عرق مي‌كرديم آب نمي‌خورديم بازيكنان الان مي‌خورند!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، اين روزها فوتبال باشگاهي در سطح اول كشورمان به دليل برگزاري بازي‌هاي جام ملت‌ها تعطيل شده و توجه‌ها به بازي‌هاي تيم ملي است. شرايط پرسپوليس نگران‌كننده و تا حدي عجيب و غريب پيش مي‌رود! مديران اين تيم بعد از جدايي يحيي سراغ برانكو رفتند اما جذب برانكو بيشتر شبيه به يك نمايش بود تا واقعيت و پس از منتفي شدن حضور سرمربي فعلي عمان در باشگاه پرسپوليس، مديران باب مذاكره با چند گزينه ديگر را باز كردند‌ و مذاكرات با يكي، دو گزينه بنابر دلايلي نتيجه نداشت و حالا ساير گزينه‌ها مدنظر قرار دارند اما نكته عجيب اينكه اين تيم هنوز سرمربي ندارد اما بازيكناني را جذب كرده و به دنبال جذب چند گزينه ديگر هم است! اينكه جذب اين بازيكنان بر چه مبنا و معياري صورت گرفته نكته‌اي است كه بايد مديران باشگاه به آن پاسخ دهند اما براي بررسي شرايط اين روزهاي پرسپوليس با رحيم يوسفي يكي از پيشكسوتان اين باشگاه گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌پرسپوليس بعد از جدايي يحيي هنوز مربي ندارد. نظر شما در اين باره چيست؟

وقتي يحيي و باشگاه رابطه كاري‌شان را قطع كردند خب حالا بايد دنبال مربي بگردند. فكر مي‌كنم در اين مقطع نبايد با جدايي يحيي موافقت مي‌شد حالا كه اين اتفاق افتاده بايد صبر كرد و ديد در آينده چه مي‌شود.

‌از گزينه‌هايي كه نام برده مي‌شود شناختي داريد؟

جز برانكو بقيه را نمي‌شناسم اگر هم يك مربي شاخص بياورند فكر مي‌كنم امسال يك كم عقب افتاديم. مگر اينكه بازيكنان خوبي جذب كرده و تيم را تقويت كنند چون به لحاظ امتياز زياد عقب نيستيم. اگر قرار باشد‌ يكي بيايد تمام اختيارات را خودش دست بگيرد و بچه‌ها را هم‌ كه نمي‌شناسد بعد دو، سه باخت به مشكل خواهد خورد.

‌مربي ايراني بيشتر مي‌توانست كمك كند؟

بله. اگر مربي خوب در حد يحيي بياورند فكر مي‌كنم خيلي مفيدتر از يك خارجي باشد.

‌در حال حاضر مربي در حد يحيي در فوتبال ما داريم؟

داريم. اما سر تيم‌هاي‌شان هستند.

‌مثلا چه كسي؟

بگويم مشكلي نيست؟

‌نظر شخصي شماست. بفرماييد؟

تارتار خيلي خوب توانست ملوان را راه بيندازد و نتايج خوبي با اين تيم گرفته و در اين مقطع او مي‌توانست بيشتر از مربي خارجي كمك كند.

‌بدون اينكه مربي انتخاب شده باشد باشگاه پرسپوليس در حال جذب بازيكن است. در اين باره چه نظري داريد؟

اين كار را تاييد نمي‌كنم چون وظيفه جابه‌جايي بازيكن با سرمربي تيم است. مثلا فرداروزي يك مربي مي‌آيد و مي‌گويد من اين بازيكن را نمي‌خواستم و‌ فلاني را مي‌خواستم و شما اين‌طور تيم را به من تحويل داديد. بعد تكليف چيست؟ كار از اول اشتباه بوده و قابل تاييد نيست.

‌درباره جذب بازيكن قطري چه نظري داريد؟

شرايط سني او بالا است و تا بخواهد با تيم جور شود زمان مي‌برد. البته پرسپوليس در دفاع كناري با مشكل مواجه است اما اگر نتوانند مهاجم جذب كنند در كارمان به مشكل خواهيم خورد هر چند شنيدم عيسي هم مي‌خواهد بيايد اگر او بيايد خوب است.

‌به غير از مهاجم، پرسپوليس در كدام پست نياز به بازيكن دارد؟

دفاع‌هاي چپ و راست و در خط هافبك هم بازيكن دريبل زن نداشتيم به جز ترابي كه كم اين كار را انجام مي‌داد بقيه اين توانايي را نداشتند به همين دليل نمي‌توانستيم به آن صورت به تيم‌هاي مقابل فشار بياوريم. يك بازيكن كه پاس تو در بدهد و دريبل زن باشد نداشتيم. بهترين فوروارد هم كه باشد تا راهش نيندازيد نمي‌تواند گل بزند.

‌نمي‌شود كار را به دستياران يحيي سپرد؟

بايد يكي از آنها سر باشد وگرنه تيم به مشكل مي‌خورد و هر كي ارنج را به گردن ديگري مي‌اندازد. بايد يك نفر حرف اول را بزند و اگر قرار باشد چندتا تصميم گرفته شود به تيم ضربه زده مي‌شود.

‌صحبت از جذب خدابنده‌لو هم هست.

شناختي از او‌ ندارم. اصلا او كجا بازي كرده است؟ پرسپوليس مهاجم گلزن هم مي‌خواهد نه اينكه هر ده تا بازي يك گل بزند. مهاجم بايد شم گلزني داشته باشد و با طراحي يك هافبك طراح مي‌شود جلو رفت. مهاجم كه نمي‌تواند به تنهايي توپ را بردارد و برود جلو گل بزند.

‌آل‌كثير مي‌تواند ضعف خط حمله پرسپوليس را پوشش دهد؟

در حال حاضر وقتي مهاجمي نيست فكر مي‌كنم به درد بخورد. او سرعتي است و اگر بدانند چطور مي‌توانند به او پاس دهند مي‌شود از او كار كشيد.

‌فكر مي‌كنيد پرسپوليس بايد مربي در چه سطحي جذب كند تا هواداران هم راضي باشند؟ همين اسم‌ها كه مي‌شنويم هواداران را راضي خواهد كرد؟

اگر قرار است خارجي بياورند خارجي خوب جذب كنند اگر قرار باشد مثل بازيكناني كه مي‌آورند در سطح متوسط باشد خب چه ايرادي دارد بچه‌هاي خودمان باشد. اگر مربي در سطح نصف يحيي باشد ‌كه به درد نمي‌خورد. حالا كاري نداريم بنده خدا يحيي اين اواخر نتايج بد گرفت آن هم علت داشت. مربي خارجي بايد خوب باشد وگرنه همين‌جا مربيان خوبي هستند.

‌درباره جدايي عمري و سرلك چه نظري داريد؟

بروند موفق باشند. بازيكنان امروزي همين‌طوري هستند ديگر! تا احساس مي‌كنند شرايط جاي ديگر بهتر است يا تيم‌ مشكل مالي دارد و وضعيت خوب نيست سريع جدا مي‌شوند و مي‌روند. بچه‌هاي قديم پرسپوليس را بايد زوري مي‌انداختيد بيرون الان تجاري شده و هر كي هرجور دلش بخواهد كار مي‌كند. تا زماني كه در پرسپوليس هستند و يك كار خوب مثلا گلزني مي‌كنند لوگوي پيراهن ماچ مي‌كنند تا پيشنهاد خوب براي‌شان مي‌آيد اصلا نمي‌دانند آن پيراهن قبلي چه رنگي بوده و مي‌دوند سراغ تيم ‌جديد. شما نگاه كن بازيكنان امروزي دقيقه ده، عرق مي‌كنند و آب مي‌خورند و آب روي سرشان مي‌ريزند ما در اوج گرما هم بازي مي‌كرديم اين كارها را نمي‌كرديم. ما با تمرين درمي‌آمديم مثلا خودم تا چهل سالگي بازي كردم بازهم پيشنهاد داشتم اما به خاطر مشكل آرتروز ديگر نتوانستم بازي كنم‌. الان يك متر مي‌خواهند اضافه بدوند حساب كتاب مي‌كنند تا يك چيزي مصرف كنند تا بتوانند بدوند‌! نمي‌دانم چرا اين‌طوري شدند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون