• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5689 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۸ بهمن

نگاهي به وضعيت استقلال بعد از بلايي كه سر يامگا آمد!

مهرداد محمدي و تيكدري‌نژاد جانشينان ستاره فرانسوي؟

به گزارش «اعتماد»، كوين يامگا بدون‌ شك يكي از بهترين بازيكنان خارجي تاريخ باشگاه استقلال و البته ليگ برتر فوتبال ايران محسوب مي‌شود. ستاره فرانسوي كه كم‌حاشيه بودن و تاثيرگذاري بالاي او در تركيب آبي‌ها باعث شده محبوب دل هواداران تيمش باشد. يامگا كه در قامت يك پنالتي‌زن، آماري خيره‌كننده را از خود به جاي گذاشته، يكي از خريدهاي مرتبط با دوران سرمربيگري فرهاد مجيدي محسوب مي‌شود كه در فصل جاري، سومين سال حضورش در استقلال را تجربه مي‌كند.

يامگا بعد از گذراندن يك نيم ‌فصل موفق ديگر در جمع آبي‌پوشان پايتخت به تعطيلات زمستاني‌ رفت و بعد خودش را به موقع به تهران رساند تا در تمرينات آماده‌سازي تيمش شركت كند و مهياي حضور در نيم‌ فصل دوم شود. با وجود آمادگي فني بالاي ستاره فرانسوي استقلال، يك برخورد شديد با حامدي‌فر باعث شد تا معادلات عليه او تغيير كند.

جراحي موفقيت‌آميز روي صورت يامگا

اميد حامدي‌فر، هافبك جوان آبي‌پوشان پايتخت در يك دوئل بر سر توپ، برخورد شديدي با كوين يامگا داشت كه در اين برخورد، استوك حامدي‌فر مستقيما با چشم ستاره فرانسوي استقلال برخورد داشت؛ برخوردي كه باعث وقفه در برگزاري تمرين استقلال شد و به سرعت با توجه به‌ شدت خونريزي چشمِ يامگا، اين ستاره كليدي كه در پست‌هاي مختلفي از جمله دفاع راست، وينگ‌بك ‌راست و وينگر راست براي استقلال تجربه بازي دارد، به بيمارستان منتقل شد تا اقدامات درماني فوري روي چشم او انجام شود.

كوين يامگا بعد از انتقال به بيمارستان، فورا مورد عمل جراحي قرار گرفت و ارزيابي‌هاي اوليه حكايت از نابينا شدن چشم چپ او داشت! با اين وجود، يامگا به يكي از مجهزترين بيمارستان‌هاي تخصصي چشم منتقل شد تا دوباره مورد عمل جراحي قرار گيرد و سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته، سومين عمل جراحي روي چشم او انجام شد كه گفته مي‌شود هر 3 عمل انجام شده روي چشم كوين يامگا، موفقيت‌آميز بوده است، اما با توجه به آسيب‌ديدگي شديد بافت‌هاي صورت يامگا و ضربه محكم به استخوان صورت يامگا، او فعلا قادر به حضور در مستطيل سبز نيست.

يامگا از فهرست استقلال خارج مي‌شود، جانشين او از سيرجان مي‌آيد؟

كادرفني استقلال چشم ‌انتظار برگزاري سومين عمل جراحي كوين يامگا بود تا به‌طور دقيق از شرايط فني اين بازيكن براي بازگشت به مستطيل سبز مطلع شود. طبق آخرين خبرها، قرار است معاينات نهايي براي مشخص‌ شدن مدت زمان دوري يامگا از تمرينات و مسابقات رسمي انجام شود، اما آن‌طور كه از برداشت‌هاي اوليه پزشكان مشخص است، با توجه به ضربه وارد شده به صورت و چشم يامگا، او حداقل تا پايان فصل جاري حق حضور در تمرينات استقلال را هم نخواهد داشت! يامگا خوشبختانه بعد از 3 عمل جراحي، رفته‌رفته بينايي چشم سمت چپ خود را به دست آورده، اما فعلا نبايد هيچ ضربه‌اي به سر او وارد شود تا با توجه به عمل‌هاي جراحي انجام شده، روند درماني‌اش مثبت پيش برود. همين مساله باعث شده تا جواد نكونام درخواست جذب جانشين ستاره فرانسوي را به مديران باشگاه استقلال ارايه بدهد كه در اين راستا، مذاكرات با مهدي تيكدري‌نژاد در حال انجام است و مدافع راست گل‌گهر سيرجان احتمالا به زودي استقلالي خواهد شد.

مديران باشگاه استقلال با هماهنگي كادرفني اين تيم قرار است با توجه به ‌شدت مصدوميت يامگا، نام او را از فهرست آبي‌ها براي نيم ‌فصل دوم خارج كنند؛ چراكه در خوشبينانه‌ترين حالت، ستاره فرانسوي از ابتداي فصل آينده مي‌تواند تمرينات انفرادي خود را آغاز كند و رفته‌رفته مهياي بازگشت به مستطيل سبز شود. اين خبري ناگوار براي جواد نكونام است كه يكي از كليدي‌ترين مهره‌هاي تيمش را در فصل جاري از دست مي‌دهد؛ هر چند كه بازگشت بينايي چشم سمت چپ يامگا خود مي‌تواند خبري مسرت‌بخش براي آبي‌ها باشد.

رونمايي غيررسمي از جانشين يامگا در استقلال

مهرداد محمدي بازيكن شماره ۷ استقلال كه در نيم‌فصل نخست موفق به زدن ۴ گل براي آبي‌ها شده است، در ديدار دوستانه استقلال مقابل ستارگان اترك نيز يكي از نفرات برتر تيمش بود. مهرداد در اين ديدار دوستانه كه در كمپ حجازي برگزار شد، موفق شد دوبار دروازه حريف ليگ دويي استقلال را باز كند كه يكي از گل‌هايش از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد. اين اتفاق در حالي رخ داد كه گوستاوو بلانكو نيز در تركيب اصلي حضور داشت، اما اين مهرداد بود كه بعد از اعلام خطاي پنالتي به سود استقلال، پشت توپ ايستاد و دروازه حريف را باز كرد. جالب آنكه در طول تاريخ پنالتي‌زن‌هاي استقلال همواره بازيكنان پا راست بودند و حتي سرور جپاروف كه مدتي براي استقلال پنالتي مي‌زد نيز با پاي راست اين كار را انجام مي‌داد. اين تفاسير بايد محمدي را از حالا تا پايان دوران غيبت يامگا به عنوان پنالتي‌زن نخست استقلال بدانيم و احتمالا بلانكو آرژانتيني نيز پنالتي‌زن دوم تيمش خواهد بود.

يامگا مثل پادواني نشود!

ديگر همه از سرنوشت پادواني مدافع برزيلي اسبق استقلال خبر دارند. بازيكني كه در يكي از بازي‌هاي استقلال دچار مصدوميت از ناحيه نخاع شد تا هميشه ويلچرنشين شود، اما مسوولان وقت استقلال در حق او كم لطفي كردند. انتظار مي‌رود مديران فعلي استقلال از تجربه‌ تلخ گذشته درس بگيرند و يامگا را در طول درمانش همراهي كنند‌‌ . هواداران و بازيكنان و مربيان اين باشگاه هم به‌طور حتم در طول مسابقات از اين ستاره فرانسوي به نيكي ياد خواهند كرد تا يامگا به سرنوشت‌ پادواني دچار و گوشه‌نشين نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون