• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5694 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن

اعلام همبستگي ۳ هزار و ۵۰۰ خبرنگار ايراني با خبرنگاران و فعالان رسانه‌اي فلسطيني

۳ هزار و ۵۷۴ نفر از خبرنگاران كشور با امضاي بيانيه‌اي ضمن ابراز همدلي و همدردي با خبرنگاران فلسطيني اعلام كردند: همكاران شما در رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران، پا به ‌پاي شما از روز نخست جنگ كنوني، اخبار مظلوميت‌‌هاي مردم بي‌گناه غزه را منعكس كردند و از هيچ تلاشي در حمايت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطين فروگذار نكرده و نخواهند كرد. 
به ‌گزارش روابط‌ عمومي معاونت امور رسانه‌اي و تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متن كامل بيانيه و فهرست خبرنگاران امضا‌كننده آن به ‌شرح زير است: 
«بسم‌الله الرحمن الرحيم ولا تحسبنّ الّذين قُتِلوا في سبيلِ‌الله أمواتًا بل أحياءٌ عِند ربِّهِم يرزقون (سوره مبارك آل عمران آيه ۱۶۹) 
هرگز گمان مبر كساني كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي داده مي‌شوند.
با سلام و احترام؛ 
درود ما بر شما فعالان سلحشور رسانه و عزت نگار فلسطيني كه با شجاعت و قدرت، خواري و ذلالت دشمن صهيونيستي در مقابل مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم فلسطين را به گوش جهانيان رسانديد. شما كه قابي بوديد براي انعكاس رشادت‌ها و حماسه‌هايي كه دليرمردان مقاومت فلسطين در صحنه غزه خلق كردند.
جهان در كنار آرمان مقاومت و ملت فلسطين تمام‌قد ايستاده‌ است و اين شايد شيرين‌ترين حقيقتِ اين روزهاي تلخ است كه رژيم صهيونيستي براي فرار از شكست، هر لحظه بر دامنه جنايات و كشتار مردم بي‌گناه فلسطين در غزه قهرمان مي‌افزايد. 
اين شيريني تاريخي حاصل نمي‌شد جز در سايه رشادت‌ها و شهادت‌طلبي‌هاي شما غيورمردان عرصه اطلاع‌رساني و رسانه‌. شما كه با مجاهدت شبانه‌روزي و با نثار خون خود، مظلوميت مردم مقاوم و سلحشور سرزمين‌تان را به گوش جهانيان رسانديد.
سلاح شما در مبارزه با ظلم، اطلاع‌رساني است و چه غيورانه و هوشمندانه از سلاح خود عليه دشمن كودك‌كش صهيونيستي بهره جستيد.
اي سفيران اطلاع‌رساني، چه زيباست هنگامي كه خود جان‌پناهي نداريد، در هر صحنه‌اي حاضر مي‌شويد و حقايق جنگ و جنايات رژيم نسل‌كش صهيونيستي و حماسهِ ايثار و ايمان مردم رشيد و مقاوم غزه را از لابه‌لاي آتش و خون گزارش مي‌كنيد.
بايد اذعان كرد يكي از شاخصه‌هاي پيروزي جبهه مقاومت در عمليات توفان‌الاقصي، حضور گسترده و فعاليت بي‌نظير شما فعالان رسانه‌هاي فلسطيني بود. اين مساله به خوبي اهميت جهاد تبيين و جنگ روايت‌ها و نيز اهميت اطلاع‌رساني دقيق و سريع را تاييد مي‌كند و شايد اگر نبود مجاهدت شما خون‌نگاران در روايت حوادث جنگ غزه، روايتگري صهيونيسم از جنگ، موفق مي‌شد جاي ظالم و مظلوم را عوض كند و ما شاهد اين بيداري جهاني در حمايت از فلسطين و مخالفت با اسراييل نباشيم.
با تاسف بايد گفت طي سه ماه گذشته و تا لحظه نگارش اين نامه، حدود ۱۲۰ همكار خبرنگار و فعال رسانه‌اي شما در غزه به شهادت رسيده‌اند و بي‌ترديد خون پاك آنان، آخرين روايتِ حقيقي از جنگي ناجوانمردانه بود.
ما خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در جمهوري اسلامي ايران، ضمن تبريك و تسليت شهادت همكاران فلسطيني خود در غزه، با خانواده‌هاي آنها و همچنين شما صاحبان قلم و فعالان رسانه‌اي ابراز همدردي مي‌كنيم و جنايات رژيم صهيونيستي را در اين نبرد ناجوانمردانه كه دشمن در آن پايبند به هيچ قانون و مقررات اخلاقي و بين‌المللي نيست، محكوم مي‌كنيم.
همكاران شما در رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران، پا به ‌پاي شما از روز نخست جنگ كنوني، اخبار مظلوميت‌‌هاي مردم بي‌گناه غزه را منعكس كردند و از هيچ تلاشي در حمايت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطين فروگذار نكرده و نخواهند كرد.
در انتها بايد گفت تا شما نورنگاران هستيد، خورشيد حقيقت در پشت پرده جهالت‌فروشي رسانه‌هاي صهيونيستي نخواهد ماند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون