• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5703 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۸ بهمن

پايان رافت در گفت‌وگو با «اعتماد»:

آقاي بيرانوند! چه ‌كاره‌اي كه هميشه مصاحبه مي‌كني؟

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال پرسپوليس اولين بازي‌اش در نيم فصل دوم ليگ برتر را با شكست آغاز كرد. سرخپوشان پايتخت با سرمربي جديد در زمين آلومينيوم نتوانستند امتياز بگيرند تا فشار روي اوسمار كه در بازي‌هاي دوستانه هم ‌نتوانسته بود نتايج خوبي بگيرد بيش از پيش شود. درخصوص اين بازي با پايان رافت يكي از پيشكسوتان پرسپوليس تماس گرفتيم تا نظرش را جويا شويم اما رافت كه از حرف‌هاي بيرانوند ناراحت بود او را مقصر شكست سرخ‌ها دانست. رافت در مورد رفتار كنعاني‌زادگان هم ديدگاه جالبي داشت.

 

‌در ابتدا درباره نتيجه بازي پرسپوليس-آلومينيوم صحبتي داريد؟

نتيجه كه خوب نبود و آقاي بيرانوند هم كه گل خيلي بدي خورد و حواشي زيادي به وجود آورد! حواشي از تيم ملي به اين طرف. از ديروز تا حالا اين بنده خدا را بدجوري مي‌كوبند. البته مقصر هم خودش است، چون حاشيه‌اي زياد صحبت كرد و روي اين گل هم صددرصد مقصر او بود كه از دروازه خارج شده و تمركز نداشته و باعث شد تيم ببازد. اين حواشي براي پرسپوليس خوب نيست و مديريت و سرپرست تيم بايد اين بچه‌ها را به سمت مسائل فني سوق دهند و اجازه ندهند حاشيه گريبانگير تيم شود. مسائل روحي و رواني هم وجود دارد و اميدوارم تمهيداتي انديشيده شود تا زياد بازيكنان تيم ملي مصاحبه نكنند و اين‌قدر به مسائل حاشيه‌اي نپردازند.

بعد از بازي هم كنعاني با يك هوادار درگير شد.

بله فيلمش را ديدم و اين كار هم قشنگ نيست! يك طرفدار ممكن است خوشش بيايد يا خوشش نيايد. يكي تشويق مي‌كند يكي ديگر نه! به هر حال هوادار است ديگر! يك بازيكن ملي‌پوش نبايد وارد اين حواشي شود.

كنعاني هم قبل از جام جهاني حواشي زيادي داشت. اين مسائل اول به ضرر خودشان تمام مي‌شود و بعد باشگاه. مردم دلخوشي‌شان به همين باشگاه است و مديران باشگاه سريع‌تر اين حواشي را جمع كنند.

‌انتخاب اوسمار يك محور ديگر از گفت‌وگو است‌. درباره انتخاب او چه نظري داريد؟

ديگر او انتخاب شده و با حرف زدن من كه آقاي درويش او را برنمي‌دارد! حرف و حديث زياد بود، برانكو نيامد و كساني ديگر نيامدند. البته اين‌طور گفتند و ما هم شنيديم كه چندتا بازيكن دخالت كردند كه اوسمار باشد. اين هم كار غلطي است. نمي‌دانم در اين باشگاه چه مي‌گذرد! به هر حال ايشان انتخاب شده و ما هم بايد به انتخاب هيات‌مديره احترام بگذاريم!

‌اما نتايجي كه در بازي‌هاي دوستانه و همين‌طور بازي با آلومينيوم رقم خورد بعضي هواداران را نگران كرده است.

هوادار هميشه نگران باشگاه است. وقتي اين‌جور اتفاقات رخ مي‌دهد بهترين هوادار پرسپوليس هم ناراحت مي‌شود .

آقاي بيرانوند! تو چه كاره‌اي كه هميشه مصاحبه مي‌كني و مي‌گويي بهترين نسل ما هستيم؟ اصلا نسل شما بهترين نسل و من هم قبول كردم حالا مي‌خواهي چه كار كنيم؟ شما بهترين! مهم نتيجه گرفتن است و وقتي نتيجه نمي‌گيريد بايد جواب بدهيد. ايشان نبايد زياد مصاحبه كند تا درگير حواشي نشود.

‌نسل شما هم با پرسپوليس دبل كرديد و در آسيا نتايج خوبي گرفتيد. مقايسه نسل‌ها از جانب بازيكنان درست است؟

فوتباليست بايد وظيفه خودش را انجام دهد. زمان ما هم بهترين‌هاي ايران بودند و ادعا نداشتند كه نسل ما بهتر است. اصلا اين چه حرفي است؟ يعني نسل‌هاي ديگر خوب نبودند شما خوب هستيد؟ از دروازه‌بان اصلي تيم ملي بيان اين حرف‌ها بد است و به غير از اينكه خودش و باشگاه و فوتبال ايران را به چالش بكشد چيزي عايدش نمي‌شود. نمي‌دانم اين رسانه چطور اين صحبت‌ها را پخش مي‌كند، نمي‌دانم.

‌البته او مصاحبه كرده و گفته ديگر مصاحبه نمي‌كنم.

ببخشيد ديگر چه مي‌خواسته بگويد؟ ديگر همه حرف‌ها را گفتي! بگذريم !

‌با اين شرايط مي‌شود اميدوار بود حواشي جمع شود؟

اوسمار بايد مديريت خودش را نشان دهد و براي يك سرمربي هميشه همه‌ چيز گل و بلبل نيست. مربي در فوتبال ايران همه‌ چيز را بايد خودش جمع كند و خبري از تقسيم وظايف نيست! در اينجا سرمربي بايد به فكر توپ و زمين هم باشد، چون در فوتبال ايران هيچ چيز سر جاي خودش نيست و بايد همه‌ چيز را درنظر گرفت.

‌نكته ديگر اينكه هنوز پنجره نقل و انتقالات پرسپوليس بسته است. درباره مديريت پرسپوليس صحبتي نداريد؟

هميشه براي پرسپوليس اين مسائل بوده و گريبانگير تيم است از زمان ما همين‌طور بود و حالا هم همين‌طور است‌. متاسفانه دخل و خرج فوتبال ما
به هم نمي‌خورد. مثلا ببينيد همين بازيكنان تا يكي، دو هفته پيش در بهترين استاديوم‌هاي قطر بازي مي‌كردند و حالا در اراك. همه جا تاريك بود. كيفيت زمين و سكوها را ببينيد. چه چيز به درد بخوري به لحاظ زيرساختي‌داريم؟

‌درباره بازيكنان جذب شده در نقل و انتقالات چه نظري داريد؟

عيسي كه از اول بود و همان‌طور كه بيرانوند را با آن همه داستان حفظ كردند بايد عيسي را نگه مي‌داشتند.‌ الان دوباره برگشته به تيم خودش. عبدالكريم حسن هم نمي‌دانم كيفيت سابق را دارد يا نه كه كشور خودش را ول كرده آمده به ايران! بايد منتظر بود و ديد.

‌پرسپوليس را مدعي قهرماني در اين فصل مي‌دانيد؟

صددرصد. پرسپوليس هميشه مدعي قهرماني است و قهرمان شده حتي با امكانات و بازيكنان كم و كمتر‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون