• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5703 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۸ بهمن

سپاهان اسير حرفه‌اي‌هاي الهلال شد

ناكامي فوتبال ايران ادامه دارد

تيم‌هاي فوتبال سپاهان ايران و الهلال عربستان در مرحله يك‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه نقش جهان با قضاوت احمد العلي به مصاف هم رفتند كه در نهايت اين ديدار با برتري ۳ بر يك الهلال به پايان رسيد.
زردپوشان اصفهاني كه در مرحله گروهي موفق شده بودند با كسب ۱۰ امتياز در گروه C اين رقابت‌ها بعد از الاتحاد عربستان به عنوان يكي از بهترين تيم‌هاي رتبه دوم راهي مرحله حذفي شوند؛ در آن سوي ميدان هم الهلال كه در گروه D اين مسابقات با نساجي ايران هم‌گروه بود، موفق به كسب ۱۶ امتياز شده بود تا به عنوان صدرنشين پا به اين مرحله از رقابت‌ها بگذارد.
قضاوت اين ديدار را احمد العلي از كويت برعهده داشت. همان داور كويتي كه همين چند روز گذشته قضاوت ديدار حساس تيم‌هاي ملي ايران و قطر را در مرحله نيمه‌نهايي به عهده داشت و ما خاطره تلخي از او داشتيم هر چند انصافا در اين دو بازي اشتباه خاصي نداشت. 
هواداران سپاهان استقبال بسيار خوبي از اين ديدار داشتند و كمتر صندلي خالي در ورزشگاه نقش جهان به چشم مي‌خورد. جو فوق‌العاده استاديوم نقش جهان هنوز بعد از گذشت 48 ساعت زبانزد رسانه‌ها و اهالي فوتبال است. هواداران سپاهان در اين ديدار نقطه قوت طلايي‌پوشان مقابل الهلال بودند و باعث شدند تا بازيكنان اين تيم بدون ترس و با تمام انرژي مقابل يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ فوتبال آسيا قرار بگيرند. الهلال نيز در اين ورزشگاه تنها نبود و تعدادي از هواداران اين تيم هم در ورزشگاه حضور داشتند. 
هادي محمدي و محمدجواد حسين‌نژاد به دليل محروميت در اين ديدار حضور نداشتند. در مقابل الهلال نيمار را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت و همچنين محمد العويس و حبيب الوطيان دروازه‌بان‌هاي دوم و سوم الهلال و متعب المفرج، مدافع اين تيم نيز به دليل مصدوميت در اين ديدار غايب بودند.
سپاهاني‌ها در اين ديدار روي يك ارسال مستقيم از خط دفاعي و فرار رامين رضاييان و ضربه دقيق او به گل اول بازي رسيدند، اما در ادامه و با اخراج دانشگر روي يك بي‌احتياطي بي‌مورد در نيمه دوم كار براي زردپوشان سخت‌تر شد و حرفه‌اي‌هاي الهلال با فشار بسيار گل تساوي را به ثمر رساندند و در وقت‌هاي اضافه بازي باز هم روي زمين و با انجام فوتبالي با حوصله گل‌هاي دوم و سوم را هم به ثمر رساندند تا در نقش‌جهان تقريبا نسخه سپاهان را بپيچند و حالا نماينده كشورمان در خاك عربستان كار دشوارتري در برابر حريف از بن دندان مسلح دارد.
اين نتيجه با هزينه‌هايي كه فوتبال عربستان انجام مي‌دهد و افت كلي فوتبال ايران قابل پيش‌بيني بود و مشخص شد نمايندگان كشورمان در آسيا حرفي براي گفتن نخواهند داشت. هر چند سپاهاني‌ها تلاش خودشان را كردند و حتي در مقطعي از بازي و زماني كه با يك گل از حريف خود پيش بودند، مي‌توانستند به گل دوم هم برسند كه با بي‌دقتي موقعيت را از دست دادند. اما به صورت كلي در شرايط فعلي و پس از حذف پرسپوليس و نساجي به نظر مي‌رسد سومين نماينده كشورمان هم راه به جايي نخواهد برد. مگر اينكه در زمين الهلال با اختلاف سه گل اين تيم را شكست دهد كه بيشتر شبيه به يك معجزه است. معجزه‌اي كه همه ما اميدوار به رقم خوردن آن هستيم. 
سوال اينجاست، در وضعيت فعلي و با توجه به عدم برنامه‌ريزي و عدم توجه به زيرساخت‌ها از جانب مديران فوتبال ما حسرت قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا براي نمايندگان كشورمان تا چند سال ديگر ادامه‌دار خواهد بود؟ شايد با شاهكار مديريتي در ورزش ما حضور در همين بازي‌ها هم روزي براي نمايندگان اين فوتبال افتخار به حساب بيايد! بعيد نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون