• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5703 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۸ بهمن

وزير صمت: اگر بدون گرفتن رانت كالايي صادرات كرديد ارز آن مال شماست

وزير صمت گفت: به عنوان وزير صمت از شركت ايراني كه در كشور خارجي محصول خود را توليد مي‌كند استقبال مي‌كنم. وزارت صمت در تلاش براي حل رفع تعهد ارزي است و اگر بدون گرفتن رانت كالايي صادرات كرديد ارز آن مال شماست و دولت هم پشتيبان شماست.
عباس علي‌آبادي وزير صمت در چهارمين رويداد ملي صنعت دانش بنيان با محوريت صنعت سلامت و اهميت تحقيق و توسعه بنگاهي گفت: اگر با نوآوري محصولي توليد كنيد و بتوانيد صادر كنيد به ثروت بزرگ دست مي‌يابيد و از بن‌بست تامين مالي خارج مي‌شويد. اين حتما شدني است. نوآوري از ايده تا فروش محصول را دربرمي‌گيرد.
وي افزود: توليد، ثروت‌ساز نيست اين نوآوري و ايده است كه به محصول تبديل مي‌شود و فروش و صادرات محصول ثروت‌آفرين است. 
علي‌آبادي ادامه داد: فرق اساسي ايران و كره در خودروسازي اين است كه آن كشور در تاسيس صنعت خودرو به صادرات فكر مي‌كرد و ايران به توليد و خودرودار شدن هر ايراني.
به تاكيد وزير صمت آنكه صادر مي‌كند در اولويت دريافت ارز است و مشوق دريافت مي‌كند.
علي‌آبادي همچنين گفت: اگر علم و تحقيقات دانشگاهي را الگو قرار دهيم مي‌شويم امريكاي جنوبي و روسيه درحالي كه آسياي شرقي و امريكايي‌ها بر فناوري‌هاي صنعتي بنگاهي متمركز شده‌اند. 
وزير صمت تصريح كرد: شركت‌هاي دانش‌بنيان بايد به شركت‌هاي بزرگ وصل شوند در غير اين صورت محكوم به مرگ هستند چون پول دراختيار اين شركت‌هاست. تلاش ما در ايران افزايش تعداد شركت‌هاي دانش‌بنيان كوچك مقياس است كه اين خطاست همچنين شركت‌هاي دولتي نبايد رقيب بخش خصوصي باشند و از تصدي‌گري خارج شوند. 
وي اضافه كرد: بنا بر تجربه من از بين‌المللي شدن پيدا كردن شبكه‌اي از افراد است كه در سراسر دنيا شما را مي‌شناسند و همچنين ارايه درست محصول است. در دنيا بايد با شركت‌ها پيوند خورد و توليد مشترك داشت و ايجاد نمايندگي كرد. 
وي گفت: به عنوان وزير صمت از شركت ايراني كه در كشور خارجي محصول خود را توليد مي‌كند استقبال مي‌كنم. وزارت صمت در تلاش براي حل رفع تعهد ارزي است و اگر بدون گرفتن رانت كالايي صادرات كرديد ارز آن مال شماست و دولت هم پشتيبان شماست. 
علي‌آبادي خبر داد: در تلاش براي افزايش زمان بازگرداندن ارز حاصل از صادرات هستيم و سعي مي‌كنيم از صندوق توسعه ارزي وام‌هاي ارزان‌تري بگيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون