• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5707 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند

سرپرست فدراسيون واليبال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

به سعيد معروف پيشنهاد داديم مربي بازيكن باشد اما او مي‌خواست سرمربي باشد

روزبه دلاور

درحالي كه مدت زيادي از بلاتكليفي تيم ملي واليبال مي‌گذرد و هنوز سرمربي تيم انتخاب نشده است، جلسه كميته فني فدراسيون واليبال با دستور كار تعيين سرمربيان تيم‌هاي ملي واليبال ايران روز يكشنبه در دفتر سرپرست فدراسيون واليبال تشكيل شد. با وحيد مرادي، سرپرست فدراسيون واليبال درخصوص آخرين وضعيت كادرفني تيم ملي گفت‌وگويي ترتيب داديم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

از جزييات جلسه روز يكشنبه بگوييد.

ضمن تبريك ايام مبارك ماه شعبان، عرض كنم كه آخرين جلسه كميته فني را داشتيم در مورد هم انتصاب مربيان براي تيم‌هاي ملي در رده‌هاي مختلف سني بانوان و آقايان و هم انتخاب سرمربي براي تيم ملي بزرگسالان ما‌. از بين ۵ گزينه‌اي كه مطرح بود و سوابق و رزومه آنها براي تمامي اعضاي كميته فني ارسال شده بود نهايتا پس از سه ساعت و نيم جلسه اعضاي كميته فني به اين نتيجه رسيدند و روي دو نفر به جمع‌بندي رسيدند و قرار شد فدراسيون با تطبيق شرايط آنها با شرايط فدراسيون واليبال كشورمان يكي از اين دو نفر را انتخاب كند. به همين منوال هم كار جلو رفته و ان‌شاءالله بهترين اتفاق بيفتد و ما يك مربي خوب براي تيم ملي داشته باشيم.

مربي خارجي يا ايراني؟

ضمن احترام به مربيان خوب ايراني انتخاب كميته فني دو مربي خارجي بود.

مذاكرات انجام شده است؟

بعد از انجام مذاكرات، نتيجه آن را به اعضاي كميته فني اعلام كرديم و بر اين اساس بحث و تبادل نظر شد‌ .

مي‌شود بگوييد از كدام كشور هستند؟

اجازه بدهيد نگويم تا به نتيجه نهايي برسيم.

سابقه همكاري با واليبال كشورمان را داشته؟

خير، مربي جديد است.

منتقدان مي‌گويند پروسه انتخاب مربي خيلي زمان برد. چه پاسخي براي منتقدان داريد؟

اتفاقا زمان را از دست نداديم، اين حرفي است كه دوستان از سر ناآگاهي مي‌زنند. الان تعدادي بازيكنان ما مثل بازيكنان خوب بقيه كشورها در ليگ‌هاي اروپايي مشغول بازي هستند و بقيه از بازيكنان شاخص ما در ليگ داخلي هستند. اين ليگ‌ها تا پايان فروردين يا حداكثر آوريل ادامه دارد، لذا ما يك فرجه دو ماهه را داريم كه هر مربي انتخاب شود اردوي مشترك را بايد اوايل ارديبهشت تشكيل دهد و قبل از آن امكان برگزاري اردو نيست. عده‌اي كه مي‌گويند دير يا زود شده از سر ناآگاهي و احساسي يا گمانه‌زني فردي است.

تا قبل از عيد مربي جديد را معرفي مي‌كنيد؟

وقتي قرارداد نهايي شود كه احتمالا بعد از سال نو خواهد بود.

هدف فدراسيون با مربي جديد چيست؟

هدف اصلي كه براي ما مهم است، انتخابي المپيك است. هر كدام از اين عزيزان هم كه مذاكره كرديم، ذكر كرديم هدف اصلي براي المپيك است. هر چند كه ممكن است كار دشوار به نظر بيايد، اما نشدني نيست. از دوازده بازي
پيش رو حداقل بايد ۹ بازي را ببريم كه سخت است، اما پتانسيل واليبال ما بالاست و انتظار مي‌رود كه با كمك مربي شايسته نتيجه بگيريم.

كار كه خيلي سخت است. بهتر نيست فشار روحي را از مربي بعدي برداشت تا همين اول كار به مشكل نخورد؟

قطعا همين‌طور است. اما وظيفه ما اين است در اين شرايط سخت آنچه از دست‌مان برمي‌آيد را انجام دهيم تا بعدها بدهكار وجدان‌مان نشويم و بگوييم اين كار را مي‌كرديم، چون ممكن بود نتيجه بگيريم. بله همان‌طور كه فرموديد كار دشوار است، اما بايد تلاش‌مان را كنيم تا نتيجه بگيريم.

احتمال حضور دستيار ايراني در كنار مربي جديد وجود دارد؟

هر مربي خارجي كه به ايران بيايد قطعا دستيار خودش را خواهد داشت و اين مسبوق به سابقه است.منتها قطعا روي نيمكت از مربي ايراني با هماهنگي سرمربي استفاده خواهد شد.

فرد خاصي مدنظر است؟

كادرفني تصميم مي‌گيرد.

از سعيد معروف كه گزينه سرمربيگري تيم ملي هم بود، مي‌شود بهتر استفاده كرد. براي استفاده از او برنامه‌اي داريد؟

به ايشان‌ پيشنهاد دستياري در كنار مربي خارجي را دادم يا اينكه هم بازيكن و مربي باشد . يعني به عنوان مربي روي نيمكت باشد و در صورت لزوم در بعضي از بازي‌ها، بازي كند منتها جناب آقاي معروف نظرش اين بود كه فقط در شرايطي مي‌تواند به تيم كمك كند كه بتواند رهبري تيم را برعهده داشته باشد و پيشنهاد ما را نپذيرفتند. ايشان به عنوان بازيكن سابقه درخشاني داشتند، اما به عنوان مربي هنوز سابقه‌اي از او نيست هر چند اعتقاد داريم كه او يكي از سرمايه‌هايي است كه مي‌تواند در آينده خيلي به واليبال ما كمك كند.

در اين مورد با شما موافقم، چراكه ممكن بود اين سرمايه را بسوزانيم! مثل بسياري از بازيكناني كه در دوران حرفه‌اي ستاره بودند، اما بدون كسب تجربه مربيگري به اين حرفه ورود كردند و زود محو شدند‌.

بله ما هم اين مساله را لحاظ كرديم‌ منتها ايشان علاقه دارند فقط سرمربيگري كنند.

بعضي از منتقدان هم مي‌گفتند با انتخاب سعيد معروف فدراسيون مي‌خواهد پشت او پنهان شود و در صورت عدم كسب نتيجه اسطوره واليبال را دليل ناكامي احتمالي معرفي كند، اما با تصميم كميته فني اين فرضيه وتو‌ شد.در اين باره هم اگر صحبتي داريد بفرماييد.

بله، نمي‌دانيم اين صحبت‌هاي بي‌سر و ته از كجا مي‌آيد‌‌. فدراسيون قرار نيست پشت سر كسي قايم‌ شود، در شأن فدراسيون نيست. حتي پشت سر بزرگ‌ترين مربيان دنيا‌. قرار بود آقاي رزنده بيايد با ايران كار كند، اما چه نتيجه بگيرد يا نه قرار نبود پشت سر كسي پنهان شويم. اينها حرف‌هاي پوپوليستي است كه از سر ناآگاهي و بعضا از سر غرض‌ورزي گفته مي‌شود‌. خير. معروف هم از گزينه‌هايي بود كه قابل احترام هستند، اما پس از بررسي‌هاي صورت گرفته به نفع ايشان و واليبال و مطالبات مردم بود كه كنار يك مربي نامدار خارجي قرار مي‌گرفت و در حوزه مربيگري تجربه كسب مي‌كرد و بعد در سال‌هاي آينده مي‌توانست مستقلا تيم ملي را رهبري كند. آقاي معروف به دليل اعتمادي كه به خودش دارد و روحيات خاص خودش نظرش اين بود كه سرمربي باشد، اما نظر اعضاي كميته فني انتخاب سرمربي خارجي بود.

صحبت پاياني؟

آرزوي سلامتي و توفيق دارم. ان‌شاءالله خداوند كمك كند، بچه‌هاي ما هم مي‌دانم از جان و دل مايه خواهند گذاشت تا در مسابقات پيش رو نتيجه بگيرند. تلاش‌مان را مي‌كنيم اگر نتيجه گرفتيم دل مردم شاد مي‌شود، اگر هم نتيجه نگرفتيم حداقل تلاش خودمان را كرده باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون