• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5707 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲ اسفند

يعني رييسي و قاليباف نمي‌دانند مردم مشكل معيشتي دارند؟

چرا قلعه‌نويي جزييات تماس سران قوا را فاش كرد؟

دوشنبه شب امير قلعه‌نويي، سرمربي تيم ملي در يك برنامه تلويزيوني شركت كرد تا در مورد نتايج جام ملت‌ها توضيحاتي ارايه كند. فارغ از مقبول بودن يا نبودن توضيحات قلعه‌نويي و واكنش اهالي فوتبال و هواداران، بخشي از صحبت‌هاي او كه گفت در تماس تلفني با دو رييس قوه چه به زبان آورده، وايرال شد. 
قلعه‌نويي در بخشي از اظهاراتش گفت: بعد از برد تيم ملي مقابل ژاپن هم ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور و هم محمدباقر قاليباف، رييس مجلس با اردوي تيم ملي تماس گرفتند تا اين برد را تبريك بگويند. قلعه‌نويي در ادامه جزييات اين تماس را هم مطرح كرد و گفت: من و مهدي طارمي به روساي قوا گفتيم مشكلات معيشتي مردم را حل كنيد. 
بازخواني اين تماس تلفني حاوي چند نكته است. امير قلعه‌نويي در ظاهر مي‌خواهد شكاف بين بخشي از مردم و تيم ملي را با ذكر اين نكته كه «ما در هيجاني‌‌ترين حالت فوتبالي هم به فكر مشكلات مردم هستيم» پر كند. قلعه‌نويي مي‌خواهد به آنهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند فوتباليست‌ها از مردم دور شدند، نشان بدهد كه اشتباه مي‌كنند، اما اين روايت برداشت‌هاي ديگري هم به دنبال داشته است. 
برخي ناظران مي‌گويند سرمربي تيم ملي با وسط كشيدن اين تماس خواسته به همه منتقدان و مخالفانش گوشزد كند كه چه حامياني در رده‌هاي بالاي تصميم‌گيري كشور دارد. به هر حال تماس رييس‌جمهور و رييس مجلس با يك فرد چيزي نيست كه براي هر كسي اتفاق بيفتد. 
نكته دوم نشان‌دهنده شتاب‌زدگي و اشتباه مشاوران روساي قواست كه خيلي زود مي‌خواستند از نمد برد ايران مقابل ژاپن براي خودشان كلاهي بدوزند. كمااينكه روابط عمومي دفتر رياست‌جمهوري هم بلافاصله توييت زد و برد ايران مقابل ژاپن را دستاورد دولت خواند. آنها چون دركي از فوتبال ندارند، نمي‌دانستند كه يك: برد در مرحله يك‌چهارم اصلا اتفاق بزرگي نيست، ولو مقابل ژاپن كه ما قبلا هم 6 بار اين تيم را شكست داده بوديم و دو: با پيروزي در يك‌چهارم به تيمي جام نمي‌دهند و هنوز راه درازي تا قهرماني مانده. هيچ كس به آنها نگفته بود كه اصلا سابقه ندارد و كار مرسومي هم نيست كه بابت برد تيم ملي در يك‌چهارم نهايي جام ملت‌ها چنين تماس‌هايي گرفته شود. مرحله‌اي كه ايران بارها و بارها از آن عبور كرده و حتي برد مقابل تيم قدرتمند ژاپن در اين مرحله هم باعث نمي‌شود آن را اتفاق خيلي ويژه‌اي در نظر بگيريم. 
 مساله بعد اينكه كاش امير قلعه‌نويي در صحبت با روساي قوا از آنها كمك مي‌خواست كه مشكلات تيم ملي را حل كنند نه مردم. به هر حال به صورت منطقي رييس‌جمهور و رييس مجلس خودشان بايد به مشكلات مربوط به گراني و معيشت آگاه باشند، اما طبيعي است كه ندانند كمپ تيم ملي تبديل به زمين خاكي شده و فدراسيون هم در حل مشكلات آن عاجز است. كاش امير قلعه‌نويي از روساي قوا مي‌خواست فكري به حال حق پخش كنند تا باشگاه‌هاي ايران سالانه هزاران ميليارد تومان از بيت‌المال خرج نكنند و بعد هم هميشه هشت‌شان گرو  نه‌شان باشد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون