• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5710 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۷ اسفند

رهبر انقلاب در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۲۴ هزار شهيد خوزستان تبيين كردند

معجزه تكيه بر جمهور مردم و اسلام

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر روز شنبه در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۲۴ هزار شهيد استان خوزستان، حماسه و معجزه مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس را نتيجه تركيب همت مردمي و ايمان اسلامي دانستند و با اشاره به دقت نظر امام بزرگوار در انتخاب تعبير «جمهوري اسلامي» گفتند: آنچه باعث پايداري و پيشرفت نظام اسلامي و غلبه آن بر بسياري از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بين «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» بود و در آينده نيز راه غلبه بر مشكلات استمرار همين تفكر است.
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد سعيد و بزرگ نيمه شعبان، به شناخت دقيق امام نسبت به مردم و همچنين نگاه جامع و مترقي امام نسبت به اسلام اشاره كردند و افزودند: امام (ره) از همان روزهاي آغازين نهضت اسلامي تا پيروزي انقلاب اسلامي و بعد از آن همواره به مردم اعتماد داشت و اسلام را يك مكتب و تفكر كارآمد براي سياست و مديريت جامعه مي‌دانست و بر همين اساس توانست زمينه پيشرفت ايران و استمرار حركت‌هاي بزرگ را به وجود آورد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه مهم‌ترين مشكل دشمنان جمهوري اسلامي، نداشتن شناخت نسبت به مردم ايران و همچنين نداشتن شناخت از اسلام است، خاطرنشان كردند: دشمنان ملت ايران براساس برآوردها و طراحي‌هاي خود مطمئن بودند كه جمهوري اسلامي 40 سالگي خود را نخواهد ديد اما به كوري چشم آنها پيشرفت ايران متوقف نشد و به لطف الهي و با تكيه بر همت و اراده مردم و ايمان ديني آنها ادامه نيز خواهد يافت.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود نمونه ديگر از معجزه‌آفريني تكيه بر مردم و ايمان ديني را شرايط امروز غزه برشمردند و گفتند: ايستادگي نيروهاي مقاومت و مأيوس كردن دشمن از نابودي آنها و همچنين صبر مردم غزه در برابر بمباران‌ها و مصيبت‌ها نشانگر ايمان ديني قوي اين مردم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آشكار شدن دروغ بودن ادعاهاي تمدن غربي درباره حقوق بشر و رياكاري و نفاق غربي‌ها در ماجراي غزه افزودند: غربي‌ها كه براي اعدام يك مجرم سر و صدا و هياهو به راه مي‌اندازند در برابر كشتار ۳۰ هزار انسان بي‌گناه در غزه چشم خود را بسته‌اند و امريكا با وقاحت تمام و براي چندمين‌بار قطعنامه قطع بمباران غزه را وتو مي‌كند.
ايشان تاكيد كردند: اين، چهره واقعي فرهنگ و تمدن و ليبرال دموكراسي غربي است كه در ظاهر آن سياستمداران اتو كشيده و لبخند بر لب قرار دارند اما در باطن، يك سگ هار و گرگ خونخوار است.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان كردند: ما مطمئن هستيم كه اين تمدن غربي و اين ‌بار كج به منزل نخواهد رسيد و فرهنگ حق و منطق صحيح اسلام بر همه اينها فائق خواهد آمد.
مشروح بيانات رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، همزمان با برگزاري كنگره ۲۴ هزار شهيد استان خوزستان منتشر مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون