• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5710 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۷ اسفند

پيام‌هاي تسليت در پي درگذشت آيت‌الله موسوي بجنوردي(ره)

آيت‌الله سيدمحمد موسوی بجنوردي(ره) صبح ديروز پس از طي يك دوره بيماري‌دار فاني را وداع گفت.

پيام‌هاي تسليت در پي درگذشت آيت‌الله موسوي بجنوردي(ره) در پي مي‌آيد:

 

سيد محمد خاتمي: او سعادتمند زيست و سعادتمند درگذشت

متن پيام حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي بدين شرح است: عالم عامل و علامه با فضيلت حضرت آيت‌الله حاج آقا سيدمحمد موسوي بجنوردي رضوان‌الله عليه ديده از دنيا فروبست و به ديدار معبود شتافت. اين عالم جليل‌القدر از شخصيت‌هاي بزرگ علمي و صاحب نظراتي بديع و از استادان برجسته معارف اسلامي به خصوص فقه و تربيت‌كننده شاگردان فراوان و از پيشگامان موثر در عرصه انقلاب و مدافعان شايسته انديشه و راه حضرت امام بود. فقدان او خسارتي بزرگ براي اسلام و ايران و حوزه‌هاي علميه است كه تنها لطف ويژه حضرت پروردگار مي‌تواند آن را جبران كند.

من اين مصيبت بزرگ را به حضرت آيت‌الله حاج سيدحسن خميني، داماد جليل‌القدر و جناب آقاي سيدمحمدكاظم بجنوردي برادر بزرگوار و به همسر باوفا و ارجمند ايشان و به فرزندان شايسته‌اش و به انبوه دوستان، ارادتمندان و شاگردان ايشان صميمانه تسليت عرض مي‌كنم و از پيشگاه حضرت حق جلّ و علا براي اين فقيد سعيد آمرزش و علو درجات و براي بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتي مسألت مي‌كنم.

سعادتمند زيست و سعادتمند درگذشت.

راهش پر رهرو و يادش گرامي باد

سيدمحمد خاتمي، ۱۴۰۲/۱۲/۵

 

رييسي درگذشت آيت‌الله موسوي بجنوردي را تسليت گفت

رييس‌جمهوري در پيامي درگذشت آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي را به حوزه‌هاي علميه، علماي اعلام، شاگردان، علاقه‌مندان و نيز داماد و خانواده گرامي وي تسليت گفت:

«بسم‌‌الله الرحمن الرحيم

انالله و انا اليه راجعون

إِذا مات الْمُومِنُ الْفقِيهُ ثُلِم فِي الْإِسْلامِ ثُلْمةٌ لا يسُدُّها شيءٌ

رحلت عالم پارسا حضرت آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي (رضوان‌الله عليه) موجب اندوه و تأثر خاطر شد.

اين فقيه وارسته و چهره ماندگار فقه و حقوق، پس از سال‌ها مجاهدت و كسب فيض از محضر آيات عظام حضرت امام خميني‌(‌ره)، آيت‌الله خویي، آيت‌الله حكيم و پدر بزرگوارشان آيت‌الله سيدحسن بجنوردي (طاب ثراه)، عمر شريف خود را در مسير ترويج معارف اسلامي، تاليف آثار متعدد، تربيت شاگردان و انجام فعاليت‌هاي مختلف قضايي و علمي در حوزه و دانشگاه‌هاي كشور سپري كرد و خدمات ارزشمندي برجا گذاشت. اينجانب اين ضايعه را به حوزه‌هاي علميه، علماي اعلام، شاگردان، علاقه‌مندان و نيز داماد بزرگوار و فاضل و خانواده گرامي ايشان، تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند بزرگ براي آن مرحوم رحمت واسعه و همجواري با اجداد طاهرينش و براي عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتي مسألت دارم.

سيدابراهيم رييسي

 

پيام تسليت روحاني در پي درگذشت آيت‌الله موسوي بجنوردي

حسن روحاني، رييس‌جمهور ايران در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم، در پيامي درگذشت آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي، فقيه وارسته را تسليت گفت:

انا لله و انا اليه راجعون

رحلت عالم برجسته، انقلابي مخلص و حقوقدان ارزشمند، آيت‌الله سيد محمد موسوي بجنوردي، از ياران صديق امام راحل موجب تأسف و تألم فراوان شد.

اينجانب با تسليت فقدان اين استاد فاضل به همسر مكرمه ايشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمين جناب آقاي سيد حسن خميني داماد و دختر آن مرحوم و ديگر فرزندان، جناب آقاي سيدمحمدكاظم موسوي بجنوردي برادر بزرگوار و خاندان معزز موسوي بجنوردي، از درگاه خداوند متعال براي آن مرحوم، علو درجات و براي عموم بازماندگان صبر و سلامتي مسألت دارم. حسن روحاني، 05/۱۲/۱۴۰۲

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون