• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5710 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۷ اسفند

رفتن يحيي، گل ‌و بلبل شدن پرسپوليس و نمايش برانكو

توصيه به مديران فولاد براي همكاري نكردن با گل‌محمدي؟

گروه ورزش

طبق گزارش‌هايي كه به خبرنگار «اعتماد» رسيده مبلغ رضايتنامه محمد خدابنده‌لو ۸ ميليارد تومان بود كه مديران پرسپوليس از پس آن بر آمدند. همچنين پيش‌قرارداد ۱۵۰ هزار دلاري دو بازيكن خارجي اين تيم هم به حساب‌شان واريز شد و با آل‌كثير هم قرارداد بستند تا سرخ‌ها در بازار نقل و انتقالات فعاليت چشمگيري داشته باشند. برگزاري اردوي خارجي و پرداخت بخشي از مطالبات بازيكنان هم از جمله اقداماتي بود كه درويش پس از جدايي يحيي در پرسپوليس انجام داد تا ياد جمله معروف سرمربي اسبق پرسپوليس بيفتيم: «من بروم وضعيت پرسپوليس درست مي‌شود».

نكته جالب اينكه يحيي در ابتداي فصل خواهان به خدمت گرفتن خدابنده‌لو و عيسي بود، اما هيچ كدام جذب نشدند و عبدالكريم هم در ليست خريد زمستاني او بود كه پس از جدايي او هر سه جذب شدند!
سرمربي موفق سابق پرسپوليس در چهار سال حضورش در اين تيم اردوي خارجي نداشت ولي در نيم فصل و چند روز پس از قطع همكاري با او اين اتفاق رخ داد تا مديران پرسپوليس براي اوسمار سنگ تمام بگذارند.
اتفاقات خوبي كه امروز در پرسپوليس رخ مي‌دهد خواسته ديروز يحيي براي ادامه همكاري با اين تيم بود، اما چرا اين اتفاق براي او رخ نداد، نحوه جدايي او از پرسپوليس و كنسل شدن نشستن او روي نيمكت فولاد خوزستان مسائلي است كه در اين گزارش آنها را واكاوي مي‌كنيم. 
13 بهمن در گزارشي با عنوان «به گل‌محمدي گفتند اگر برود ديگر هيچ‌ وقت جايي در فوتبال نخواهد داشت» اشاره كرديم كه فردي (يكي از بزرگان فوتبال ايران) در گفت‌وگويي تلفني با سرمربي سابق پرسپوليس به او گفته بود اگر استعفا بدهي ديگر نمي‌تواني با تيمي قرارداد امضا كني؛ لااقل تا يك مدت قابل توجه. اين بدان معنا بود كه مشخصا عده‌اي خارج از حوزه تصميم‌گيري فوتبال علاقه ندارند يحيي گل‌محمدي به كارش در پرسپوليس ادامه دهد. حال با توجه به اتفاقات رخ داده كه در بالا اشاره شد به نظر مي‌رسد پازل كنار رفتن يحيي تكميل شده باشد. 
آن‌طور كه به نظر مي‌رسد رضا درويش براي كنار گذاشتن يحيي تحت فشار قرار گرفته بوده و بايد بين حفظ صندلي خودش و خلاص شدن از دست سرمربي تيم يكي را برمي‌گزيد، اما او نمي‌توانست مربي كه فصل قبل سه‌گانه آورده را اخراج كند. كاري كه از دست درويش برمي‌آمد، عدم تمديد قرارداد سرمربي موفق تيم و اجابت نكردن خواسته‌هاي او و همچنين كنار گذاشتن يكي از دستياران مورد اعتمادش بود؛ يعني كريم باقري. از طرف ديگر با راه انداختن جو رسانه‌اي شديد عليه سرمربي تيم جوري به هواداران القا شد كه او نتيجه نگرفته در حالي كه پرسپوليس تنها يك امتياز با صدر جدول اختلاف داشت. مشكل بعدي پيدا كردن جانشين يحيي بود. اينكه بخشي از هواداران عليه سرمربي تيم شده بودند، اتفاق افتاده بود، اما آنها حاضر نبودند گل‌محمدي با هر مربي‌اي جايگزين شود. آنها تنها فقط يك خواسته داشتند يا برانكو يا مربي بزرگ خارجي. اقدام رضا درويش در اين برهه به راه انداختن نمايش مذاكره با برانكو بود كه پشت پرده‌اش در نهايت با جمله پروفسور بعد از ملاقات سوم كه گفت: «ما يك قهوه خورديم و راجع به مسائل كاري حرف نزديم» برملا شد. در واقع از حدود يك ماه اخبار مذاكره پرسپوليس با برانكو چنين استنباط شد كه اصلا قرار نبوده چنين توافقي صورت بگيرد و مديرعامل پرسپوليس تنها براي راضي كردن هواداران مدام در تنور اخبار مذاكره با سرمربي محبوب پرسپوليسي‌ها مي‌دمد. در نهايت هم با انتخاب دستيار يحيي براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس اين نمايش هم به پايان رسيد. پروژه كنار گذاشته شدن يحيي به سرانجام رسيد و هواداران در عمل انجام شده قرار گرفتند و مديرعامل از پيچ خطرناك به‌زعم خودش با موفقيت عبور كرد.
اما همه اينها مي‌توانست يك اختلاف سليقه يا نهايت درگيري درون تيمي بين يحيي گل‌محمدي و رضا درويش قلمداد شود اگر اخباري مبني بر وجود دلايل غيرفوتبالي براي منتفي شدن همكاري يحيي گل‌محمدي و فولاد به گوش نمي‌رسيد. در روزهاي گذشته و بعد از جدايي سرمربي اسپانيايي فولاد خبر رسيد كه مديران اين تيم به ‌شدت پيگير عقد قرارداد با يحيي گل‌محمدي هستند و در حالي كه شواهد نشان مي‌داد طرفين تنها يك قدم تا امضاي قرارداد فاصله دارند به يك‌باره همه ‌چيز به هم ريخت. منابع خبري غيررسمي مي‌گويند تماس‌هايي توصيه‌گونه با مديران فولاد آنها را از همكاري با يحيي منصرف كرده است. 
پس آيا با اين تفاسير يحيي گل‌محمدي ممنوع‌الكار شده؟ و آيا آن هشداري كه پيشكسوت فوتبال ايران به يحيي كرده بود به واقعيت پيوسته؟ مشخص نيست، چراكه هرگز نهادهاي ذي‌ربط پيرامون اين مسائل واكنش رسمي نشان نمي‌دهند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون