• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5712 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۹ اسفند

سير تا پياز درگيري و قمه‌كشي تازه در ليگ اميدها در «اعتماد»:

سرمربي تراكتور: بعثتي‌ها مي‌گفتند افرادي كه به ما حمله كردند مربوط به انتخابات مي‌شدند

مدير رسانه‌اي بعثت: تراكتور‌عزمي براي بازي نداشت وگرنه با همان ۱۴‌تا بازيكن، بازي مي‌كرد!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي اميدهاي كشور بازي دو‌ تيم تراكتور تبريز و بعثت كرمانشاه به دليل چاقوكشي عده‌اي لغو شد و مطابق آن تمام بازي‌هاي اين هفته به زمان ديگري موكول شد. امروز كه 48 ساعت از آن اتفاق مي‌گذرد اظهارات ضد و نقيضي از طرفين به گوش مي‌رسد. از مزاحمت ناموسي تا درگيري قومي! برخي هم مي‌گويند فرار از بازي كردن دليل اين نمايش بوده است. براي اطلاعات بيشتر در خصوص درگيري به وجود آمده با دو نماينده از دو باشگاه تماس گرفتيم‌ كه ماحصل اين گفت‌وگو را در زير مي‌خوانيد.

 

سرمربي اميد تراكتور: بعثتي‌ها مي‌گفتند افرادي كه به ما حمله كردند تبليغاتچی انتخاباتي بودند

از شروع درگيري بگوييد.

با اتوبوس از هتل خارج شديم و رفتيم به سمت ورزشگاه، خواستيم بپيچيم به سمت استاديوم آزادي كرمانشاه كه گفتند اتوبوس نمي‌تواند وارد ورزشگاه شود و همينجا پياده شويد. من به عنوان نفر اول از اتوبوس خارج شدم كه ديدم دو نفر جلوي من را گرفتند و گفتند بازيكنان شما در تبريز به ما فحش دادند و ما با آنها كار داريم! گفتم برويد و حاشيه درست نكنيد كه يك مرتبه ديدم، حدود سيزده نفر با قمه و چوب حمله كردند. 10 نفر از بازيكنان ما از اتوبوس خارج شده بودند و تداركات هم داشت وسايل‌مان را از اتوبوس خارج مي‌كرد كه اينها با شوكر و قمه و چوب بچه‌هاي ما را زدند. ما از ترس جان‌مان فرار كرديم به طرف زمين. به اتوبوس هم چند بار با چاقو و چوب زدند و اتوبوس با بقيه بچه‌ها رفت و آن افراد ساك و توپ چندتا از بچه‌ها را گرفتند و بردند در دو، سه تا ماشين گذاشتند و فرار كردند.‌

نيروي انتظامي در محل نبود؟

نه. ما ساعت 12:30 سر زمين بوديم اما نيروي انتظامي نيامده بود‌. خودم با ۱۱۰ و ۱۱۵ تماس گرفتم و آمدند صورتجلسه كردند. شماره پلاك آن افراد را خوشبختانه گرفتيم و به نيروي انتظامي تحويل داديم.

بعد چي شد؟

با چوب به پاهاي بچه‌ها مي‌زدند تا نتوانند بازي كنند! اين كار از قبل هماهنگ شده بود. من سي سال در فوتبال هستم چنين چيزي نديده بودم. من خودم در كرمانشاه بازي كردم و‌ شيرين فراز را به ليگ برتر آورديم اما چنین چيزي نديده بودم. بعد از اينكه صورتجلسه شد گفتند بير‌ون اتفاق افتاده و به ما ربطي ندارد! مگر مي‌شود ناظر بازي اين را بگويد؟

نمي‌شد با اين شرايط بازي كنيد؟

ببخشيد بازيكن من در اتوبوس از وحشت شلوارش را خيس كرده بود!

ناظر بازي با اين شرايط اصرار به برگزاري بازي داشت؟

بله! شبانه چهار داور و ناظر بازي را عوض كردند. فشاري كه به داور و ناظر آوردند آنها را هم ترسانده بودند! حالا خوشبختانه آن اشرار را دستگير كردند.

حالا شرور بودند يا سارق؟

اينها از طرف تيم رقيب اجير شده بودند تا تيم ما را بترسانند! اين كار را كردند تا ما بازيكن از دست دهيم به اينها ببازيم.‌فوتبال چه ارزشي دارد كه اتفاقي براي بچه مردم رخ دهد؟ ليگ برتر اميدها مگر چه ارزشي دارد كه اين كارها را انجام دهيد؟ الان ترك و كرد با هم به مشكل مي‌خورند! مشكل قوميتي پيش آمده است.

برويد دوربين بيرون استاديوم را نگاه كنيد. آنها گفتند داريد صحنه‌سازي مي‌كنيد! مگر ديوانه‌ايم بزنيم سر بازيكن تيم خودمان را بشكنيم. الان پرونده پزشكي اينها موجود است.

چند نفر از بچه‌هاي تيم‌تان آسيب ديدند؟

چهار نفر. يك نفر دماغش شكسته، يكي با چاقو پشت سرش شكسته و دو نفر از ناحيه پا مصدوم شدند. به دو، سه نفر هم شوكر زدند!

چيزي هم به سرقت بردند؟

پيراهن تيم و توپ و ساك ورزشي و كفش بعضي بچه‌ها. خوشبختانه ۵ نفر از اينها دستگير شدند و ۴ نفر هم تحت تعقيب قرار دارند. من اصلا با فوتبال كار ندارم. فردا روزي اتفاقي براي اين بچه‌ها رخ دهد من چي كار كنم؟ طرف با قمه رفته توي اتوبوس، مي‌دانيد اين ترس با بچه چي كار مي‌كند؟ اصلا مگر مي‌توانستيم كاري كنيم.يك نكته ديگر هم بگويم.

بله؟

گفتند اينها افرادي بودند كه براي يكي از نامزدهاي انتخاباتي تبليغ مي‌كردند! گفتم آقاي محترم! از من پرسيدند گلر تيم‌تان كجاست ما مي‌خواهيم كتكش بزنيم!

در بازي رفت اتفاقي افتاده بود؟

نه. دو بر يك باختند و هيچ برخورد و حرف و حديثي هم نبود.

فكر مي‌كنيد كميته انضباطي بايد چه تصميمي بگيرد؟

يك خواهشي دارم از آنها و اصلا كاري به نتيجه ندارم. لطفا با اين تيم‌ها برخورد جدي كنند. اين تيم بايد سقوط كند به ليگ استان! خداوكيلي اين تيم‌داري ارزش ندارد. براي ماندن در ليگ اين ارزشش را دارد. الان اينها را گرفتند و بازجويي مي‌كنند خدارا شكر مي‌كنم اينها اعتراف مي‌كنند چه خبر بوده تا ديگر نگويند صحنه‌سازي بوده است. تراكتور با اين همه هوادار مگر مي‌شود صحنه‌سازي كند؟ الان تماشاگران كرمانشاهي و تبريزي به همديگر بد و بيراه مي‌گويند، به خاطر چي؟ براي فوتبال دو تا شهر را به جان هم مي‌اندازيد؟

مدير روابط عمومي بعثت كرمانشاه: تراكتور‌عزمي براي برگزاري بازي نداشت وگرنه با همان ۱۴‌تا بازيكن، بازي مي‌كرد!

از جنجال پيش آمده بگوييد.

قرار بود بازي ساعت ۱۴ در ورزشگاه آزادي كرمانشاه آغاز شود و ما معمولا ساعت 12:30 تا ۱ بعد از ظهر به استاديوم مي‌رويم. من خودم ساعت ۱ رسيدم و ناظر بازي هم بود اما تراكتوري‌ها گفتند در بلوار منتهي به‌ ورزشگاه مورد حمله چند نفر قرار گرفتند. اينكه درگيري اتفاق افتاده يا نه مورد تاييد يا تكذيب ما نبود و ما كاري به اين داستان‌ها نداشتيم و در ورزشگاه بوديم. حالا هم كه خبر آمده آن افراد دستگير شدند اما تراكتوري‌ها گفتند ۲، ۳ تا وسايل ما دزديده شد و ما بازي نمي‌كنيم. بازي هم حساس بود و تكليف سقوط و بقا مشخص مي‌شد بقيه بازي‌ها هم لغو‌شد. بنابر گزارش ناظر و داور بازي شرايط براي بازي ما و تراكتور در ورزشگاه آزادي كرمانشاه محيا بود اما تراكتور به همان دلايل حاضر به انجام بازي نشد. نكته‌اي كه خيلي مورد انتقاد بنده است.

چه نكته‌اي؟

اول اينكه ما يك باشگاه خصوصي در كرمانشاه هستيم و قطعا به لحاظ نفوذ رسانه‌اي و قدرت با تراكتور قابل قياس نيستيم اما آنها زود شروع كردند و گفتند اتوبوس ما داغون شد يا بازيكنان ما آسيب ديدند اما فيلمش موجود است كه اتوبوس آنها سالم است و فقط دوتا بازيكنان آنها آسيب ديدند كه تا ساعت سه از بيمارستان مرخص شدند يعني آنقدر حاد نبود! در فوتبال حداقل با ۱۸ نفر مي‌آيند براي بازي. خب چهار نفر آنها مصدوم شده اما مي‌توانستند بازي كنند! ديدگاه من است كه دوست نداشتند بازي كنند. عزمي از جانب آنها براي برگزاري بازي نبوده، چرا؟ دل‌شان مي‌خواست تكليف بازي همزمان مشخص شود و بهانه دست‌شان افتاد و بازي نكردند و خوشبختانه سازمان ليگ هوشمندانه عمل كرد و تصمیم گرفت تمام بازي‌ها لغو‌ شود.

چه سودي براي تراكتور داشت؟

آنها ۱۶ امتياز داشتند و ما ۱۳ امتياز و عقاب مهر ۱۴ امتيازي بود. نساجي هم ۱۶ امتيازي بود. از بين ۴ تيم يك تيم سقوط مي‌كرد. حالا اگر ما تراكتور را مي‌برديم و عقاب مهر هم برنده مي‌شد درجدول و باتوجه به اينكه بازي رودررو ملاك است با برد دو بر صفر ما ، تیم اميد تراكتور سقوط مي‌كرد.

در بين صحبت‌هاي‌تان گفتيد تراكتور ۱۸ بازيكن داشت و با وجود ۴ مصدوم مي‌توانست با ۱۴ بازيكن بازي كند. يعني از نظر شما ايرادي نداشته كه سر ۴بازيكن اين تيم اين بلا را آوردند؟

از نظر من نمي‌گويم. به لحاظ قوانين فوتبال مي‌گويم! در ليگ يك بازي داشتيم تيمي با10 بازيكن بازي كردند! اينها ۱۱ بازيكن داشتند و ۳، ۴ تا هم ذخيره. نمي‌گويم اتفاقي نيفتاده اما باشگاه تراكتور خيلي بزرگنمايي كرده و عزمي براي بازي كردن نداشتند.

اما اگر داخل ورزشگاه هم اتفاق ناگواري مي‌افتاد چه كسي پاسخگو بود؟

طبق قوانين امنيت استاديوم برعهده‌ تيم ميزبان است. ناظر و داور بود و ديد چون در كرمانشاه از بس مردم مشكل دارند تيم‌ها در سطح اميد و جوانان تماشاگري ندارد كه بخواهد اتفافي رخ دهد مضاف بر اينكه طبق مصوبه شب قبل از بازي نيروي انتظامي و آمبولانس در ورزشگاه بود.

تراكتوري‌ها گفتند شب قبل از بازي داور و ناظر بازي تغيير كردند.

چنين چيزي نيست. مي‌توانيد با مسوول رده‌هاي پايه تماس بگيريد. داورها دو، سه روز قبل انتخاب مي‌شوند و شب بازي به محل برگزاري بازي مي‌روند و ميزباني از آنها برعهده تيم ميزبان است. دو روز قبل ابلاغ مي‌شود.اصلا چنین چيزي نيست.

ارتباط افراد حمله‌كننده به اعضاي تراكتور با تيم شما را تاييد مي‌كنيد؟

اصلا. واقعا هيچ چيزي نديديم و حتي اين اتفاق رخ داد تاييد و تكذيبش نكرديم چون خبر نداشتيم. تيم ما در رختكن در جلسه فني بود و اصلا خبر نداشتيم. مي‌گويند عاملان را گرفتند پس اتفاقي افتاده و ان‌شاءالله مشخص مي‌شود علت چي بوده. در مجازي خيلي چيزها گفته مي‌شود مثلا مي‌گويند چندتا دختر رد شدند از كنار اتوبوس اينها چيزي گفتند البته اينها‌را تاييد نمي‌كنيم اما اينكه به باشگاه بعثت ربط دهند درست نيست. قطعا ميزبان بوديم و مي‌توانستيم برنده باشيم. در رده‌هاي مختلف بارها ميزباني كرديم و از اين اتفاقات رخ‌نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون