• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5720 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند

آخرين وضعيت فدراسيون واليبال و انتخابات در گفت‌وگو با سرپرست فدراسيون:

فقط يك نفر رد صلاحيت شده كه آن يك نفر هم قبلا رد صلاحيت شده بود

نگاه‌هاي جناحي و رفاقتي نبايد باشد

به گزارش «اعتماد» وزارت ورزش و جوانان در ادامه برگزاري مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها، مجمع واليبال را نيز در تاريخ ۲۶ اسفند ماه برگزار مي‌كند تا اداره اين فدراسيون از سرپرستي خارج شود. براي حضور در انتخابات اين فدراسيون، محمود افشاردوست، پيمان اكبري، سيدميلاد تقوي، محمد منصوري و اميرحسين منظمي تاييد صلاحيت شدند و رد صلاحيت بهنام محمودي از نكات جالب توجه بود‌. اما فدراسيون واليبال از ۱۴ آذر ماه سال جاري و پس از اتمام دوران حضور محمدرضا داورزني، با سرپرستي وحيد مرادي اداره مي‌شود و او طي اين دوران مديريت بي‌حاشيه و آرامي را پشت سر گذاشت. با مرادي درخصوص آخرين وضعيت انتخابات فدراسيون و ديگر مسائل پيرامون آن گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه ماحصل آن را مي‌خوانيد.

 

‌تاييد يا ردصلاحيت كانديدا تا چه حد برعهده فدراسيون است؟‌

اساسا تاييد صلاحيت كانديداها ربطي به فدراسيون ندارد و صلاحيت مديريتي كانديداها را وزارت ورزش و جوانان تعيين و تاييد مي‌كند. صلاحيت ديگرشان را هم دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي تاييد مي‌كنند و هيچ ارتباطي به ما ندارد. فقط به ما سه روز پيش اعلام كردند كه اينها از مراجع ذي‌صلاح تاييد شدند و برابر آيين‌نامه امانت و وثاقت وزارت ورزش و جوانان شايستگي كانديداتوري را دارند و هيچ ارتباطي به فدراسيون ندارد. دبير مجمع اينها را برحسب وظيفه منعكس مي‌كند و اين وظيفه سرپرست فدراسيون نيست.

‌حق اعتراض براي ردصلاحيت‌ها وجود دارد؟

فقط يك نفر تاييد صلاحيت نشده. خب اين يك نفر قبلا هم تاييد صلاحيت نمي‌شده. در هر جا كه شركت كرده. كانديداي مجلس شوراي اسلامي بود در آنجا هم تاييد صلاحيت نشده، شوراي شهر كانديدا بود آنجا هم تاييد صلاحيت نشده، ارتباطي به فدراسيون ندارد. البته ايشان هم مثل تمام شهروندان جمهوري اسلامي اين امكان برايش فراهم است كه برود اعتراض كند و حرفش را بزند اما در آيين‌نامه چيزي به عنوان اعتراض قيد نشده اما احتمالا ايشان مي‌رود ارتباط مي‌گيرد با مجلس با اين‌ور و با دوستان! هر جا كه بتواند ارتباط مي‌گيرد و جزو حوزه اختيارات خودش است‌.

آن شخصي كه رد صلاحيت شده گفته پيگيري مي‌كند.

جزو حقوق شهروندي او است و مي‌تواند پيگيري كند.

‌چرا شما كانديدا نشديد؟

من اساسا قرار نبود كه كانديدا شوم، ابتدا ثبت‌نام كردم و بعد انصراف دادم و توافقي كه با جناب آقاي كيومرث هاشمي داشتيم به همين منوال بود. خواهشم از ايشان همين‌ بود.

‌نپذيرفتيد كانديدا شويد يا دوست نداشتيد كانديدا شويد؟

بحث من اين بود كه همين دوران سرپرستي را بتوانم به دور از حاشيه‌ها فدراسيون را اداره كنم. فدراسيون واليبال فدراسيون بسيار بزرگي است و اين شائبه بود كه بعضي دوستان بخواهند فدراسيون را دچار چالش كنند منتها با تدبير جناب وزير به سرپرستي انتخاب شدم تا فدراسيون ‌كارهايش را در آرامش و‌ مثل روزهاي عادي انجام‌ دهد. خدا را شكر رسيديم به روزهايي كه تا چند روز آينده‌ شاهد برگزاري انتخابات خواهيم بود.

‌موافق هستيم كه به دور از حاشيه فدراسيون را اداره كرديد. قرار است با فدراسيون همكاري كنيد؟

فعلا تصميمي براي ماندن نگرفتم. هر جايي كه ورزش نياز داشته باشد در خدمت دوستان هستم، اما اينكه الان تصميمي داشته باشم تا در فدراسيون باشم، نه‌. هنوز تصميمي نگرفتم. ان‌شاءالله انتخابات برگزار شود و فرد صالح انتخاب شود تا واليبال به اوج خودش برگردد. واليبالي كه در يك سال و نيم گذشته در سرازيري بوده. اميدوارم اين اتفاق بيفتد و آنچه شايسته مردم ايران است، رخ بدهد تا دل مردم شاد شود.

‌بدون اينكه اسمي ببريد مي‌توانيد بگوييد بين كانديدا فردي كه بتواند واليبال را به روزهاي اوجش بازگرداند وجود دارد؟

در هر صورت بين كانديداها حتما هست. بين اين پنج نفر، يك اصلح را انتخاب كنيم. حتما هم بين اين عزيزان افرادي هستند كه اين قابليت را در خودشان ديدند كه آمدند ثبت‌نام كردند. اميدوارم خانواده واليبال تصميم درستي بگيرد و نگاه درستي داشته باشد به موارد فني و تخصصي و اخلاقي. حساسيت كانديدا به اين موارد چقدر است و دانش و تخصص مدير هم مدنظر است‌. بحث مديريت و اداره فدراسيون يك بحث كاملا متفاوت است. بخواهيم به مديران موفق اين فدراسيون اشاره كنيم مثل يزداني خرم و داورزني، اينها هيچ كدام‌شان واليباليست نبودند و دست‌شان هم به توپ واليبال نخورده اما آمدند و اثرگذار بودند. لذا بحث مديريت در ورزش با بحث اينكه يك فرد در يك رشته تخصص فني دارد دو امر كاملا مجزاست. البته ‌نور علي نور است كه كسي كه شايستگي‌هاي مديريتي و اطلاعات كافي داشته باشد و در عين حال در آن رشته ورزشي هم اهليت داشته باشد، اما تاكيد موكد من اين است كه عنصر موثر و تاثيرگذار و شرط لازم براي اداره يك فدراسيون فقط و فقط دانستن آگاهي‌هاي مديريتي است. دانستن و تجربه و نگاه مديريتي است مثل مرحوم يزداني‌خرم كه هيچ‌گاه ورزش نكرد اما چه در فدراسيون واليبال و چه در فدراسيون كشتي مدير موفقي بود‌. روحش شاد.

‌اگر بخواهيد به رييس جديد مشاوره دهيد اولويت كاري او چه مي‌تواند باشد؟

در فدراسيون يك كار كوتاه‌مدت است و آن‌هم مسابقات انتخابي المپيك كه آخرين شانس ما براي‌ حضور در المپيك است. البته كار بسيار سخت و‌ دشواري است اما يك روزنه اميدي وجود دارد و نكته ديگر كه خودم پايه‌ريزي آن را انجام دادم و رييس فدراسيون بعدي حتما به آن توجه‌ داشته باشد اين‌ است كه ما دو تا تيم داشته باشيم و روي تيم‌هاي الف و ب سرمايه‌گذاري كنيم، اين محسنات زيادي دارد. تيم الف و ب به توانايي تيم ملي كمك مي‌كند. در ميان‌مدت بايد سرمايه‌گذاري بيشتر روي جوان‌ها شود. ما جوانان شايسته‌اي داريم كه در سطح جهان مطرح هستند و قهرمان جهان هستند. اينها را براي المپيك ۲۰۲۸ حفظ كنيم.

‌از افراد زيادي به عنوان دستيار ايراني پائز نام مي‌برند. اسامي مطرح شده در بعضي از رسانه‌ها را تاييد مي‌كنيد؟

تصميمي درباره دستياران پائز نگرفتيم. افراد گمانه‌زني‌هاي خودشان را دارند و طبيعي هم هست چون علاقه‌مندان به تيم ملي زياد هستند. مربيان‌ ليگ برتر ما همگي شايستگي دستياري سرمربي تيم ملي هستند. منتها در باور من، دستيار آقاي پائز بايد ايشان را باور داشته باشد و ذهن برنده داشته باشد و نيروي محركه‌اي را به تيم تزريق كند.‌ قطعا نياز به دانش بالا و اثر‌گذاري هم كه سر جاي خودش است. نگاه‌هاي جناحي و رفاقتي نبايد داشته باشد.

‌صحبت خاصي مانده؟

در روزهاي پاياني مسووليتم اولا از جنابعالي و اصحاب رسانه و همه عزيزان كه كمك كردند تا فدراسيون به دور از حاشيه كارش را جلو ببرد تشكر و قدرداني كنم از پيشكسوتان عزيز و ارزشمند كه در طول اين ايام كمك كردند و كنار ما بودند همچنين تاكيد مي‌كنم از كاركنان فدراسيون صميمانه تشكر مي‌كنم. اگر كمي و كاستي بوده همه عزيزان به بزرگي خودشان ببخشند. پيشاپيش سال نو و حلول ماه رمضان هم تبريك عرض مي‌كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها