• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5720 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند

علاقه شديد مهدي تاج به اصولي و چند داستان ديگر

فوتبال خراسان‌رضوي، گروگاني كه بالاخره قرار است آزاد شود!

گروه ورزش

ارديبهشت 1398 احسان اصولي در انتخاباتي جنجالي و پرحاشيه به عنوان رييس هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي انتخاب شد. 

در شرايطي كه در ارديبهشت امسال و بعد از گذشت 4 سال از دوران رياست اصولي انتخابات هيات فوتبال استان بايد برگزار مي‌شد اين امر تا به امروز به تعويق افتاده است تا جايي كه بالاخره يكي از اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال اعلام كرد فردا 19 اسفند تازه فرآيند انتخابات هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي اعلام خواهد شد، اما دليل نزديك به يك سال تعويق انتخابات و بلاتكليفي فوتبال خراسان‌رضوي چه بود؟
احسان اصولي، عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال، سخنگوي فدراسيون فوتبال، رييس كميته فوتسال كه اخيرا با حكم مهدي تاج به عنوان رييس سازمان ليگ فوتسال منصوب شده امروز تبديل به ابوالمشاغل فوتبال ايران شده است. 
او نزديك به يك سال انتخابات هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي را به تعويق انداخت تنها به يك دليل: گرفتن تاييد صلاحيت شركت در انتخابات!
طبق اطلاعاتي كه به خبرنگار اعتماد رسيده است اصولي به واسطه برخي اتفاقات در فدراسيون فوتبال ازجمله حوادث بازي ايران و لبنان در فروردين 1400 در ورزشگاه امام رضاي مشهد و پرونده‌هاي ديگر براي حضور در انتخابات هيات فوتبال استان خراسان ردصلاحيت شده بود. پرونده‌اي كه در آن اصولي به عنوان يكي از متهمان اصلي مطرح بود و حتي باعث ورود شخص رييس‌جمهور به ماجرا شد، اما با وجود دستور برخورد مقامات با خاطيان هرگز خبري در اين زمينه منتشر نشد. 
شنبه 22 مهر روزنامه اعتماد در گزارشي اختصاصي پرده از راز اتفاقات بازي ايران و لبنان در مشهد برداشت. در آن گزارش آمد اصرار احسان اصولي به انتقال بازي به مشهد با وجود مخالفت‌ها ازجمله مخالفت شوراي تامين، بليت‌فروشي اشتباه سايت فدراسيون و بازار سياه بليت‌هاي كاغذي باعث بروز آن فاجعه شد.  هاشمي جواهري، مديركل ورزش و جوانان استان يك‌بار در مصاحبه‌اي با انتقاد شديد از اصولي گفته بود: «اظهر من‌الشمس است كه اصولي عملكرد قابل قبولي نداشته است. او در فوتبال مشهد افتضاح به بار آورد.»
دليل اين انتقادات و ردصلاحيت اصولي را علاوه بر اتفاقات بازي ايران و لبنان، مي‌توان در نابودي نماينده خراسان‌رضوي در ليگ برتر، تضعيف تيم‌هاي فوتسال استان و همچنين به وجود آمدن پرونده‌هاي ريز و درشت ازجمله پرونده تعرض در فوتبال پايه كه حسابي جنجالي شد جست‌وجو كرد.
با اين حال و در شرايطي كه با ردصلاحيت اصولي انتخابات مي‌توانست سر موعد مقرر برقرار شود، رييس فدراسيون فوتبال مهدي تاج كه گويا علاقه شديدي به سخنگوي فدراسيون دارد انتخابات را به دلايلي نامعلوم مدام به تعويق انداخت تا شايد بتواند از طريق رايزني تاييد صلاحيت اصولي را بگيرد كه گويا درنهايت موفق نشد. درنهايت با دادن يك سمت ديگر به اصولي (رييس سازمان ليگ فوتسال) اين ناكامي را براي او جبران كرد. 
عليرضا تاج‌فيروز كه چندي پيش جاي هاشمي جواهري را گرفت درباره لغو انتخابات هيات فوتبال خراسان‌رضوي گفته بود: «متاسفانه دوستان چند ماه است موضوع انتخابات هيات فوتبال خراسان‌رضوي را طولاني مي‌كنند. بعد از اينكه ما در اداره كل ورزش و جوانان استان به فدراسيون فوتبال نامه ارسال كرديم و افراد تاييد صلاحيت شده را در آن ذكر كرديم، عملا فدراسيون بهانه‌اي براي برگزاري مجمع نداشت، اما از آن روز به هر دليلي مجمع را برگزار نكردند كه دليل آن مشخص است آن هم اينكه صلاحيت نفر پنجم را بگيرند يا رايزني كنند.»
درنهايت طي روزهاي گذشته طهمورث حيدري، رييس كميته امور استان‌هاي فدراسيون فوتبال درخصوص برگزاري مجمع عمومي و انتخاباتي هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي اعلام كرد: «با عنايت به انقضاي موعد قانوني و همچنين به درخواست تعدادي از اعضاي مجمع عمومي آن استان، مصوب شد فرآيند انتخابات و ثبت‌نام از نامزدهاي پست رياست و اعضاي هيات رييسه اين هيات تجديد گردد. 
اين فرآيند توسط كميته امور استان‌ها و دبيركل فدراسيون و با هماهنگي دبير مجمع هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي روز شنبه مورخه 19/۱۲/1402 اعلام خواهد شد.» 
عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال درخصوص اينكه آيا احسان اصولي مي‌تواند در انتخابات شركت كند تاكيد كرد: «آقاي اصولي به دليل دارا بودن مسووليت در كميته فوتسال و سازمان ليگ فوتسال توسط هيات ريسه فدراسيون و ضرورت حضور تمام وقت نامبرده در كميته مذكور از نامزد شدن در هيات فوتبال استان خراسان‌رضوي در فرآيند جديد انصراف داد.»
جملات آخر طهمورث حيدري در شرايطي مطرح شده است كه آنچه اتفاق افتاده دقيقا عكس ماجراست. اول از همه اينكه هيچ كدام از روساي كميته‌هاي فدراسيون منعي براي شركت در انتخابات هيات فوتبال استان‌ها ندارند (كما اينكه همين حالا ميرشاد ماجدي و خداداد افشاريان همزمان رياست كميته و هيات فوتبال را دراختيار دارند). دوم هم دليل عدم شركت اصولي در انتخابات نه انصراف كه ردصلاحيت او است. فردي كه در مجمع فوق‌العاده فدراسيون فوتبال در خرداد 1401 توسط اعضا به دليل نقش داشتن در پرونده عزل عزيزي خادم استيضاح شد و درحالي كه 48 نفر از 82 عضو راي به بركناري او داده بودند تنها به لطف دو راي مخدوش در فدراسيون ماندگار شده بود. 
در چنين شرايطي بايد از مهدي تاج پرسيد اولا به چه حقي اجازه داده بود فوتبال خراسان‌رضوي گروگان تاييد صلاحيت اصولي بشود و همچنين چرا به چنين فردي با چنين سابقه‌اي كه توسط مراجع ذي‌صلاح ردصلاحيت شده است اين همه پست و سمت مي‌دهد؟

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها