• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5720 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند

افزايش انتقادات به نامشخص بودن تاريخ دربي!

فكر مي‌كرديد چهارشنبه‌سوري جمعه است؟

تعيين تاريخ دربي در فاصله چند روز تا برگزاري اين مسابقه تبديل به محل جديد دعواي هواداران دو تيم شده است. مساله‌اي كه احتمالا نظيرش را در هيچ جاي دنيا نخواهيد ديد و پديده‌اي منحصربه‌فرد مخصوص ايران است. 
امسال دربي دور برگشت قرار است روز چهارشنبه 23 اسفند برگزار شود؛ يك روز بعد از چهارشنبه‌سوري. همين مساله باعث شد در روزهاي نزديك شدن به تاريخ مسابقه گمانه‌زني در مورد تغيير زمان بازي شنيده شود. چرايش را البته كسي نمي‌توانست تشخيص دهد و هنوز هم نمي‌تواند. 
هفته گذشته اعلام شد يگان امنيت به بهانه فاصله كم چارشنبه سوري با دربي از سازمان ليگ درخواست كرده است تاريخ برگزاري اين ديدار را تغيير دهد، چون روز قبل از برگزاري اين بازي نيروهاي امنيتي و انتظامي در ماه مبارك رمضان به حالت آماده‌باش درمي‌آيند تا با خطرات احتمالي چهارشنبه‌سوري مقابله كنند.
گفته مي‌شود يگان امنيت استاديوم آزادي از سازمان ليگ درخواست كرده است اين ديدار را با ۲۴ ساعت تاخير يعني ۲۴ اسفند برگزار كند.
بعد از چند روز سكوت توسط سازمان ليگ بالاخره سهيل مهدي روز گذشته پيرامون اين مساله اظهارنظر كرد. 
رييس كميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال گفت: «موظف هستيم همه بازي‌ها را در تاريخ اعلامي برگزار كنيم اما اگر ملاحظاتي باشد و در مورد آنها تصميم‌هاي جديدي گرفته شود، بايد آن را هم اجرا كنيم‌. منتظريم سازمان‌هاي بالادستي كه صلاح برگزاري بازي در تاريخ ۲۳ اسفند را مي‌دانند، تصميم خود را به ما اعلام كنند. هنوز صحبت جديدي مبني بر تغيير تاريخ بازي به ما اعلام نشده و در حال حاضر روي همين برنامه هستيم اما اگر قرار بر تغيير برنامه باشد، بايد ببينيم جزييات اين تصميم چيست و متناسب با همان برنامه خود را اعلام كنيم.»
اين در شرايطي است كه برخي اخبار بيرون آمده از راهروهاي سازمان ليگ حاكي از آن است كه امكان دارد بازي به سال بعد منتقل شود!
اين يك اتفاق ناميمون و عجيب براي فوتبال ايران و ليگ است. بنا بر همين عجيب بودنش است كه اين همه حواشي به وجود آورده و هواداران دو تيم را بار ديگر به جان هم انداخته و آنها مقامات، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ و حتي شوراي تامين را آماج انتقادات خود قرارد دادند. سوال اصلي هواداران هم واضح است: مگر از چند ماه پيش كه تاريخ برگزاري دربي اعلام شد، نمي‌دانستيد اين بازي يك روز بعد از چارشنبه‌سوري است؟ برخي هم به شوخي نوشتند «نكند تصور كرده بوديد چهارشنبه‌سوري امسال جمعه است؟»
هواداران مقامات را به حمايت از تيم رقيب متهم مي‌كنند و مي‌گويند قرار است زمان بازي بنا بر شرايط رقيب عوض شود! برخي هم پاي مسائل امنيتي را وسط مي‌كشند. برخي هم با خنده به ياد مي‌آورند اين‌بار اولي نيست كه سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال از انجام ساده‌ترين كارها و برگزاري يك بازي در تاريخ درست و بدون حاشيه عاجز است. 
شايد امروز كه اين نوشته را مي‌خوانيد تاريخ جديدي براي دربي مشخص شده باشد. شايد در روزهاي آينده اين اتفاق بيفتد و شايد هم دربي در تاريخ مقرر انجام شود. همين كه در حال حاضر همه اين موارد ممكن است يعني يك جاي كار ايراد دارد! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها