• ۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5721 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۰ اسفند

بركناري مديرعامل دومين خودروسازي انحصاري ايران

بعد از رفتن مهدي خطيبي از ايران‌خودرو، مديرعامل دومين خودروساز انحصاري ايران يعني سايپا نيز تغيير كرد. محمدعلي تيموري كه زمستان دو سال پيش جانشين ميرجواد سليماني در سايپا شده بود؛ ديروز بركنار و جواد توسلي‌مهر جايگزين وي شد. اين تغيير سكاندار سايپا حدود پنج ماه بعد از تعويض وزير صمت رقم خورده است.  در دوره تيموري خودروسازي سايپا برنامه‌ريزي‌هايي را براي بهبود كيفيت محصولات توليدي خود در دستوركار داشت. رونمايي از خودروي كاديلا و همچنين شاهين پلاس با گيربكس دستي از اقدامات مهم تيموري بود. همچنين موتور M16 نيز در دوران اين مدير خودرويي رونمايي شد تا از اين به بعد اين پيشرانه در محصولات سايپا استفاده شود. اما جايگزين تيموري در سايپا كيست؟ مديرعامل جديد خودروسازي سايپا، جواد توسلي‌مهر خواهد بود كه سكان هدايت سايپا را از محمدعلي تيموري تحويل مي‌گيرد. بررسي سوابق توسلي‌مهر، نشان مي‌دهد مديرعامل جديد خودروسازي سايپا مديريت عامل و عضويت در هيات‌مديره شركت ايسيكو، مديريت عامل شركت فرآورده‌هاي ساختماني، مديريت عامل شركت لاستيك پارس (از زيرمجموعه‌هاي شركت سرمايه‌گذاري آتيه دماوند)، معاونت برنامه‌ريزي پژوهشگاه صنعت نفت، معاونت مديرعامل شركت ايران‌خودرو، مديريت عامل مركز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) را در كارنامه خود دارد. صنعت خودرو ايران زير بار فضاي قيمت‌گذاري دستوري، كمبود قطعات يدكي و زيان انباشته شديد دو خودروسازي انحصاري كشور دست و پا مي‌زند و قيمت خودرو در بازار آزاد با قيمت كارخانه‌اي خودرو شكاف بسيار بالايي پيدا كرده است. در دو سال اخير مسوولان وزارت صمت وعده داده‌اند با واردات خودرو (حتي به صورت كاركرده) بازار خودرو را كنترل كنند. اما قيمت‌ها همچنان افزايشي و تقاضاي بازار نيز بي‌پاسخ مانده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون