• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5726 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند

افزايش ۲۰درصدي ورود متامفتامين از افغانستان به ايران

گروه اجتماعي|دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر كشورمان از جرم‌زدايي و قانوني‌سازي مصرف موادمخدر از سوي برخي كشورها به ‌شدت انتقاد كرد.  به گزارش ايلنا، اسكندر مومني در جريان سفر به وين براي شركت در نشست مقامات بلندپايه شصت و هفتمين كميسيون مبارزه با موادمخدر، با دكتر جلال توفيق، رييس هيات بين‌المللي كنترل موادمخدر ملاقات كرد.  در اين ملاقات نذيري نماينده دايم كشورمان نزد سازمان ملل در وين نيز حضور داشت.
مومني در اين ديدار با بيان اينكه از كاهش كشت و توليد مواد افيوني در افغانستان استقبال مي‌كنيم، گفت: به گواه آمار از ميزان كشفيات موادمخدر ازسوي جمهوري اسلامي ايران، نه تنها در حجم ورود مواد از افغانستان تغيير محسوسي نداشتيم، بلكه ازسوي ديگر در حجم ورود متامفتامين نيز شاهد افزايش به ‌طور ميانگين ٢٠درصدي در سال بوديم. او در بخش ديگري از اظهارات خود تشريح اقدامات و دستاوردهاي كشورمان در مبارزه با موادمخدر را تشريح كرد و توضيحاتي را نيز در نحوه دسترسي افراد نيازمند به داروهاي تحت كنترل براي مصارف پزشكي و علمي، روش‌هاي درمان دارويي مصرف‌كنندگان موادمخدر در مراكز كاهش آسيب و... ارايه كرد.  دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن حمايت از اركان و رژيم بين‌المللي كنترل موادمخدر ازجمله هيات بين‌المللي كنترل موادمخدر، از اقدامات برخي كشورها در جرم‌زدايي و قانوني‌سازي مصرف مواد انتقاد كرد.
جلال توفيق، رييس هيات بين‌المللي كنترل موادمخدر نيز از همكاري‌ها و مشاركت سازنده كشورمان، ابتكارات و دستاوردهاي ايران در زمينه كاهش آسيب و درمان مصرف‌كنندگان مواد را تحسين كرد و افزود: ايران اولين كشور در منطقه در اجراي برنامه‌هاي كاهش آسيب ازجمله توليد و 
در دسترس قرار دادن متادون و ساير داروها است.
رييس هيات بين‌المللي كنترل موادمخدر هرگونه اقدام كشورها براي قانوني‌سازي مواد تحت كنترل خارج از رژيم بين‌المللي كنترل موادمخدر را تقبيح كرد و افزود: ما با اين كشورها براي حفظ نظامات موجود گفت و شنود مي‌كنيم.
توفيق در پايان ضمن تشريح برنامه آتي نهاد تحت مديريت خود ازجمله برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه ارزيابي نيازمندي‌هاي سالانه هر كشور به داروهاي تحت كنترل بين‌المللي، از جمهوري اسلامي ايران براي شركت در اين كارگاه دعوت كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون