• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5726 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند

علي عليزاده در گفت‌وگو با «اعتماد» از دربي مي‌گويد

در پرتاب سنگ و بطري دو تيم مساوي بودند!

حتما بايد استفاده از داور زن هم اجباري شود تا انجام بدهيم؟

دربي صد و سوم يكي از كسالت آورترين بازي‌هاي تاريخ دو تيم پرسپوليس و استقلال بود‌. سبك خسته‌كننده و تكراري استقلال كه در دنياي فوتبال ديگر از‌ كمتر تيمي شاهد ارائه آن هستيم مقابل استرس پرسپوليس اين وضعيت را رقم زد. علي عليزاده، بازيكن اسبق پرسپوليس و استقلال هم اعتقاد دارد درباره بار فني اين مسابقه صحبت زيادي نمي‌ماند. در ادامه صحبت‌هاي عليزاده كه با پيراهن دو تيم سابقه حضور در 7 دربي تهران را دارد را مي‌خوانيد.

 

‌ در دربي‌هايي كه بازي كرديد سابقه داشته كه يك بازي مثل دربي ۱۰۳ اين‌قدر سرد و كسل‌كننده باشد؟

نه‌، حداقل گل داشته و اين‌طوري نبود!

‌ آن زمان از اين ‌دو تيم در دربي ايراد مي‌گرفتند كه تاكتيك‌شان فقط ورود عليزاده به زمين بود تا اوت پرتاب كند. اما در اين دربي همين را هم نديديم! قبول داريد؟

بله؛ الان كه همه تيم‌ها دوست دارند يكي مثل عليزاده داشته باشند!

‌ حالا نظر شما درباره اين دربي را بگوييد؟

اولا كه اين تك امتياز به هيچ كدام از تيم‌ها كمك نكرد تا خودشان را اثبات كنند و به قهرماني نزديك‌تر شوند. از طرفي دربي شرايط خاص خودش را دارد و اگر دقت كنيد، ديديد كه نكونام قبل از بازي به كنفرانس مطبوعاتي نيامد و اوسمار هم‌گفته بود دنبال بازي قشنگ ‌نيست و امتياز مي‌خواهد. فكر مي‌كنم هر دوتا تيم راضي به كسب يك امتياز بودند‌ و براي همين بسته بازي مي‌كردند و تك موقعيت‌ها صددرصدي نبود و موقعيت حساسي روي دروازه ايجاد نشد. قبلا هم گفتم نكونام هاله‌اي دور تيمش قرار داده كه حتي به رسانه‌ها هم اجازه نزديك شدن نمي‌دهد! او حتي به مديريت باشگاهش هم خيلي كم اجازه مي‌دهد تا نزديك تيمش شود. در طرف مقابل اگر زمان گل‌محمدي همين يارگيري را مي‌كردند قطعا مي‌توانست خيلي بهتر نتيجه بگيرد. در مجموع بازي قشنگ يا تماشاگر نبود و دو تيم در پرتاب سنگ و بطري هم مساوي شدند!

‌ هردو تيم براي مساوي به ميدان آمده بودند؟

من شش، هفت تا بازي كه كردم اكثر اعضاي دو تيم دوست دارند مساوي شود‌. هر دو تيم فشار زيادي داشتند و بيرون زمين هم درگير حواشي بودند و براي همين با انجام بازي بسته دنبال مساوي بودند. روي ضربات مستقيم و كرنر و ايستگاهي هم نيم‌نگاهي به گلزني داشتند كه در اين بازي آناليز كردند و اجازه ندادند اين اتفاق رخ بدهد. در پرسپوليس با غيبت كنعاني و گولسياني اين فرصت براي استقلال بود كه به اين تيم ضربه بزند اما با حضور فرجي و نعمتي و دو تا ياركوب اين اتفاق رخ نداد.

‌ بعد از بازي اعضاي هر دو تيم از كار خودشان رضايت داشتند. حتي نكونام در يك استوري از بازيكنان تيمش تمجيد كرد.

اگر دربي را يكي از اين دو تيم مي‌باخت اين حرف را مي‌زديد؟ مربي به اجبار و براي روانشناسي تيمش اين كارها را مي‌كند تا بقيه بازي‌هاي فصل را از دست ندهد! روي مسائل رواني كار مي‌كنند. نكونام نه الان كه از گذشته بچه‌هاي خودش را بالا مي‌برد و انگيزه مي‌دهد طوري كه بازيكنانش فكر مي‌كنند شماره يك ايران هستند‌! الان استقلال سه، چهار تا مهره مي‌خواهد تا تيم كاملي شود اما براي او نگرفتند. هر مربي ‌بود كار نكونام را مي‌كرد تا باقي فصل را از دست ندهد. از آن طرف هم بازيكنان كه درويش براي اوسمار گرفت براي يحيي جذب مي‌كرد، يحيي بهتر از اوسمار نتيجه مي‌گرفت.

‌ در هفت تا بازي كه سابقه حضور در دربي‌ها را داشتيد سابقه داشته از بالا توصيه‌اي كنند تا دربي مساوي شود؟

اين حرف‌ها خنده‌دار است كه بعضي قديمي‌ها گفتند از فلان نهاد گفتند بازي را مساوي كنيد! چنين چيزي وجود ندارد شما بيا خودت يك بازي پلي‌استيشن را مساوي دربياور! با اينكه بازي كامپيوتري است اصلا نمي‌شود. اين دو تيم چون محتاط هستند در دربي‌ها براي همين بسته بازي مي‌كنند. اگر در چند بازي گذشته هم برد پرسپوليس بيشتر بوده چون به لحاظ بازيكن شرايط بهتري داشته و اين چيزها طبيعي است وگرنه اصلا چنين چيزهايي وجود ندارد و دروغ محض است!

‌ داوري چطور بود؟

بايد كارشناسان نظر دهند اما يك اتفاق خوب كه بايد زودتر رخ مي‌داد ورود var است كه همه باشگاه‌ها استفاده كنند. در كل داوري بدي نبود و آقاي كاظمي به خوبي قضاوت كرد. البته چه خوب بود كه از داورهاي خانم هم استفاده مي‌شد. نمي‌دانم به چه دليل استفاده نكردند از داورهاي خانم؟ اما اگر اين اتفاق خوب رخ مي‌داد آن تابو شكسته مي‌شد‌. حالا امسال نه سال بعد يا سال بعدتر كه بايد استفاده كنيم. اگر همين امسال استفاده مي‌شد خيلي بهتر بود. در فوتبال ايران كه هميشه حاشيه است و تمام شدني نيست حضور بانوان در جايگاه داوري چه حاشيه‌اي داشت؟ الان اجبار است كه بانوان را در استاديوم‌ها راه مي‌دهند و حالا استفاده از داورهاي زن هم بايد اجباري شود؟ بانوان داوري كنند اما با پوشش اسلامي، چون بايد اين اتفاق رخ بدهد چرا خودمان پيشقدم ‌نشويم؟ چه خوب بود كه اين عزيزان مي‌آمدند و در اتاق var حضور داشتند.

‌ با اين نتيجه استقلال قهرمان مي‌شود؟

در كنار استقلال و پرسپوليس يك تيم مثل سپاهان است. سپاهان وقتي خراب شد كه قراردادهاي‌شان رو شد و هفت تا هشت بازيكنانش نتوانستند بازي كنند، ضمن اينكه ساكت پخته و خبره فوتبال ايران و حتي آسيا است! با احترام به مديريت جديد او كه رفت ضربه بدي به سپاهان خورد.

‌ شما تا چند ماه قبل عضوي از باشگاه مس رفسنجان بوديد. سرخابي‌ها در ادامه فصل به مصاف اين تيم مي‌روند، فكر مي‌كنيد مس رفسنجان مي‌تواند يقه اين دو تيم را بگيرد؟

با تغيير و تحولي كه در اين باشگاه رخ داده و آمدن نويدكيا يك اتفاق مثبت رخ داد. سطح توقع از نويدكيا بالا است. مس رفسنجان ان‌شاءالله هردو تيم را مي‌برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون