• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5726 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۶ اسفند

پاسخ به گزارش اعتماد با عنوان «خانه‌ها و شهر در گنداب»

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد 
سلام عليكم 
احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 5642 آن روزنامه، مورخ 9/9/1402 با عنوان «خانه‌ها و شهر در گنداب» مقتضي است جهت تنوير افكار عمومي و بر اساس قانون مطبوعات نسبت به انتشار كامل توضيحات شركت آب و فاضلاب خوزستان در همان صفحه اقدام نماييد. 
متن جوابيه: 
1- بر اساس ماده 55 قانون شهرداري‌ها «تنظيف و نگاهداري انهار عمومي و مجاري آب‌ها و تنقيه شهر» به عهده شهرداري است. لذا اداره آب و فاضلاب خوزستان هيچگونه مسووليتي در قبال آب‌هاي سرازير شده ناشي از بارندگي در خيابان‌هاي سطح شهرها را ندارد. ضمنا، تمامي خطوط و تاسيسات زيربنايي شبكه فاضلاب بر اساس استانداردهاي مشخص، صرفا جهت انتقال سرانه فاضلاب طراحي شده است لذا انتقال آبهاي سطحي در فصل بارندگي را در بر نمي‌گيرد و طبق قانون، دفع آبهاي سطحي در حوزه وظايف شهرداري‌ها مي‌باشد. 
2- متولي دفع آب‌هاي سطحي، شهرداري مي‌باشد اما شركت آب و فاضلاب خوزستان به منظور رفاه حال مردم و حل مشكلات شهروندان دوشادوش ساير ارگان‌هاي مستقر در سطح شهرهاي استان وظيفه خود مي‌داند در زمان بارش و افزايش سطح بارندگي‌ها نسبت به پمپاژ و تخليه آب‌هاي سطحي در سطح شهر همكاري نمايد. 
3- با اشاره به مطالب نگارنده در خصوص شهر رامشير، بايد گفت علي‌رغم پايان مطالعات طرح اجراي شبكه فاضلاب اين شهرستان در سال 1390 توسط آبفا خوزستان، تاكنون به دليل عدم اختصاص رديف اعتباري مشخص، اين طرح اجرايي نخواهد شد. 
4- اما در خصوص شهرهاي اهواز، آبادان و بندر امام كه نگارنده در خصوص آب گرفتگي‌هاي پس از باران سخن به ميان آورده است، بايد گفت شركت آب و فاضلاب خوزستان هر ساله پيش از شروع فصل بارندگي نسبت به لايروبي خطوط و شبكه جمع‌آوري فاضلاب، منهول‌هاي فاضلاب، ارتقاي ظرفيت ايستگاه‌هاي پمپاژ، خريد و نصب الكتروپمپ‌ها، اورهال و آماده‌سازي تجهيزات تلمبه‌خانه‌ها براي جلوگيري از پس‌زدگي فاضلاب در شهرها اقدام مي‌كند. 
قابل ذكر است: با توجه به حجم و شدت سنگين بارش در بازه زماني كوتاه در شهرهاي نامبرده، آب‌گرفتگي معابر و منازل اجتناب‌ناپذير بوده است و شهرداري‌ها مي‌توانند با هدف افزايش ظرفيت پمپاژ، مباني مطالعات دفع آب‌هاي سطحي را مجددا مورد بررسي قرار دهند. 
يادآور مي‌گردد كاركنان شركت آبفا خوزستان با تمام توان در تلاشند تا سطح خدمات‌دهي به شهروندان محترم را ارتقاء بخشند و اميدواريم اصحاب رسانه همچون گذشته ضمن طرح دغدغه‌ها و مشكلات، اطلاع‌رساني نموده و ما را در انجام وظايف و خدمات‌رساني به شهروندان محترم ياري نمايند. 
روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب خوزستان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون