• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5732 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين

پرونده‌هاي جنايي نوروز امسال

نوروز ۱۴۰۳ كارآگاهان پليس آگاهي تهران با چندين پرونده جنايي روبه‌رو شدند كه برخي آنها با دستگيري متهمان به نتيجه رسيده و برخي ديگر هنوز در مرحله بررسي است. 
    
نخستين جنايت سال در نخستين روز فروردين و در منطقه لواسانات رخ داد. آن روز چند پسر جوان براي تفريح راهي باغ‌ها و زمين‌هاي كشاورزي شده بودند كه چشم‌شان به بشكه‌اي افتاد كه در يك زمين كشاورزي رها شده و بوي تعفني از آن به مشام مي‌رسيد. آنها وقتي به بشكه نزديك شدند بقاياي جسد سوخته مردي را داخل آن ديدند و وحشت‌زده پليس را خبر كردند. با حضور ماموران در محل حادثه معلوم شد كه جسد متعلق به يك مرد مجهول‌الهويه است كه قاتل يا قاتلان پس از كشتن او، جسد را به اين منطقه آورده و در داخل بشكه به آتش كشيده‌اند تا سرنخي از اين جنايت به جا نماند. تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت ادامه دارد.
    
دومين پرونده‌اي كه كارآگاهان جنايي پايتخت در نخستين روزهاي نوروز امسال موفق به كشف اسرار آن شدند، ماجراي قتل مردي سالخورده در منطقه قلهك بود. اين مرد اواخر سال گذشته به طرز مرموزي ناپديد شد و برادرش كه نگران او بود، ماجراي گم شدن او را به پليس خبر داد. با شروع تحقيقات پليسي و استعلام از پزشكي قانوني معلوم شد كه 30دي‌ماه جسد نيمه سوخته مردي سالخورده در منطقه قلهك پيدا شده، اما هويت مقتول مشخص نشده بود. خانواده او با حضور در پزشكي قانوني و از روي خالكوبي روي بازوي جسد نيمه سوخته، هويت او را شناسايي كردند و معلوم شد كه مقتول كسي جز مرد گمشده نيست. در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مقتول در چند ‌ماه اخير با زن ميانسالي به‌ صورت مخفيانه ارتباط داشته است. ماموران سراغ اين زن رفتند و او گفت: «مدتي بود كه مقتول را مي‌شناختم و مي‌دانستم كه بدهي زيادي دارد. من هم براي اينكه بتواند وام بگيرد او را به فردي معرفي كردم، اما از آن به بعد ديگر او را نديدم.» بررسي‌‌هاي پليس نشان مي‌داد كه همان مرد آخرين فردي بوده كه با مقتول قرار ملاقات داشته و احتمالا جنايت از سوي او رخ داده است. به اين ترتيب دستور بازداشت او صادر شد و كارآگاهان موفق شدند با شناسايي محل زندگي‌اش، او را دستگير كنند. اين مرد در بازجويي‌ها به قتل مرد گمشده اعتراف كرد و گفت: «من به زني كه مقتول با او در ارتباط بود، علاقه داشتم و از ارتباط آنها به ‌شدت عصباني بودم. به همين دليل نقشه قتل او را كشيدم و به بهانه اينكه مي‌توانم برايش وام بگيرم، با او قرار گذاشتم. وقتي سوار ماشينم شد او را به قتل رساندم و براي اينكه شناسايي نشود، بخشي از جسدش را آتش زدم، اما در نهايت دستم رو شد.» با اعترافات اين مرد او بازداشت شده و تحقيقات تكميلي از او ادامه دارد.
    
سومين پرونده جنايي كه روي ميز كارآگاهان جنايي پايتخت قرار گرفته، ماجراي قتل مردي در بيابان‌هاي جنوب تهران است. جسد اين مرد پنجم فروردين‌ توسط 2رهگذر در بيابان‌هاي شهرري پيدا شد و با گزارش ماجرا به پليس، تيمي از كارآگاهان راهي محل حادثه شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مقتول مردي حدودا 30ساله است كه طنابي دور گردنش پيچيده و دست و پايش نيز با طناب بسته شده بود. همچنين تحقيقات كارشناس پزشكي قانوني نشان مي‌داد كه چند روزي از مرگ مقتول مي‌گذرد. جسد به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات براي كشف اسرار اين جنايت آغاز شده است.
    
چهارمين حوادث جنايي نوروز امسال پايتخت در محله لواسان رخ داد. 6 روز از آغاز سال نو گذشته بود كه خبر سقوط مرگبار زني جوان از طبقه چهارم آپارتماني در لواسان به پليس گزارش شد. اين اتفاق شامگاه ششم فروردين رخ داد و وقتي ماموران راهي محل حادثه شدند، دريافتند كه قرباني زني حدودا 19ساله‌ و اهل كشور افغانستان است. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كه همسايه‌ها قبل از اين سقوط مرگبار، صداي درگيري قرباني و خانواده همسرش را شنيده بودند. آن‌طور كه شاهد نشان مي‌‌داد اين زن با همسر و خواهر همسرش بر سر اختلافات خانوادگي سرگرم مشاجره بود و لحظاتي بعد كه درگيري به پشت‌بام كشيده شد، زن جوان از آنجا سقوط كرده و به كام مرگ رفت. درحالي كه همسر قرباني مدعي است كه زن جوان دست به‌ خودكشي زده است، اما با به دست آمدن شواهدي، احتمال اينكه او به قتل رسيده قوت گرفته است به همين دليل همسر و خواهرهمسر قرباني بازداشت شده‌اند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.
    
پنجمين پرونده‌ جنايي كه نوروز امسال از سوي كارآگاهان رازگشايي شد، ماجراي قتل مردي به دست پسرخوانده‌اش بود. اواخر زمستان سال گذشته پيكر نيمه‌جان اين مرد 71ساله كه هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود به بيمارستاني در پايتخت منتقل شد، اما تلاش پزشكان براي نجات جانش فايده نداشت و او تسليم مرگ شد. با گزارش ماجرا به پليس، كارآگاهان جنايي وارد عمل شدند و دريافتند كه مرد فوت شده در خانه‌اش هدف اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود. به اين ترتيب راهي آنجا شدند و در جريان بررسي‌ها دريافتند كه او احتمالا توسط پسرخوانده‌اش به قتل رسيده است. از آن زمان تحقيقات براي دستگيري پسر جوان ادامه داشت تا اينكه او در نخستين روزهاي نوروز در محله بريانك دستگير شد. او پس از انتقال به اداره آگاهي به قتل ناپدري‌اش اعتراف كرد و گفت: «روز حادثه براي ملاقات مادرم به خانه آنها در خاورشهر رفتم. ناپدري‌ام (مقتول) كه در خانه حضور داشت، بي‌دليل به خانواده ما فحاشي مي‌كرد كه من در يك لحظه عصباني شدم و با چاقو چندين ضربه به او زدم و از خانه فرار كردم.» به‌ گفته سردار علي وليپور گودرزي، رييس پليس آگاهي تهران، براي متهم قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.
    
ششمين پرونده‌ جنايي كه نوروز امسال توسط كارآگاهان جنايي تهران به نتيجه رسيد، ماجراي همسركشي در حوالي ميدان خراسان بود. در آخرين روزهاي سال گذشته زن با پليس تماس گرفت و مدعي شد همسايه‌شان به قتل رسيده است. او به اپراتور پليس110 گفت: «دقايقي قبل زني افغان كه همراه همسرش در همسايگي ما زندگي مي‌كنند با من تماس گرفت و خواست به مقابل خانه آنها بروم و از حال همسرش كه در خانه بود، باخبر شوم. او مي‌گفت نگران همسرش است اما وقتي به مقابل خانه‌شان رفتم، در باز بود و از لاي در جسد غرق خون همسر او را ديدم كه روي زمين افتاده بود.» با اين تماس، تيمي از ماموران راهي محل حادثه در حوالي ميدان خراسان شدند. مقتول مردي حدودا 37ساله بود كه در رختخواب و بر اثر اصابت ضربه جسمي سخت به سرش به قتل رسيده بود. همسرش نخستين مظنون پرونده بود، اما او ادعا مي‌كرد كه در زمان جنايت در خانه حضور نداشته است. او گفت: «ساعت 10صبح روز قبل از جنايت براي ديدن عمه‌ام به خانه‌اش رفتم و شب آنجا ماندم. صبح كه شد هر چه با همسرم تماس گرفتم، جواب نداد و براي همين از همسايه‌مان خواستم به مقابل خانه‌مان برود و نمي‌دانم چه‌كسي شوهرم را به قتل رسانده است.» در ادامه معلوم شد كه زن جوان دروغ مي‌گويد و او در زمان جنايت در خانه حضور داشته است. بنابراين بازجويي از او ادامه يافت تا اينكه او به قتل شوهرش اعتراف كرد و گفت: «از چندي قبل با همسرم اختلاف پيدا كردم و اين اواخر به‌ خاطر اينكه من را كتك مي‌زد، تصميم گرفتم او را به قتل برسانم. براي همين صبح روز حادثه، زماني كه همسرم در خواب بود، او را با ضربات چكش به قتل رساندم و تلاش كردم با داستانسرايي، پليس را گمراه كنم. با اعترافات اين زن، او بازداشت شد و تحقيقات از او ادامه دارد.» 
    
هفتمين جنايت‌ بر سر استوري اينستاگرام، عجيب‌ترين قتلي بود كه نوروز امسال در پايتخت رقم خورد. ماجرا از اين قرار بود كه روز جمعه، دهم فروردين‌ ماه به بازپرس جنايي تهران خبر رسيد كه مرد جواني كه بر اثر اصابت يك ضربه چاقو به قفسه سينه‌اش مجروح و به بيمارستاني در تهران منتقل شده بود، جانش را از دست داده است. با حضور تيم جنايي در بيمارستان، معلوم شد كه مقتول در جريان يك درگيري در يكي از خيابان‌هاي فرجام، قرباني جنايت شده است. در ادامه تحقيقات اسرار قتل مرد جوان كه تبعه افغانستان است فاش و مشخص شد كه او كارگر كارگاه پارچه‌بافي بوده و به‌خاطر انتشار يك عكس شخصي در استوري اينستاگرام، با پسرعمه خود دچار اختلاف شده بود. آنها براي پايان دادن به اختلافات شان در خيابان فرجام قرار دعوا گذاشته بودند كه در اين درگيري مرد جوان با ضربه چاقوي پسرعمه‌اش به قتل رسيد. با اين اطلاعات، تحقيقات براي دستگيري قاتل فراري آغاز شد و او در مخفيگاهش به دام پليس افتاد. او در بازجويي‌ها به قتل پسردايي‌اش به‌ خاطر استوري اينستاگرام اعتراف كرد و براي تحقيقات بيشتر در اختيار اداره دهم آگاهي تهران قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون