• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5732 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۸ فروردين

چرا سيستان‌و‌بلوچستان پديده سال شد؟

اما متاسفانه حتي در اين زمينه نيز متوليان به اهداف و برنامه‌هاي خويش دست نيافته‌‌اند.
حال در اينجا باز پرسش پيش خواهد آمد كه پس چه عوامل و كاريزمايي اينچنين به استناد آمار و ارقام‌هاي ارايه شده دولتي در زمينه رشد گردشگر و جذب توريسم در استاني با پايين‌ترين زيرساخت‌هاي گردشگري نقش داشته است؟ و به‌راستي اين موفقيت محصول كدام نگاه و راهبرد مديريتي مي‌تواند باشد؟! در اين بين نبايد از يك عنصر كاريزماتيك جذب توريسم غفلت نمود كه بي‌ترديد اگر موفقيتي حاصل گرديده و دستاوردي چنين چشمگير كسب، باید آن را محصول شخصيت والاي فرهنگي منطقه دانست و ظرفيت‌هاي سرشار انساني و عملكرد شايسته جامعه محلي.
حسن‌شهرت ميهمان‌نوازي، رفتار حرفه‌اي مردمان منطقه در برخورد و پذيرش و استقبال از ميهمانان و مسافران سبب جبران و پوشش بسياري از ضعف‌هاي زيرساختي از جمله پايين بودن خدمات دولتي سفر، كمبود اقامت‌گاه‌ها، گران و در دسترس نبودن سوخت، ضعف مفرط در سيستم حمل و نقل زميني و هوايي و غيره شده و همه را مردم يك‌تنه براي رونق گردشگري و توسعه اقتصادي و معيشتي آن به‌دوش كشيده‌اند كه بي‌ترديد اين موفقيت محصول همين نوع‌نگاه مردم‌مدارانه در اين استان بوده است نه سيستم همواره نظاره‌گر و صرفا فخرفروش دولتي كه مدام از مردم عقب مانده است!
بنابراين اگرچه وزير ميراث فرهنگي در اظهارت خويش در اين باره كمتر با نگاه مصادره‌گونه از موفقيت مورد بحث سخن به ميان‌آورده و بيشتر تاثير جامعه محلي و نقش مردم منطقه را بارز و برجسته دانسته اما حال با اين دستاورد و در سالي كه سيستان‌و‌بلوچستان به عنوان يك پديده و اتفاق از سوي بالاترين مقام گردشگري كشور نام نهاده شده اميدواريم در اين سال لااقل شاهد توسعه و تقويت همه‌جانبه زيرساخت‌هاي گردشگري اين استان باشيم تا در آينده از آن به عنوان يك پديده‌ بتوان ياد نمود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون