• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5756 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

اخبار

جنایت در خیابان بی‌سیم

به‌ دنبال قتل پسر جوان در خیابان بی‌سیم، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  اواسط اردیبهشت ‌ماه امسال، مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از محله‌های جنوب تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد پسر جوانی را مشاهده کردند که در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پس از ارتکاب جنایت قبل از رسیدن ماموران کلانتری 159 بی‌سیم پا به فرار گذاشته است.  تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که پسر جوان به‌ دلایل نامشخصی با قاتل در خیابان درگیر شده و هدف ضربه چاقو قرار گرفته است. پس از بررسی میدانی صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند با اقدامات گسترده اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان ابتدا عامل این جنایت را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری او اقدام کنند. جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات توسط کارآگاهان جنایی ادامه دارد.


آدم‌ربایی 100 میلیاردی در جنوب تهران

ريیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد. علی ولیپور گودرزی در تشریح جزيیات این خبر گفت: «اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده و آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.»  ريیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: «پس از ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند. تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی را که با تهدید به قتل و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود، شناسایی کرده و متوجه شدند که او حدودا ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران ساکن است.»  او گفت: «کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.»  ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: «متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن طی اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضايی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده دراختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.»


افزایش تصادفات مرگبار عابران پیاده در تهران

احسان مومنی با اشاره به تصادفات عابران پیاده در تهران گفت: «عابرپیاده یکی از آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیک است، اما این تصور که هیچ قانونی ندارد و می‌تواند آزادانه عمل کند نیز اشتباه است. عابران پیاده هنگام تردد در معابر باید بعضی قوانین را رعایت کنند تا بتوانند سالم حرکت کرده و سالم به مقصد خود برسند.»  معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تعریف گذرگاه عابرپیاده گفت: «یکی از مواردی که این افراد پیاده باید رعایت کنند، تردد از محل و گذرگاه عابر پیاده است. برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، گذرگاه عابر پیاده محلی است در تقاطع‌ها و در امتداد پیاده‌روها به صورت زیرگذر، روگذر یا قسمتی از سواره‌روها است که به وسیله خط‌کشی‌ها مشخص شده و برای تردد عابرین پیاده اختصاص پیدا کرده است.»  مومنی گفت: «گذرگاه عابرپیاده در تقاطع‌ها و در میادین به وسیله خط‌کشی‌ها به صورت پل‌های هوایی و زیرگذر ایجاد می‌شود تا عابران پیاده بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.»  او گفت: «در برخی معابر، این گذرگاه به دلایل شرایط منطقه‌ای وجود ندارد، اما چون به عنوان مثال منطقه مسکونی قرار دارد و نیاز به این مسیر عابرپیاده حس می‌شود، وسط معابر خط‌کشی‌هایی به همین منظور صورت گرفته و گذرگاه عابر پیاده احداث شده است.»  معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «براساس آمار، سال گذشته ۴۱درصد متوفیان تصادفات، عابران پیاده بودند. در بررسی‌ها مشخص شد ۶۰درصد این افراد، در بزرگراه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. به این معنا که افراد به جای استفاده از پل‌های عابر و گذرگاه‌ها، از عرض اتوبان‌ها تردد کرده و تصادف کرده‌اند. از آنجایی که عابران نباید از این محل‌ها عبور می‌کردند، در همه تصادفاتی که عابران پیاده از عرض بزرگراه‌ها به صورت غیرمجاز عبور کرده و جان خود را از دست داده‌اند، سهم تقصیر داده شده است.»  او با بیان اینکه عابران پیاده به هیچ عنوان حق ترددهای عرضی از معابر بزرگراهی را ندارند و حتما باید از گذرگاه‌های عابر پیاده عبور کنند، گفت: «متاسفانه ۱۱درصد از تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شهر تهران در تقاطع‌ها و میادین اتفاق افتاده است یعنی جایی که ما خط‌کشی عابرپیاده داریم و جایی که عابرپیاده حق عبور دارد اما این تصادفات اتفاق افتاده است.»  مومنی با اشاره به آمار تصادفات عابران پیاده در فروردین ۱۴۰۳ گفت: «با بررسی آمار فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص شد که ۴۹درصد از متوفیان تصادفات در شهر تهران مربوط به عابران پیاده است که یعنی ۱۰درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم، این یک هشدار جدی به عابران و همین‌طور رانندگان است که دقت بیشتری داشته باشند.»  معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «با بررسی‌های بیشتر دریافتیم در این بازه زمانی، حدود ۶۵درصد از عابران پیاده در شهر تهران در محورهای بزرگراهی بر اثر تصادف فوت کرده‌اند. همچنین در این مدت حدود ۱۲درصد از تصادفات فوتی عابران در میادین و تقاطع‌ها روی داده است.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون