• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5762 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت

تحليل پيشكسوت كشتي در ناكامي كسب سهميه كامل كشتي در المپيك

مقصر و مسوول اصلي فدراسيون است

والي‌زاده سنگي در چاه انداخت كه سرلك هم نتوانست آن را بيرون بياورد

پيشكسوت كشتي در خصوص ناكامي در وزن ۵۷ كيلوگرم كشتي آزاد در كسب سهميه المپيك به «اعتماد» گفت: سنگي كه والي‌زاده در چاه انداخت سرلك ‌نتوانست آن را دربياورد! 
به گزارش «اعتماد»، تيم ‌ملي كشتي آزاد كشورمان پنج سهميه از شش سهميه ممكن ورودي در المپيك را به دست آورد و با پنج كشتي‌گير عازم پاريس مي‌شود. اين خبر تلخي بود كه در روزهاي گذشته ورزش و مخصوصا رشته كشتي را تحت تاثير قرار داد. پيش از اين در كشتي آزاد بحث بر سر گرفتن يا نگرفتن مدال در المپيك بود، اما اين‌بار كار به جايي رسيد كه ملي‌پوشان كشورمان در كسب سهميه ناكام ماندند.
روز شنبه رقابت‌هاي كشتي آزاد كسب سهميه المپيك پاريس در شهر استانبول تركيه برگزار شد و در وزن ۵۷ كيلوگرم، عليرضا سرلك در دور نخست با نتيجه ۴ بر ۲ سيمونه پيرودو از ايتاليا را شكست داد. وي در دور بعد با نتيجه ۹ بر ۳ روبرتي دينگاشويلي از گرجستان را مغلوب كرد و راهي يك‌چهارم شد. سرلك در اين مرحله با نتيجه ۷ بر ۲ مقابل راحت كالژان از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير قزاقستاني در مرحله نيمه نهايي مقابل حريف امريكايي، سرلك از دور رقابت‌ها كنار رفت و سهميه المپيك را از دست داد. بهروز ياري، پيشكسوت كشتي در خصوص ناكامي كشتي‌گير كشورمان‌ در وزن ۵۷ كيلوگرم به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما در چند سال گذشته سهميه ۵۷ تا را تست كرديم و در همين انتخابي المپيك هم چند نفر را فرستاديم و آخري هم آقاي سرلك رفت كه نتوانست سهميه كسب كند. به تعبيري ديگر در قهرماني آسيا سنگي كه والي‌زاده انداخت در چاه، سرلك ‌هم‌ نتوانست آن را دربياورد. ياري ادامه داد: «زياد بودن‌ وزن اينها به خصوص احمد جوان و‌ نبود نفر مطمئن باعث شد كه نتوانيم سهميه كامل را بگيريم. اگرچه اين ‌يك نفر هم اضافه مي‌شد با وجود به دست آوردن افتخار حضور و گرفتن سهميه كامل كشتي ‌اما گرفتن ‌مدال در اين وزن دور از انتظار بود. ‌بعد از حسن رحيمي‌ فرد مطمئني در اين وزن نداشتيم. اگر چه‌ اگر با شش كشتي‌گير ‌در المپيك ‌شركت مي‌كرديم به لحاظ روحي هم‌ براي تيم ما خوب مي‌شد.»
ياري درباره‌ دليل ناكامي كشتي‌گيران ۵۷ كيلو در چند سال گذشته گفت: «نه فقط اين وزن، بلكه در تمام اوزان هر چيزي هست مقصر فدراسيون ‌است. ‌البته مقصر هم‌ نمي‌شود گفت، بلكه‌ حوزه اختيارات و مسووليت فدراسيون است. البته تلاش خودشان را كردند اما متاسفانه نتوانستند جواب بگيرند.»
ياري در پايان با اشاره ‌به وضعيت نامشخص حسن يزداني، كسب طلا در المپيك را دشوار توصيف كرد و افزود: «در ۸۶ با غيبت تيلور و وضعيت نامشخص يزداني يك بلبشويي خواهيم ‌داشت! اميدوارم يزداني آماده باشد و‌ در مجارستان سرفراز بيرون بيايد تا افتخار همراهي تيم را داشته باشد، اما در هيچ وزني براي گرفتن طلا در المپيك حاشيه امنيت نداريم. ‌حتي زارع. كار سخت است و‌ ميدان المپيك استرس زيادي دارد. اميدوارم دستاورد‌ها در كشتي آزاد كه نسبت فرنگي بيشتر به آن ‌اميدواريم باعث سرافرازي شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون