• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5809 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۱ تير

«اعتماد» از عزل و نصب‌هاي غير متعارف در دولت سيزدهم گزارش مي‌دهد

ابعاد تازه انتصاب نيروهاي يك جريان خاص در گلوگاه‌هاي اقتصادي

گروه سياسي|ماجراي عزل و نصب‌هاي غير متعارف در دولت سيزدهم هر روز ابعاد و زواياي  تازه‌تري پيدا مي‌كند به گونه‌اي كه به نظر مي‌رسد، اعضاي كابينه بدون توجه به بخشنامه محمد مخبر راه خود را مي‌روند. ديروز اما پس از انتشار اخبار در خصوص انتصاب عنابستاني در صندوق بازنشستگي فولاد با حكم صولت مرتضوي، ابعاد دهشتناك‌تري از موضوع نمايان شد. محمود صادقي فعال سياسي اصلاح‌طلب با انتشار تویيتي از روند واگذاري شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي در دولت سيزدهم سخن گفت و نوشت: «قابل توجه رييس‌جمهور منتخب، دكتر پزشكيان؛ برخلاف بخشنامه كفيل رياست‌جمهوري، خبرهايي از نقل و انتقالات نامتعارف دستگاه‌ها مي‌رسد. از جمله واگذاري شركت‌هاي پالايش گاز پارسيان، پالايش گاز فجرجم، كشت و صنعت مغان، پالايش نفت آبادان و طراحي و ساختمان نفت از طريق فرابورس به ستاد اجرايي.» از سوي ديگر فرد ديگري هم در هيات‌مديره شركت مادر تخصصي توليد برق حرارتي منصوب شد تا بسياري از تحليلگران و كاربران نگران ايام باقي مانده تا استقرار دولت جديد شوند. صولت مرتضوي، وزير كار اما ديروز در واكنش به نامه پزشكيان به مخبر براي متوقف كردن عزل و نصب‌ها تا آغاز كار دولت جديد گفت: «از خود او(پزشكيان) بپرسيد كه آيا اين نامه قانوني است يا خير و اينكه قانون اساسي چه چيزي مي‌گويد. خبرنگاران بايد در اين زمينه مطالبه‌گر باشند. نمي‌توان كار مردم را تعطيل كرد.» اما آنچه كه صولت مرتضوي نام آن را كار مردم مي‌گذارد در واقع گماردن برخي افراد نزديك به جبهه پايداري به گلوگاه‌هاي اقتصادي است. استفاده از نماينده سابق در پست حساس هيات‌مديره صندوق بازنشستگي فولاد، آيا اقدامي در راستاي روان‌سازي نيازهاي مردم است؟
ديروز ايلنا به نقل از يك مقام مطلع در وزرات تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن پرده برداشتن از تخلفات جدي در اين وزارتخانه خبر داد: «تخطي‌هاي جدي و قابل تاملي از بخشنامه آقاي مخبر در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي صورت گرفته است، به نحوي كه اتفاقا پس از صدور بخشنامه آقاي مخبر استخدام‌ها و تغييرات گسترده‌اي در زيرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و به ويژه در صندوق‌هاي تابعه صورت گرفته است.»
مجموعه اين تحولات باعث شد بسياري از فعالان سياسي و تحليلگران خواستار نظارت و بررسي دقيق موضوع شوند. حسام‌الدين آشنا در تویيتي خواستار ارزيابي مصوبات و اقدامات دولت سيزدهم از ۳۰ ارديبهشت به بعد شد.
آشنا در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «تمام مصوبات و اقدامات هيات و اجزاي دولت پس از ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ تا استقرار دولت جديد بايد با دقت تمام بازبيني شده و در فرايندي كم‌آسيب، ارزيابي شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون