• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5811 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۴ تير

تنهايي يك دونده استقامت

مجموعه داستان «تنهايي يك دونده استقامت» نوشته آلن سيليتو با ترجمه كيهان بهمني منتشر شد.
 در نوشته پشت جلد كتاب مي‌خوانيم: « از «تنهايي يك دونده استقامت» تا «عمو ارنست» و «زوال و سقوط فرانكي بولر» تمامي داستان‌هاي آلن سيليتو يك درونمايه را به معرض نمايش مي‌گذارند: تنهايي بشر در جهان امروز. راسكولنيكوف‌هاي بي گناه داستان‌هاي سيليتو در انگلستان پس از جنگ جهاني دوم دنياي تاريك، خشن و هراس‌انگيزي را تجربه مي‌كنند كه در آن ارتباطات انساني تا حد زيادي نابود شده است و تهديد ناشناخته پينتري در گوشه و كنار جامعه به كمين نشسته است. شايد بتوان جهان اين اثر داستاني را نتيجه همان تربيت اروپايي (رومن گاري) دانست.
آلن سيليتو كه بسياري از منتقدان او را در زمره‌ نويسندگان جنبش «مردان جوان خشمگين» در ادبيات انگلستان دانسته‌اند، آثار بسياري از خود به جاي گذاشت اما متمايزترين اثر او «تنهايي يك دونده استقامت» بود، اثري كه نه تنها برنده‌ جايزه هاثورن (۱۹۵۹) شد بلكه بلافاصله پس از انتشارش با فيلمنامه‌اي به قلم خود نويسنده مبدل به فيلمي موفق به كارگرداني توني ريچاردسون و با بازي درخشان تام كورتني شد.
نيويورك‌تايمز بوك ريويو درباره نويسنده آورده است: «يكي از بهترين نويسندگان انگليسي عصر ما».
يا ساتردي ريويو نوشته است: «سيليتو در اين اثر تصويري اصيل و هيجان‌انگيز ... و لذتي ناب را ارايه كرده است.» گاردين اين كتاب را «يك اثر زيبا» و نيويوركر آن را «درخشان» توصيف كرده است.
همچنين ديلي تلگراف نوشته است: «آقاي سيليتو نويسنده مادرزادي است كه به روح زمان خود واقف است و آن را با دقتي آشكار و دوست‌داشتني توصيف مي‌كند.»
اين مجموعه در ۲۲۶ صفحه و با قيمت ۱۹۹ هزار تومان در نشر آموت راهي بازار كتاب شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون