• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5853 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور

مردم اصفهان و «اسائه ادب» به قلعه‌نويي

شهردار اصفهان چرا خودش را انداخت وسط؟

اين هم از آن دست اتفاقاتي است كه احتمالا فقط در فوتبال ايران رخ مي‌دهد. اينكه هواداران تيم ملي نسبت به سبك بازي تيم ملي شاكي شوند و عليه سرمربي شعار «حيا كن رها كن» سر بدهند بعد شهردار اصفهان برود از سرمربي تيم ملي بابت «اسائه ادب» عذرخواهي كند!
جمعه شب در ضيافت شامي كه در اصفهان به مناسبت حضور تيم ملي برگزار شده بود علي قاسم‌زاده، شهردار اصفهان ضمن خوش‌آمدگويي به اعضاي تيم ملي، به برخي رفتارها در پايان ديدار برابر قرقيزستان اشاره داشت و اظهار كرد: از آقاي قلعه‌نويي به خاطر اسائه ادبي كه صورت گرفت، عذرخواهي مي‌كنم. شما به گردن فوتبال ايران و فوتبال اصفهان حق داريد و اگر برخي احساساتي شدند، شما به دل نگيريد.
اظهارنظر شهردار اصفهان با واكنش گسترده كاربران شبكه‌هاي اجتماعي روبه‌رو شد. خيلي از هواداران تيم ملي نوشتند: «اگر شهردار اصفهان ناراحت نمي‌شود ما يك كم از سبك بازي تيم ملي كشورمون انتقاد كنيم.»
اينكه مقامي در جايگاه شهردار يك شهر تصور مي‌كند انتقاد از وضعيت تيم ملي و سر دادن شعار روال روي سكوها يا همان شعار «حيا كن رها كن» بي‌ادبي است يك بحث است و اينكه تصور مي‌كند بايد بابت اين مساله روبه‌روي علاقه‌مندان به تيم ملي بايستد يك بحث ديگر. هر شخصي مي‌تواند ديدگاه خودش را پيرامون مسائل داشته باشد، اما همه بايد متوجه باشند كه تيم ملي متعلق به مردم است و آنها حق دارند از سرمربي تيم ملي خوش‌شان بيايد يا بدشان بيايد. بحث اسائه ادب هم مطرح نيست. 
اما شهردار اصفهان به اين اظهارات بسنده نكرد و در يك پيام ويديويي بار ديگر و با جزييات بيشتر نقد مردم به تيم ملي را زير سوال برد. او گفت: «هواداران شعارهايي دادند كه صلاح ديدم از زبان مردم شهر بگويم حرف مردم اين نبود!» ايشان تاكيد كرد: «اين شعارها بابت احساسات آني عده‌اي از تماشاگران بود و اراده پنهاني وجود داشت كه تحريك‌شان كرده بود.»
معلوم نيست شهردار اصفهان چطور خودش را نماينده مردم مي‌داند و از آن بدتر وقتي مردم به صراحت فرياد مي‌زنند از سبك بازي تيم ملي راضي نيستند و اين را از استاديوم به فضاي مجازي هم مي‌كشانند چرا ايشان بايد بگويد حرف مردم اين نبوده! چيزي كه همه ديدند و شنيدند. از آن طرف ارتباط اين انتقاد به دست‌هاي پشت پرده هم در نوع خود جالب توجه است. اگر اراده پنهاني هم وجود داشته باشد، مي‌توان ردپايش را در همين حمايت‌هاي عجيب و غريب از مديران و مربيان تيم ملي ديد. 
آنچه پنجشنبه شب روي سكوها شاهد بوديم يك واكنش ساده هواداري به كيفيت بازي تيم ملي بود كه با دخالت چند ليدر دست نشانده به تشنج كشيده شد. هواداران هم نياز به وكيل و وصي ندارند. خودشان زبان گويا دارند و از هر كه لازم بدانند انتقاد مي‌كنند و به قول شهردار اصفهان «ممنون‌دار» كساني مي‌شوند كه قدمي مثبت بردارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون