• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5853 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور

نگاهی به لوكاس ژوائو خرید جدید پرسپوليس

به گزارش «اعتماد»، سرانجام و پس از كش و قوس‌هاي فراوان مهاجم خارجي جديد پرسپوليس به عضويت اين تيم درآمد. درحالي كه هفته‌ها صحبت از جذب نيانگ و پوبنداز بود، اما مشكلات مالي سبب شد تا مديران پرسپوليس سراغ لوكاس ژوائو بروند.
لوكاس ژوائو، مهاجم بلندقد آنگولايي قرارداد يكساله را اينترنتي با پرسپوليس امضا كرد و كارهاي او براي اضافه شدن به ليست آسيايي در اسرع وقت انجام مي‌شود‌.
ژوائو، سابقه بازي در ناسيونال پرتغال، شفيلدونزدي، بلكبرن و ريدينگ انگليس و شانگهاي پورت چين را نيز در كارنامه دارد. 
اين مهاجم كه عمدتا در اين سه تيم انگيسي و چمپيونشيپ (ليگ يك) بازي كرده، علاوه بر سابقه گلزني به آرسنال در جام اتحاديه، حضور بين ۵ گلزن برتر ليگ يك انگليس در سال ۲۰۲۱ را تجربه كرده. ژوائو در سال ۲۰۲۳ به شانگهاي پورت پيوست و با اين تيم قهرمان سوپرليگ چين شد.
لوكاس ژوائو پس از بازي براي تمام رده‌هاي سني پرتغال و حتي دو بازي براي بزرگسالان از سال ۲۰۲۲ براي آنگولا به ميدان مي‌رود.

آمار لوكاس ژوائو
- 2020/2021 چمپيونشيپ انگليس 
40 بازي 22 گل 7 پاس گل 
-2021/2022 چمپيونشيپ انگليس 
24 بازي 10 گل 3 پاس گل
-2022/2023 چمپيونشيپ و ليگ چين 
45 بازي 10 گل 3 پاس گل 
-2023/2024 ليگ قطر 
13 بازي 5 گل 2 پاس گل
لوكاس به لحاظ فيزيك و سبك بازي شبيه به شيخ دياباته است. او توانايي بازي با هر دو پا را دارد و باتوجه به قد و قواره‌اش مي‌تواند مشكل سرزني سرخپوشان را در خط حمله حل كند. البته اين مهاجم آنگولايي با استقبال خوبي از طرف هواداران پرسپوليس ‌مواجه نشده است. هواداران پرسپوليس در فضاي مجازي ضمن انتقاد به مديران باشگاه لوكاس را در حد نبيل باهويي مي‌دانند كه نمي‌تواند كمك‌حال تيم‌شان باشد. پرسپوليسي‌ها در سه بازي اول در ليگ چهار بار دروازه حريفان را باز كردند و عليپور و آل‌كثير از ديگر مهاجمان مركزي اين تيم به حساب مي‌آيند كه تاكنون پاي‌شان به گلزني باز نشده است!
نكته ديگر اينكه وينگرهاي‌ پرسپوليس تمايل زيادي به ارسال از جناحين ندارند. اورونوف و اميري و صادقي و احمدزاده بازيكنان تكنيكي و سرعتي پرسپوليس محسوب مي‌شوند كه سبك بازي‌شان بيشتر با مهاجمان سرعتي سازگار است كه حالا بايد ديد با حضور لوكاس آيا تغيير در سبك بازي اين تيم به وجود مي‌آيد يا اين ‌مهاجم بلندقامت كه جوان‌ هم‌ نيست، مي‌تواند مثل سال‌هاي اوجش روي زمين هم‌ بازي قابل قبولي را به نمايش بگذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون