• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5862 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲ مهر

دبير فدراسيون ورزش‌هاي ناشنوايان از لغو مسابقات آسيايي تهران گفت

كشورهاي ديگر فكر كردند در ايران تنش و ناامني وجود دارد و براي همين نيامدند

تنها 5 ، 6 كشور كتبي گفتند در مسابقات شركت مي‌كنيم

گروه  ورزش

عليرضا بسيح، دبير فدراسيون ناشنوايان مي‌گويد كشورهاي ديگر فكر مي‌كنند مثلا در ايران تنش وجود دارد و براي همين نمي‌آيند در صورتي كه ما بارها مكاتبه كرديم كه ايران كشور امني است و براي اثبات اين موضوع بايد كشورها مي‌آمدند  و از نزديك  مي‌ديدند.

به گزارش «اعتماد»  بازي‌هاي آسيايي ناشنوايان‌ كه قرار بود به ميزباني كشورمان برگزار شود به دليل اينكه تيم‌هاي خارجي از حضور در كشورمان امتناع كردند  لغو  و  به احتمال زياد در كشور ديگري برگزار  مي‌شود.
مدتي قبل در گفت‌وگويي كه خبرنگار «اعتماد» با رييس فدراسيون ناشنوايان داشت اين اميدواري وجود داشت كه باتوجه به اينكه رييس كنفدراسيون ورزش‌هاي ناشنوايان آسيا يك ايراني است كشورها ملزم به حضور در تهران شوند هرچند همان زمان مصطفي نكولعل آزاد به «اعتماد» گفته بود دروغ‌هاي اسراييل در مورد ايران روي تصميم كشورها براي حضور در ايران تاثير گذاشته است. اين مقام مسوول گفته بود: «يك مقداري ايران‌هراسي توسط اسراييل هست. يادم مي‌آيد انتخابي جام جهاني 98 كه استراليا مي‌خواست به ايران بيايد به آنها گفته بودند با خودتان آب ببريد! بالاخره اينجا خاورميانه است و با كشورهاي مثلا اسكانديناوي فرق دارد و شايد در بعضي چيزها با آنها فرق داريم اما اين طوري هم نيست كه آب نباشد. اينها دروغ‌هايي است كه اسراييل روي آن كار مي‌كند. به عنوان يك ايراني بدون اشراف به مسائل سياسي مي‌توانم بگويم اين قسمت هم تاثير داشته است.» اما روز گذشته با گفت‌وگويي كه امروز با عليرضا بسيح، دبير فدراسيون ناشنوايان داشتيم به نظر مي‌رسد اندك شانس براي ميزباني اين مسابقات هم از دست رفته است! بسيح درباره آخرين خبر از وضعيت ميزباني ايران در اين مسابقات به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما همه جوانب را در نظر گرفته بوديم . هتل‌ها را آماده كرده بوديم، بحث مقررات فني با فدراسيون‌هاي مختلف از طريق ستاد برگزاري هماهنگ شده بود و مهياي برگزاري باكيفيت مسابقات بوديم و منتظر حضور كشورها در ايران بوديم منتها تعداد تيم‌هايي كه مي‌خواستند بيايند خيلي كم بود.
اين مدير ورزشي ادامه داد: باز هم فرصت داديم به كشورها كه فرم شماره دو كه شامل رزرو هتل و برنامه پروازي‌شان و مشخصات نفرات شركت‌كننده در اوزان و ماده‌هاي مختلف بوده را براي ما پر كنند و بفرستند اما متاسفانه در زمان مقرر پاسخ ندادند و براي همين به دليل زمان كم كه تا شروع مسابقات بود شرايط سخت شد. ما جامعه آماري كمي داشتيم كه مي‌خواستند در مسابقات شركت كنند. در نهايت ما هم گزارش كامل آن را از طريق معاونت محترم به سمع و نظر وزير محترم ورزش رسانديم و تصميم را برعهده ايشان‌گذاشتيم تا بازي‌ها برگزار شود يا خير و ايشان هم فرمودند كه مقداري به تعويق بيندازيد تا مشاركت حداكثري در تمام رشته‌ها داشته باشند.
بسيح ادامه داد: كنفدراسيون آسيا هم در نظر داشت دو هفته مسابقات را به تعويق بيندازد اما با همين نفرات كم، كه ما گفتيم بايد تعداد نفرات بيشتر شود چون عنوان اين مسابقات بازي‌هاي آسيايي است. گفتيم‌ هنوز هم ميزبان‌ هستيم و منتظريم‌ تيم‌ها بيايند و شركت كنند و حالا منتظر هستيم. وي در خصوص تعداد‌ قطعي كشورهاي كه براي شركت در بازي‌ها حاضر به سفر به كشورمان شدند گفت: تقريبا به صورت كتبي پنج يا شش كشور. ما بيشتر از اين آمار نداشتيم و 7 يا 8 كشور هم به‌ طور  شفاهي  اعلام كردند كه مي‌آيند اما ستاد بازي‌ها هيچ گونه مكاتباتي از اين كشورها نداشتند كه مثلا چه تعداد شركت‌كننده مي‌آيند و چه موقع پرواز مي‌كنند و هيچ كاري انجام نشده بود اما فقط شفاهي مي‌گفتند ۱۵، ۱۶ كشور مي‌آيند! اما بايد كتبي باشد و يك چيزي به عنوان تعهدنامه داشته باشيم كه كشوري حضور پيدا مي‌كند. بسيح درباره اينكه‌ تاريخ مشخص براي اين بازي‌ها وجود دارد يا خير به «اعتماد» گفت: تا يك سال مي‌توانند تاخير بگذارند اما نكته اينجاست كه سال آينده ما المپيك ۲۰۲۵ ژاپن را داريم و اگر بخواهند اين مسابقات را به سال آينده بيندازند كشورها ديگر توان‌ هزينه اين را ندارند كه در دو تورنمنت مختلف شركت كنند مگر اينكه قبل از سال جديد ميلادي يك كشوري ميزباني را قبول كند كه كشورهاي ديگر بدون دغدغه در اين بازي‌ها حضور پيدا كنند وگرنه ما مطرح كرديم كه كشور ما كاملا امن است و مردم ما دارند زندگي مي‌كنند و نفس مي‌كشند! همه اينها را به كشورهاي ديگر اعلام كرديم و حتي وزير ورزش هم تعهد داد كه ميزبان خوبي براي كشورها و ورزشكاران  باشيم.
دبير فدراسيون ناشنوايان در ادامه گفت: اينها فكر مي‌كنند مثلا در ايران تنش وجود دارد و براي همين نمي‌آيند در صورتي كه ما بارها مكاتبه كرديم كه ايران كشور امني است و براي اثبات اين موضوع بايد كشورها مي‌آمدند و از نزديك مي‌ديدند.اما بازي‌هاي آسيايي است و نمي‌شود با دو يا سه كشور برگزار كرد. بايد رقابت كرد نه با دو، سه ورزشكار از دو، سه كشور.  وي درخصوص زمان اعلام منتفي شدن قطعي ميزباني ايران از اين بازي‌ها گفت: تا چند روز آينده قطعي كنفدراسيون آسيا اعلام مي‌كند ما اين آمادگي را داريم اما كنسلي را كنفدراسيون اعلام مي‌كند و ما نمي‌گوييم كنسل  است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون