• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5864 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر

شليك تير خلاص به قلب فساد در فوتبال

سقوط فدراسيون نزديك شد

26 مرداد دادگستري كرمان اعلام كرد كيفرخواست متهمان پرونده فساد فوتبال تا 20 روز آينده صادر مي‌شود. 
به گزارش روزنامه اعتماد، با وجود گذشت بيش از يك ماه از وعده دادگستري كرمان اين اتفاق رخ نداد تا زمزمه‌هايي در مورد به فراموشي سپرده شدن اين پرونده مانند موارد قبلي به گوش برسد. اما روز گذشته اصغر جهانگير، سخنگوي قوه قضاييه توضيحاتي پيرامون اين پرونده ارايه كرد كه نشان داد خدا را شكر نه قرار است پرونده مشمول گذر زمان و فراموشي شود و نه قرار است فرد يا افرادي از متهمان قسر در بروند. 
سخنگوي قوه قضاييه روز گذشته درباره آخرين وضعيت پرونده فساد در فوتبال گفت: در اين پرونده تمامي متهمان با توديع وثيقه از زندان آزادند. همچنين پرونده مسوولان سابق مس رفسنجان دنبال مي‌شود و متهمان براي اخذ آخرين دفاع احضار شدند. دو نفر از متهمان حاضر شدند و ۵ نفر از آنها در جلسه حاضر نشدند و از اين حق خود استفاده نكردند. همچنين دو نفر از افرادي كه تحت عنوان «رمّال» بودند، تفهيم اتهام شدند. دادستان مركز استان هم گفتند حداكثر ظرف يك ماه قرار نهايي درخصوص پرونده را صادر خواهيم كرد. طبق اطلاعاتي كه خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده افرادي كه در آخرين جلسات دفاع شركت نكرده‌اند، مشخص هستند. همان افرادي كه اين روزها درگير برخي گرفتاري‌ها از قبيل: بيماري و غيره هستند و حالا معلوم شده با عدم حضور در جلسه دفاع به نوعي اتهام خود را پذيرفته‌اند. با توجه به نزديك بودن زمان صدور كيفرخواست نيازي نيست به اسامي اين افراد اشاره شود، بلكه مهم اين است كه قوه قضاييه و نهادهاي نظارتي-امنيتي مسير را ولو با كمي تاخير به درستي پيش برده‌اند. حالا فقط مانده شليك تير خلاص به قلب فساد در فوتبال ايران. با توجه به اظهارات سخنگوي قوه قضاييه و وعده‌اي كه پيش از اين دادگستري كرمان داده بود به نظر عمر مديريتي برخي افراد حاضر در فدراسيون فوتبال و برخي مديران باشگاه‌ها رو به اتمام است. به اين ترتيب فدراسيوني كه در بيش از يك ماه گذشته بدون رييس اداره شده به لحظه سقوط خود خواهد رسيد و از اين نقطه به بعد مقامات ذي‌صلاح ازجمله وزير ورزش و جوانان و مجمع فدراسيون فوتبال بايد هر چه سريع‌تر در مورد ادامه فعاليت فدراسيون تصميم‌گيري نهايي را انجام دهند.    
از ابتداي شهريور امسال و بعد از عمل جراحي مهدي تاج از ناحيه لگن كه او را خانه‌نشين كرد و سپس مشكل قلبي مهدي محمدنبي و با توجه به مشكل حقوقي كه منصور قنبرزاده دارد و نبود نايب‌رييس زنان، فدراسيون فوتبال رسما بدون متولي اداره شده است. در اين بين برخي خبرگزاري‌ها نوشته‌اند كه مهدي تاج از حضور در فدراسيون فوتبال منع شده است. تاج در چند روز اخير در دو مراسم با واكر ديده شده؛ ديدار با وزير ورزش و حضور در مراسم ختم سردار سراج، اما در فدراسيون فوتبال حضور پيدا نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون