• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5864 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر

گمانه‌زني رسانه‌ها از آرايش انتخاباتي فدراسيون فوتبال

آمدن عزيزي خادم مشخص نيست، هاشمي شانسي ندارد

با پيچيده‌تر شدن شرايط مديريت فدراسيون فوتبال و قريب‌‌الوقوع بودن صدور كيفرخواست پرونده فساد در فوتبال بحث «انتخابات فدراسيون» در رسانه‌ها داغ شده است.  به گزارش روزنامه اعتماد، اگر اتفاق خاصي رخ ندهد 10 اسفند بايد شاهد برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال باشيم؛ يعني 5 ماه بعد. به اين ترتيب از فاصله تقريبا دو ماه مانده تا شروع انتخابات بايد وارد فرآيند انتخابات و ثبت‌نام نامزدها شويم. پس بيراه نيست كه اين روزها برخي رسانه‌ها از داغ شدن تنور انتخابات و نامزدهاي احتمالي مي‌گويند. 
به عنوان مثال رسانه فوتبال 360، نزديك به عادل فردوسي‌پور از شهاب‌الدين عزيزي خادم، كيومرث هاشمي و مهدي تاج به عنوان نامزدهاي تاثيرگذار احتمالي و چند چهره ديگر به عنوان نفرات حاشيه‌اي نام برده است.
 فوتبال 360 در اين رابطه نوشت: «مسوولان فدراسيون فوتبال سعي داشته‌اند تا در روزهاي گذشته واكنشي به فعل‌ و انفعالات انتخاباتي نداشته باشند اما آن‌طور كه به نظر مي‌رسد، تنور رقابت براي انتخابات اسفند ماه در حال داغ ‌شدن است و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، مانند انتخابات دوره قبلي كه در سال 1399 برگزار شد، باز هم يك انتخابات چالشي در راه است. در دوره قبل، مصطفي آجورلو در كنار شهاب‌الدين عزيزي‌ خادم، كيومرث هاشمي و علي كريمي كانديداهاي رياست فدراسيون بودند كه عزيزي‌ خادم و هاشمي به دور دوم رفتند و شهاب‌الدين عزيزي‌خادم به عنوان رييس جديد فدراسيون فوتبال انتخاب شد.
شهاب‌الدين عزيزي ‌خادم دوره كوتاهي در نقش رييس فدراسيون فوتبال مشغول به فعاليت بود؛ چراكه بعد از حدود 11 ماه فعاليت در قامت رييس، ازسوي اعضاي هيات‌رييسه عزل موقت شد و بعد از آن، حكم صادره از سوي كميته اخلاق عليه او زمينه‌ساز عدم حضور عزيزي ‌خادم در مجمع شد تا او به شكلي عجيب از ساختار مديريتي فدراسيون كنار برود! پيگيري‌هاي بيشتر نشان مي‌دهد كه در كنار تلاش‌هاي حقوقي انجام شده شهاب‌الدين عزيزي ‌خادم براي اثبات غيرقانوني ‌بودن دوره فعلي مديريت فدراسيون، او با توجه به پايان دوره محروميتش به دنبال بازگشت به ساختمان سئول است و اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، عزيزي ‌خادم يكي از كانديداهاي انتخابات پيش‌روي رياست فدراسيون فوتبال خواهد بود!»
اين رسانه در مورد كيومرث هاشمي نوشت: «كيومرث هاشمي كه به تازگي مراسم توديعش در نقش وزير ورزش‌ و جوانان انجام شد و جاي خود را به احمد دنيامالي داد، ديگر گزينه مطرح‌شده براي رياست فدراسيون فوتبال است. هاشمي البته تجربه فعاليت در فدراسيون در دوره فعاليت كميته انتقالي را دارد اما زمزمه‌هاي پرشماري درباره احتمال ورود دوباره او به عرصه انتخابات رياست فدراسيون وجود دارد. هاشمي در دوره قبلي انتخابات در اسفند ماه 1399 رقابت تنگاتنگي با عزيزي ‌خادم داشت و با توجه به تمايل عزيزي‌ خادم به ورود دوباره به عرصه مديريت فوتبال، دوئل تكراري عزيزي‌ خادم-هاشمي در انتخابات پيش‌رو دور از ذهن نيست!»  اين رسانه نوشته حتي مهدي تاج هم ممكن است دوباره هوس ادامه كار در فوتبال به سرش بزند. البته اين رسانه يادآور شده آينده كاري‌ مهدي تاج در فوتبال ايران نامشخص است و با توجه به شرايط جسماني و البته تشكيل پرونده‌هاي پرشمار عليه برخي مديران فدراسيون شايد ديگر او را در فوتبال نبينيم. 
در اين زمينه پيگيري‌هاي خبرنگار اعتماد از نزديكان عزيزي خادم حاكي از آن است كه اين مدير ورزشي هنوز تصميمي براي حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال ندارد. نزديكان وي به خبرنگار اعتماد اعلام كردند كه مشخص نيست برنامه رييس عزل موقت شده فدراسيون براي حضور در انتخابات پيش رو چيست. از آن طرف كيومرث هاشمي باوجود علاقه به حضور در فوتبال از اقبال كمي در اين زمينه بهره‌مند است. جدا از شكست در انتخابات 1399، عملكرد هاشمي در دوره يك سال و اندي حضور در وزارت ورزش براي كارشناسان و ورزشكاران چندان قابل قبول نبوده است. به عنوان مثال امير عابديني رييس پيشين فدراسيون فوتبال و مديرعامل اسبق پرسپوليس در اين رابطه به ديده‌بان ايران گفت: «خوشحال شدم كه هاشمي از وزارت ورزش رفت.» نكته مهم‌تر در مورد هاشمي اين است كه او با دولت جديد همسو نيست. يك منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت نزديكي هاشمي به برخي جريانات اصولگرايي و جبهه پايداري در دوران وزارت هرگونه حمايت دولتي از او در انتخابات فدراسيون فوتبال را منتفي مي‌كند. هر چند دولت و وزارت ورزش نقش مستقيم در انتخابات فدراسيون فوتبال را ندارد اما به هر حال مي‌تواند شرايط را به نفع يك كانديدا تغيير بدهد.  ساير گزينه‌هاي مطرح شده در رسانه‌ها نيز از لحاظ سبقه مديريتي كه در اساسنامه فدراسيون فوتبال دچار مشكلاتي هستند. به نظر مي‌رسد براي بحث در مورد انتخابات فدراسيون فوتبال ابتدا بايد منتظر ماند و ديد سرنوشت پرونده فساد در فوتبال به كجا مي‌رسد و سپس تصميم مجمع احتمالي در مورد ادامه فعاليت فدراسيون فوتبال چيست. شايد اصلا برگزاري انتخابات به اسفند ماه كشيده نشود و خيلي زودتر برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون