• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5870 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۱ مهر

مخدوش شدن چهره يكي ازامید‌های فوتبال ایران

حيف شد آقاي نكونام... حيف

احتمالا امروز همه هواداران استقلال با خودشان فكر مي‌كنند چه شد كه كار به اينجا كشيد؟ بله! مشكلاتي وجود داشت و دردسرهايي پيش مي‌آمد، اما اين تيم كه فصل قبل با يك امتياز اختلاف نايب‌قهرمان شده بود و در فصل جديد بازيكنان خوبي به خدمت گرفت نبايد به اين روز مي‌افتاد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، بعد از باخت استقلال به السد در ليگ قهرمانان آسيا جواد نكونام به صورت رسمي از اين تيم جدا شد تا مديران باشگاه به دنبال پيدا كردن جانشين مناسب بروند. فارغ از اينكه چه كسي سرمربي استقلال خواهد شد بايد اين سوال را پرسيد كه آيا واقعا مشكل استقلال نكونام بود؟ مشكل استقلال مديران باشگاه هستند؟ هلدينگ است؟ فضاي مجازي و هواداران هستند؟ آنهايي كه بيرون گود مانده‌اند و در حال توطئه‌اند، هستند؟ سيد حسين حسيني است كه به جاي دفع توپ آن را به درون دروازه خودشان مي‌زند؟ روزبه چشمي است كه در يك‌سوم مدام توپ لو مي‌دهد؟ مهرداد محمدي است كه فرصت‌ها را از دست مي‌دهد؟ در يك كلام بازيكنان مشكل تيم هستند؟ يا مجموعه‌ همه اين عوامل؟ و اگر قرار باشد قدرالسهم هر كدام را حساب كنيم اعداد به چه صورت بين طرفين تقسيم خواهد شد؟
اما هر طور حساب كنيم و هر طور اعداد بچرخند، هر كدام بيشتر مقصر باشند و هر كدام كمتر تغييري در اين حس به وجود نمي‌آيد كه واقعا حيف شد! 
فارغ از نگاه رنگي و اينكه شخصيت جواد نكونام را دوست داشته باشيم يا نه، با قاطعيت و البته افسوس فراوان مي‌توانيم بگوييم كه حيف شد! نتيجه نگرفتن يكي از چهره‌هاي مطرح فوتبال ايران در باشگاه استقلال آن چيزي نيست كه به نفع فوتبال كشورمان باشد. خيلي‌ها روي جواد نكونام حساب باز كرده بودند كه بتواند روزي روي نيمكت تيم ملي بنشيند و تا سال‌ها فوتبال ملي ايران را اداره كند. حتي برخي مي‌گفتند او مي‌تواند نخستين سرمربي لژيونر ايران در اروپا بشود. اما با اين وضعيت شرايط خيلي براي او سخت شده.  
تقابل سمي و بي‌دليلش با پرسپوليس و پرسپوليسي‌ها، نتايج نااميدكننده در فصل دوم، مشكل پيدا كردن با مديران و ... موارد ديگر كه البته تمامش هم تقصير نكونام نبوده وجهه او را مخدوش كرد. قبل از اينكه نكونام سرمربي استقلال شود اكثر جامعه فوتبال تصور ديگري از او داشتند، اما اين تصور در يك‌سال و اندي گذشته خراب شد و چه حيف...
نكونام بايد خيلي سريع به دنبال ري برندينگ خود برود يا در فوتبال ايران يا در كشورهاي حاشيه خليج‌فارس چهره خود را روتوش كند. او بايد بار ديگر توانايي‌هاي فني خود را به اثبات برساند؛ در يك محيط آرام و به دور از تنش. او بايد با يادآوري روزهاي حضور در استقلال نقاط ضعفش را شناسايي كند. اشتباهاتش را بشناسد، بپذيرد و متوجه شود با اشتباهات ديگران بايد چطور برخورد كند. كار زياد هست ولي هر چه هست نكونام بايد دوباره بشود همان جواد لاليگايي. 
نقل قولي از سرمربي استقلال در يكي از كنفرانس‌هاي خبري‌اش است كه با نخوت رو به يكي از خبرنگاران مي‌گويد: «من هر كاري دلم بخواهد مي‌كنم.» شايد لازم باشد جواد نكونام در مورد اين تفكر هم تجديدنظر كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون