• ۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5878 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

گزارش اختصاصی «اعتماد» از بازگشت مربی پرسپولیس به فوتبال

پزشکیان موافق بازگشت کریم باقری بود

بیرون ماندن کریم برای دو تا پست اینستاگرامی بود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، بازگشت کریم باقری به جامعه فوتبال و نیمکت مربیگری پرسپولیس اتفاقی بود که دل خیلی‌ها را شاد کرد. مرد محجوب و محبوب فوتبال ما به دلیل شخصیتی که دارد بین استقلالی‌ها هم علاقمندان زیادی دارد و به جرات می شود گفت او از این لحاظ یک فرد منحصر به فرد است. مردی که هیچ وقت از دایره ادب خارج نشد و حتی برای هواداران تیم رقیب کری نخواند تا باعث آزردگی خاطر قشر دیگری از جامعه نشود. با این حال تعصبش برای پرسپولیس هم‌ مثال‌زدنی است. سال گذشته کریم باقری در گفت و گویی با عادل فردوسی‌پور برای نخستین بار فاش کرد دلیل عدم ادامه همکاری او با سرخ ها مخالفت نهادهای امنیتی بوده است. 

اما چرا کریم‌باقری از تیم ‌محبوبش رفت و چه شد که برگشت؟ سوالی که جواب آن را هر کسی به طریق خودش می دهد! بعضی‌ها آن را ربط می دهند به فالو داشتن علی‌کریمی و بعضی‌ها به مسائلی از همین قبیل که البته زیاد هم بیراه نیست. ابعاد رسیدگی به این موضوع فقط به رفتن و برگشت این مربی با اخلاق مربوط نمی‌شود. به عنوان مثال سوال می شود چرا مدیرعامل پرسپولیس همان زمان پشت مربی تیمش نماند و آیا حالا باقری و هواداران پرسپولیس این بازگشت را باید مدیون درویش باشند یا اتفاقات دیگری رخ داده که این بازگشت رقم خورده؟ اینها مسائلی است که می‌توان به آن پرداخت.
در همین زمینه خبرنگار «اعتماد» به اطلاعاتی رسیده است که در ادامه مطلب می‌خوانید که  به این سوالات هم جواب می دهد. ماجرا از این قرار است که سال قبل و زمانی که فصل هنوز شروع نشده بود از کریم باقری خواستند در جلسه‌ای شرکت کند و حتی خبرهایی هم منتشر شد که مشکل او حل شده و در حال بازگشت است که این اتفاق همانطور که می‌دانید رخ نداد. در آن جلسه از کریم باقری خواستند دو پست مربوط به قربانیان وقایع اعتراضی 1401 و همچنین عکس همراه با علی کریمی که به نوعی حمایت از همبازی سابقش نیز به حساب می‌آمد را پاک کند اما باقری زیر بار نرفت و حتی حاضر نشد پیج خودش را در حالت  دی اکتیو قرار دهد.اما امسال شرایط متفاوت بود و بنا بر اطلاعاتی که خبرنگار «اعتماد» به آن دست پیدا کرده  فردی به نام احد میرزایی و شهرام دبیری  که زمانی باشگاه دبیری تبریز را در اختیار داشت و حالا در نهاد ریاست جمهوری مشغول است استارت بازگشت کریم باقری را زد و حتی شنیده می‌شود ريیس جمهور به دلیل اینکه‌ خودش هم تبریزی است وقتی از موضوع موانع بر سر بازگشت مربی پرسپولیس مطلع می‌شود موافقت می‌کند تا کار او پیگیری شود  تا او بتواند به فوتبال برگردد. مدیرعامل پرسپولیس هم وقتی متوجه شد پیگیری‌هایی برای بازگشت صورت گرفته پیش‌دستی کرد و با باقری تماس‌هایی را برقرار کرد. مدیرعامل پرسپولیس که در سال قبل و در زمانی که هنوز زمان نقل و انتقالات شروع نشده بود در اولین مصاحبه‌اش گفته بود امسال کریم باقری نیست و کار به مصاحبه طرفین علیه یکدیگر کشیده شد. در تمام این مدت دنبال تطهیر کردن خودش نزد هواداران پرسپولیس در این موضوع بود و از این فرصت نهایت استفاده را کرد. درویش اصلا دوست نداشت به عنوان کسی که کریم باقری را از تیم بیرون کرده شناخته شود. نکته جالب اینکه یحیی گل‌محمدی هم در سال قبل پیگیری‌های زیادی برای بازگشت دستیارش انجام داد اما با توجه به اینکه کریم زیر بار پاک کردن پست‌ها نمی‌رفت بازگشت او شدنی نبود. تا اینکه، چند روز قبل در جلسه‌ای تمام موانع بر سر ادامه حضور کاپیتان سابق تیم ملی برداشته شد. یک منبع آگاه به خبرنگار «اعتماد» گفت حتی تعهدی هم در این خصوص از او گرفته شده است! در همین زمینه شنیده شده باقری نمی‌خواهد نامش بر سر زبان‌ها بیفتد و تلاش هم دارد از حمله سایبری‌های طرفدار اپوزیسیون درامان باشد بنابراین فعلا صفحه رسمی خودش را در حالت غیر فعال قرار داده است. یک نکته جالب‌تر اینکه پروژه بازگشت کریم باقری به فوتبال با فوت مادر او آغاز شد و حالا که در نزدیکی‌چهلم درگذشت مادر کریم‌باقری هستیم او به فوتبال و پرسپولیس برگشته است. در نهایت هر چه بود و هر چه گذشت حالا این اتفاق خوب رخ داده است. اما این بازگشت را نباید به رایزنی درویش و تلاش او ربط داد چون اگر اینطور بود همان پارسال پشت مربی تیمش می‌ایستاد.این اتفاق خوب رخ داد ‌چون بالادستی‌ها رایزنی کردند و مسعود پزشکیان هم تایید نهایی را داد. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون