• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5888 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان

نقش ويژه پسران قطبي در آكادمي پرسپوليس!

«مدير موفق اما رفيق‌باز»

به گزارش «اعتماد»؛ رسيدگي به فوتبال پايه‌ها در فوتبال كشورمان كار بسيار دشواري است چرا كه به آن صورت به فوتبال پايه توجه نمي‌شود و در صورت سالم كار كردن به لحاظ مالي هم درآمدي ندارد. حالا در نظر بگيريد كه مديريت در آكادمي تيم‌هاي پرطرفدار پرسپوليس يا استقلال تا چه حد دشوار است. چرا كه در هر صورت هواداران از اين تيم‌ها نتيجه مي‌خواهند ضمن اينكه به دليل برند با ارزش اين دو تيم معمولا افراد شناخته شده درخواست مي‌كنند كه فرزندشان به عضويت اين تيم‌ها دربيايند.
الان را نمي‌دانيم اما در گذشته نه چندان دور پسر فلان رييس تا پسر شهردار و حتي افراد رده بالاي نظامي و سياسي درخواست‌هاي اينچنيني داشتند كه جواب رد به آنها كار آساني هم نبود و نيست! به جز اينها خيلي از پدر و مادرها حاضرند هر كاري انجام دهند، چه قانوني و چه غيرقانوني كه فرزندشان پيراهن يكي از اين دو تيم را بر تن كند. 
از سوژه اصلي خارج‌نشويم. در چند سال گذشته وضعيت پايه‌هاي پرسپوليس اصلا شرايط خوبي نداشت، امكانات ضعيف و‌ نداشتن خوابگاه يا عدم جذب بازيكنان كارآمد تيم‌هاي هر چهار رده اين باشگاه را در حالت خوشبينانه در كش و قوس مياني جدول قرار مي‌داد كه با حضور محسن خليلي مهاجم سال‌هاي نه چندان دور پرسپوليس به عنوان مدير آكادمي شرايط بهتر شد.
تا جايي كه تيم نوجوانان پرسپوليس فصل پيش قهرمان ليگ برتر تهران شد و بقيه رده‌ها هم نتايج خوبي به خصوص در دربي‌هاي پايتخت به دست آوردند. خليلي به لحاظ توجه به زيرساخت‌ها هم تلاش‌هاي زيادي انجام داد تا هم در كسب نتايج و هم در تهيه امكانات حداقل چوب لاي چرخ باشگاه گذاشته نشود.  با اين حال شايد نياز باشد خليلي در همكاري‌هايش بيشتر از توجه به رفيق‌بازي و همدوره‌اي‌هاي قديمي به مسائل فني هم‌ توجه كند تا حواشي گاه و بيگاهي كه از آكادمي پرسپوليس شنيده مي‌شود تمام شود. در حال حاضر، مسعود زارعي سرمربي نونهالان و احسان‌خرسندي سرمربي نوجوانان و بهادر عبدي سرمربي جوانان و عباس آقايي هم سرمربي اميدهاي پرسپوليس هستند و در كادر فني هم بعضي پيشكسوتان دهه هشتادي اين تيم‌ مشغول به كار هستند. اما نكته قابل توجه، اعتماد عجيب محسن خليلي به همبازيان دوره خودش در پرسپوليس است و عجيب‌تر اينكه هرچهار نفر به‌علاوه خود خليلي شاگردان افشين قطبي بودند! البته در اين جمع يكي مثل فرزاد آشوبي هم به عنوان سرمربي جوانان حضور داشت كه سال قبل جدا شد! مساله‌اي كه مي‌تواند مديريت اين مدير جوان را زير سوال ببرد همين كار كردن با افرادي خاص است. هرچند به هيچ‌وجه توانايي‌هاي فني اين چهار نفر را زير سوال نمي‌بريم اما عمل خليلي در اين خصوص قابل توجه است و جاي بحث دارد. انتخاب از روي رفيق‌بازي يا شايسته‌سالاري؟‌ بايد ديد خليلي چه‌ جوابي براي اين سوال دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون