• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5888 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان

وزير راه: چيزي را كه مي‌گويم بايد بتوانم عمل كنم

فرزانه صادق در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اينكه وزراي پيشين درباره ساخت مسكن كارگري مطالبي را عنوان كرده بودند، آيا آماري از ساخت اين مسكن‌ها وجود دارد، عنوان كرد: تمام موارد از جمله مسكن محرومين، سرپرست خانوار، كارگران همه اينها تكاليفي است كه بايد آورده‌ها و تنظيم بودجه‌ها به گونه‌اي انجام گيرد كه بتواند محقق شود. وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: من آن چيزي را كه مي‌گويم بايد بتوانم عمل كنم، با آمار دادن و اعدادي كه به عمل نمي‌رسد، مردم بهترين قاضياني هستند كه مي‌توانند قضاوت كنند، زيرا اين چيزهايي كه گفته مي‌شود را بايد در اجرا ببينيم. تمام تلاش من و همكارانم اين است هر آنچه وعده داده شده و تعهد ايجاد شده بنا بر آورده‌اي كه مردم آورده‌اند با تمام مشكلات و محدوديت‌ها بتوانيم حل كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اينكه همچنان من وعده‌هايي را بدهم كه قابليت اجرا شدن نداشته باشد و بودجه‌هاي پشتيبانش را همچنان نداشته باشم، درست نيست و من از اين كار پرهيز مي‌كنم، اين به آن معني نيست كه در جهت تحقق مسكن محرومين اقدام نمي‌كنم، بلكه معني‌اش اين است كه بايد برنامه‌اي را بدهم كه محقق شود و تمام تلاش‌مان اين است كه بتوانيم از ساير منابع اين برنامه‌ها را محقق كنيم.
وزير راه و شهرسازي درباره اهداي واحد مسكوني به بازماندگان حادثه طبس گفت: تاكيد آقاي رييس‌جمهور به تامين مسكن خانواده‌هاي داغديده بود و ما بررسي كرديم و اين نكته خوب است كه در جريان باشيد؛ وقتي بررسي كرديم، ديدم كه اين خانواده‌هاي فاقد مسكن كه پراكنش آنها هم در ۴ الي ۵ استان است اكثرشان حتي تمكن اينكه در قانون جهش توليد مسكن ثبت‌نام هم كرده باشند را نداشتند، اين خودش پالس بسيار مهمي است. يعني ما روش‌هايي را مي‌رويم كه شايد آن محروم و آن متقاضي واقعي را خانه‌دار نكنيم.
وي افزود: با دستوري كه آقاي رييس‌جمهور دادند و با بررسي كه ما در وزارت راه و شهرسازي كرديم با اولويت، براي همه زنان سرپرست خانوار و كودكان‌شان حتما بنا بر قوانيني كه در حال حاضر هم وجود دارد، تخصيص مسكن انجام مي‌گيرد، حتما از من مطالبه‌گري اين مورد را داشته باشيد، من دارم مي‌گويم ظرف يك ماه آينده؛ يك ماه آينده از من بپرسيد چند قرارداد واگذاري بسته شده است.
وزير راه و شهرسازي درباره آمار واگذاري مسكن به بازماندگان حادثه طبس گفت: در شهرهاي مختلف، متفاوت است و فكر مي‌كنم بيش از ۵۰ نفرند كه فاقد مسكن هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون