• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5889 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ آبان

سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران مطرح كرد

مردم در مورد افزايش بنزين غافلگير نمي‌شوند

نشست روز گذشته حياط دولت با مجموعه‌اي از اخبار و رخدادها برگزار شد؛ از موضوع انتصاب استانداران و بحث رفع فيلترينگ گرفته تا بحث داغ گراني بنزين و... در حاشيه نشست هيات وزيران مطرح شدند.   اسكندر مومني، وزير كشور در پايان جلسه هيات دولت در خصوص انتخاب استانداران و نگراني‌هايي كه در اين خصوص وجود دارد، گفت: استانداران بر اساس سياست‌هاي رييس‌جمهور و وعده‌هاي ايشان در انتخابات، با پيشنهاد وزارت كشور در هيات دولت منتخب مي‌شوند و جز يكي، دو مورد بقيه با اجماع در هيات وزيران راي آوردند. وي گفت: اولين‌ها در اين دولت شكل گرفته است شما ملاحظه كنيد اگر كار آساني بود در دولت‌هاي ديگر هم انجام مي‌شد. اولين استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در اين دولت انتخاب كرديم، همچنين اولين استاندار از قوميت عرب و اولين فرماندار خانم اهل ‌سنت در اين دولت منصوب شد. اين كار بر اساس شعار وفاق ملي و تدابير رييس‌جمهور صورت گرفته است. وزير كشور در خصوص سياست‌هاي دولت در رابطه با مهاجرين غيرقانوني گفت: سازمان ملي مهاجرت كه برنامه هفتم مكلف كرده تدوين شده تقديم دولت شده ان‌شا‌ءالله به مجلس مي‌رود. ممكن است در اين زمينه خلأ قانوني نداشته باشيم، اما پراكندگي داريم، پراكندگي‌هاي زيادي در مسووليت‌ها و اختيارات سياستگذاري وجود دارد. اميدواريم كه قانون ملي مهاجرت اين مسائل را يكپارچه كند. همان‌طور كه دو هفته پيش نيز خدمت‌تان عرض كردم، ممكن است گفته شود كه ايراني‌ها در انجام كارهاي سخت فعال هستند. به عنوان مثال، در معدن طبس، ۱۷۰۰ كارگر در اعماق زمين مشغول به كار بودند كه همگي ايراني بودند. وي افزود: بنابراين صرفا با سازوكارهاي سلبي نمي‌توان مسائل را حل كرد و لازم است موضوعات مربوط به قوانين كار و اشتغال اتباع به‌طور يكپارچه مورد توجه قرار گيرد. به‌رغم اينكه با انباشت مهاجرين مواجه هستيم، اميدواريم با تصويب اين قانون، در يك برنامه ميان‌مدت ساماندهي مناسبي در اين حوزه انجام شود.
مردم در مورد افزايش قيمت بنزين غافلگير نخواهند شد
سخنگوي دولت گفت: هما‌ن‌طور كه بارها تاكيد شده مردم در مورد افزايش قيمت بنزين غافلگير نخواهند شد. حتما اگر موضوع افزايش بنزين به جمع‌بندي بخواهد برسد موضوع با مردم مطرح مي‌شود و بدون آمادگي مردم هيچ‌گونه افزايش قيمت بنزين را نخواهيم داشت.
فاطمه مهاجراني پس از جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان كرد: حاكميت مطلق ايران بر جزاير سه‌گانه در جلسه امروز هيات دولت مورد تاكيد قرار گرفت. هيچ كسي حق ندارد نگاه چپ به پاره ايران كند اين موضوع مطلقا پذيرفته نيست. اين سه جزيره هميشه مال ايران بوده و اسناد تاريخي دارد و اين موضوع را ثابت مي‌كند. برخي كشورها دست از شيطنت‌هاي رسانه‌اي بردارند، چون اين چيزي بيشتر از يك بازي رسانه‌اي نيست و اين موضوع مورد تاكيد همه اعضاي هيات دولت قرار گرفته است. مهاجراني در مورد احتمال افزايش قيمت بنزين گفت: همان‌طور كه بارها تاكيد شده مردم در مورد افزايش قيمت بنزين غافلگير نخواهند شد. حتما اگر موضوع افزايش بنزين به جمع‌بندي بخواهد برسد موضوع با مردم مطرح مي‌شود و بدون آمادگي مردم هيچ‌گونه افزايش قيمت بنزين را نخواهيم داشت. همه تلاش‌ها هم بر اين هست كه به‌رغم وجود فشارهايي كه بر دولت وجود دارد، كمترين فشار بر مردم تحميل بشود.
وي در خصوص اقدامات دولت براي كنترل بازارهاي مالي و پولي گفت: در شرايط فعلي ما دو دسته تغييرات نرخ بازارهاي مالي ارز و طلا را داريم؛ يك قسمت ريسك سيستمي و خارج از محيط است كه بخشي هم قابل پيش‌بيني است و فقط هم مربوط به ايران نيست در قسمت ديگر هم بانك مركزي به ‌شدت تلاش مي‌كند با مداخله‌هاي خود هر زمان لازم بداند ميزان ثبات را در بازار به حداكثر برساند. وي در مورد وضعيت دو خبرنگار بازداشتي اظهار داشت: از همكاري خوب و ديدگاه پدرانه رياست قوه قضاييه تشكر مي‌كنيم. موضوعات در كشور ما حيطه‌بندي مي‌شوند و ما اصل تفكيك قوا را در كشورمان به رسميت مي‌شناسيم. موضوع دو خبرنگار بازداشتي در حيطه اختيارات رياست قوه قضاييه است و دولت هم از طريق قوه قضاييه در حال پيگيري موضوع است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون