• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5890 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان

گران‌ترين مربي دنيا چطور در عربستان به بن‌بست رسيد؟

اخراج مانچيني!

روبرتو مانچيني پس از 14 ماه مربيگري از تيم ملي عربستان سعودي جدا شد. مربي ايتاليايي پس از 7 پيروزي در 18 بازي، با «توافق مشترك» رياض را ترك كرد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، روبرتو مانچيني تنها چهار هفته پس از شروع رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2026 و بعد از كسب 5 امتياز از سرمربيگري عربستان كنار گذاشته شد. فدراسيون فوتبال عربستان سعودي اعلام كرد مانچيني كه در سال 2021 به عنوان سرمربي ايتاليا قهرمان اروپا شد، بعد از توافق دوطرفه جدا شده است. 
اين مربي 59 ساله در آگوست 2023 - دو هفته پس از استعفا از سرمربيگري تيم ملي ايتاليا - به استخدام عربستان سعودي درآمد و اين تيم را در 14 ماه و در 18 مسابقه به هفت برد رساند. مانچيني با دستمزد 28 ميليون دلار تبديل به گران‌قيمت‌ترين مربي دنيا شد. 
تيم ملي عربستان سعودي پس از شكست 2-صفر مقابل ژاپن در خانه در مقدماتي جام جهاني و به دنبال آن تساوي بدون گل مقابل بحرين در اوايل ماه جاري، در رده سوم گروه خود قرار گرفت كه براي هواداران اين تيم غيرقابل قبول بود. 
عربستاني‌ها پس از چهار بازي در گروه C مقدماتي جام جهاني آسيا با 5 امتياز سوم هستند. ژاپن با 10 امتياز صدرنشين گروه است و استراليا با تفاضل گل بهتر از عربستان سعودي جلوتر است. دو تيم برتر هر گروه به‌طور خودكار به جام جهاني صعود مي‌كنند در حالي كه تيم‌هاي سوم و چهارم هم همچنان شانس صعود به جام جهاني را دارند.  استراليا  14 نوامبر در ملبورن در مقدماتي جام جهاني ميزبان عربستان سعودي خواهد بود و عربستاني‌ها سپس پنج روز بعد در جاكارتا به مصاف اندونزي خواهند رفت. عربستاني‌ها با هدايت مانچيني در اوايل سال جاري در مرحله يك هشتم نهايي جام ملت‌هاي آسيا پس از شكست در ضربات پنالتي مقابل كره جنوبي از جام ملت‌هاي آسيا حذف شدند. اين مربي ايتاليايي به دليل ترك زمين و عبور از تونل ورزشگاه قبل از آخرين پنالتي توسط كره جنوبي مورد انتقاد قرار گرفت و بعدا بابت خروج زودهنگام خود عذرخواهي كرد.
پنجشنبه شب SAFF در شبكه اجتماعي X نوشت: «هيات رييسه فدراسيون فوتبال عربستان و روبرتو مانچيني، سرمربي تيم ملي، امروز به توافق مشتركي دست يافتند كه شامل پايان رابطه قراردادي مي‌شود.
سرمربي سابق اينترميلان و منچسترسيتي عناوين متعددي را به عنوان بازيكن و مربي كسب كرده است. مانچيني به عنوان سرمربي اينتر، سه عنوان قهرماني ليگ ايتاليا را به دست آورد و به لطف گل ديرهنگام سرخيو آگوئرو در آخرين روز فصل، با منچسترسيتي در سال 2012 قهرمان ليگ برتر شد.
مانچيني پس از بركناري از هدايت تيم ملي عربستان، با انتشار پستي در اينستاگرام نسبت به اين اتفاق واكنش نشان داد. او در اين پست اعلام كرد به صورت توافقي از عربستان جدا شده. او نوشت در مدتي كه در عربستان حضور داشته، لذت برده است. او از فدراسيون فوتبال عربستان، بازيكنان، مديران و هواداران بابت تمام تلاش‌هايشان در دوران سرمربيگري او در تيم ملي تشكر و براي آنها در آينده آرزوي موفقيت كرد.
مانچيني در همان پست تصويري از جدول گروه C مرحله سوم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني و شرايط تيم ملي عربستان را نيز منتشر كرد تا به اين شكل نشان دهد از اتفاقي كه براي او رخ داده راضي نيست و اعتقاد دارد عملكرد بدي در تيم ملي عربستان نداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون