• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3502 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ فروردين

محمدعلي انصاري:

در اين نظام بايد آراي مخالف را بپذيريم

راه امام يعني عقلاني عمل كردن و خط بطلان كشيدن بر دشمني‌ها


گروه سياسي| دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام‌خميني(ره) افراط‌گرايي را مصيبت امروز جهان اسلام دانست و ابراز اميدواري كرد كه ملت‌هاي مسلمان فكري براي از ميان بردن بنيان‌هاي التقاطي به كار بگيرند. محمدعلي انصاري در نخستين جلسه ستاد مركزي بزرگداشت امام خميني (ره) با بيان اينكه تاكنون در هيچ نقطه‌اي از دنيا سابقه نداشته است كه در اين سطح از مخالفان درخواست شود كه راي بدهند، اظهار داشت: يكي از چيزهايي كه به آن توجه كافي و تحليل نشد، همين موضوع بود. نفس اين حركت و اين پيام مقام‌معظم‌رهبري اين بود كه در اين نظام و اين دنيا بايد آراي مخالف را بپذيريم. انصاري در ادامه يكي از دستاوردهاي سال 94 را حل پرونده‌اي هسته‌اي خواند و عنوان داشت: در مسير به سرانجام رسيدن مسائل هسته‌اي كسي باور نمي‌كرد قدرت‌هاي بزرگي كه حتي براي منافع خود نيز حاضر به اجماع با يكديگر نيستند، براساس سياست عقلاني در مسيري قرار گرفتند كه جمهوري اسلامي نقشه راه آن را ترسيم كرده بود. واقعيت اين است كه به سرانجام رسيدن برجام، خطر بزرگي را از سر ملت ايران گذراند.
به گزارش جماران گزيده سخنان محمدعلي انصاري، دبير ستاد بزرگداشت امام خميني (ره) در ادامه مي‌آيد:
  ‌ از جمله حوادث شيريني كه در سال 94 براي ملت ايران رقم خورد، مي‌توان به پيشرفت برنامه‌اي اشاره كرد كه سال‌ها ذهن مسوولان و همچنين مقام معظم رهبري را به خود مشغول كرده بود و آن موضوع هسته‌اي و قضيه برجام بود. به سرانجام رسيدن موضوع هسته‌اي در حقيقت از الطاف الهي بود كه سال گذشته نصيب ملت ايران شد اگرچه منافع ملت ايران ايجاب مي‌كند تا سال‌ها به مساله هسته‌اي و برجام پرداخته نشود. البته اين موضوع منطقي به نظرمي‌رسد زيرا نمي‌توانيم بسياري از مسائل اصلي نظام را در رسانه‌ها مطرح كنيم كه دل عده‌اي خوش بشود همان‌طور كه درباره قطعنامه هم اين اتفاق رخ داد كه براساس آن شرايط اقتضا مي‌كرد درباره مباحث مربوط به آن بحث صورت نگيرد.
  ‌‌ انسان‌هاي منصف و انديشمندان تحليلگري بودند كه بعد از قبول قطعنامه، در جنگ نابرابر 8‌ساله اعلام كردند كه قطعنامه براي نجات كشور نكته‌اي كليدي محسوب مي‌شود. در آن شرايط چيزي كه مردم كشورمان عاقلانه قبول كردند و حضرت امام بر آن تاكيد داشتند، پذيرش قطعنامه 598 بود. ازسوي ديگر و امروز پذيرفتن برجام و هموار شدن اين مسير كه بسيار باريك، عاقلانه و هنرمندانه بود، به دستور مقام معظم رهبري و به دست كساني كه فرزندان شايسته ديپلماسي ايران قلمداد مي‌شدند، ترسيم شد.
  ‌در مسير به سرانجام رسيدن مسائل هسته‌اي كسي باور نمي‌كرد قدرت‌هاي بزرگي كه حتي براي منافع خود نيز حاضر به اجماع با يكديگر نيستند، براساس سياست عقلاني در مسيري قرار گرفتند كه جمهوري اسلامي نقشه راه آن را ترسيم كرده بود. واقعيت اين است كه به سرانجام رسيدن برجام، خطر بزرگي را از سر ملت ايران گذراند اما بايد توجه داشته باشيم كه در اين مسير از منافع و خط قرمزهاي خود به درستي دفاع كنيم.
  ‌‌ مساله مهم ديگري كه در سال 94 روي داد، برگزاري دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بود. در آغاز سال گذشته مقام معظم رهبري اعلام كردند كه امسال سال همدلي و همزباني دولت و ملت است و انصافا براساس چنين نامگذاري، ثمرات آن را در خلال فعاليت‌هاي بزرگ و ارزشمندي كه انجام شد، مشاهده كرديم.
  ‌‌ انتخابات سال 94 مردم ايران و دوستداران آن را در عرصه‌هاي بين‌المللي خوشحال كرد. تصور مي‌كنم چيزي كه در اين انتخابات فراموش شد، نكته ظريف رهبري بود كه تاكيد كردند همه افراد حتي افراد مخالف نيز در اين انتخابات شركت كنند اما در اين راستا عده‌اي برخلاف اين گفته عمل كردند و امكان برگزاري اين انتخابات با شور بيشتري هم، وجود داشت.
  ‌‌ راه امام يعني عقلاني عمل كردن و خط بطلان كشيدن بر دشمني‌ها. من بسياري از دشمني‌هاي امروز را بيهوده مي‌بينم. در افق انديشه امام‌خميني(ره) و آرمان‌هاي نظام اسلامي، مردم در اوج قدرت هستند و شايد اين نكته‌اي باشد كه در طول تاريخ بي‌سابقه است؛ اينكه ملتي آنقدر متعهد و موقع‌شناس باشند و همه گره‌ها را بازكنند. ما بعضي مواقع راه‌هاي سخت را استفاده مي‌كنيم. در حالي كه رهبر معظم انقلاب مي‌گويد كه مخالف من و نظام به صحنه انتخابات بيايد، برخي از ما كسي كه 10 سال پيش با ما اختلاف نظر سياسي داشته را خط قرمز خودمان مي‌دانيم .

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون