گفتمان مدرسه محوري
وزير آموزش و پرورش: اگر معلم، دانشآموز و اولياي دانشآموز نسبت به مدرسه تعلق خاطر داشته باشند و همين ويژگي موجب هويت مستقل خواهدشد و در اين قالب فرآيند ياددهي – يادگيري با كيفيت مطلوبي صورت خواهد گرفت. در فرآيندگفتمانسازي برنامههاي آموزش و پرورش به ويژه «مدرسهمحوري» نزد خانوادهها و دانشآموزان بايد از ظرفيت رسانهها، تشكلهاي معلمي، صاحبنظران تعليم وتربيت و معلمان اهل قلم استفاده كرد، در اين صورت است كه گفتمان آموزش و پرورش تبديل به مساله ملي ميشود و ميتوان با كمك همه بخشهاي آموزش و پرورش، به ارتقاي كيفيت دست يافت.