معاون كيفيت گروه صنعتي ايرانخودرو مطرح كرد
65درصد محصولات ايرانخودرو درسطح كيفي 3 و 4 ستاره
معاون كيفيت گروه صنعتي ايرانخودرو از ارتقا و بهبود كيفيت تمامي محصولات اين خودروساز در سال گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر حدود 65 درصد از محصولات ايرانخودرو در سطح كيفي 3 و 4 ستاره قرار دارند.
به گزارش ايكوپرس، مجتبي استادرحيمي با بيان اين مطلب گفت: براي ارتقاء كيفيت در زنجيره ارزش توليد شامل حوزههاي كيفيت، تامين، مهندسي، فرآيند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامههاي جامعي براي سال 97 تدوين شده است.
وي افزايش ستارههاي كيفي محصولات براساس ارزيابيهاي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران را حاصل اجراي برنامههاي بهبود متعدد در زنجيره ارزش در سالهاي گذشته دانست و گفت: هيچ يك از محصولات سواري ايرانخودرو در سطح كيفي تك ستاره نيستند. اين شركت با دارا بودن 5 محصول چهار ستاره، 6 محصول سه ستاره و 6 محصول دو ستاره در ميان خودروسازان داخلي از نظر كيفيت محصول سرآمد است.
معاون كيفيت گروه صنعتي ايرانخودرو با بيان اينكه در سال گذشته نمرات منفي محصولات براساس ارزيابي شركت بازرسي كاهش چشمگيري داشته است، گفت: پژو2008، سوزوكي گراندويتارا، تندر 90 اتوماتيك، پژو 207 اتوماتيك و تندر 90 پلاس اتوماتيك موفق به كسب چهار ستاره كيفي شدهاند كه بالاترين سطح كيفي موجود در محصولات ساخت داخل است.
وي افزود: محصولات هايما اس 7 اتوماتيك، دنا پلاس، 3 ستاره كيفي وH30، سورن، سمند، پژو پارس و پژو 405 نيز 2 ستاره كيفي را در سال گذشته كسب كردهاند. محصولات پژو 206، پژو 206 صندوقدار و رانا نيز در حال حاضر داراي 3 ستاره كيفي هستند.
استادرحيمي درباره آخرين وضعيت ميزان رضايت مشتريان از محصولات ايرانخودرو اظهار كرد: رضايت بيش از 84 درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است متناظر با آن وضعيت امتياز IQS نيز در سال 96 بهبود 23 درصدي را نسبت به ابتداي سال 94 تجربه كرده است.
وي كاهش 15 درصدي در شاخص مراجعات به شبكه خدمات پس از فروش و بهبود 31 درصدي در شاخص قطعات متناظر در بازه 10 هزار كيلومتر كاركرد در سال 96 نسبت به سال 95 را از ديگر موفقيتهاي كسب شده در حوزه كيفيت برشمرد.
معاون كيفيت ايرانخودرو ضمن تشريح پروژهها و برنامههاي بهبود اجرا شده در سال 96 گفت: در مجموع 692 پروژههاي محصولي و مجموعهاي و برنامههاي كلان سرمايهاي و زيرساختي به اجرا گذاشته شده است.
وي از جمله پروژههاي زير ساختي و كلان سال گذشته را در حوزه تامين، دستيابي به نظام جامع ارزيابي تامينكنندگان، ارتقاء كيفيت قطعات، در حوزه طراحي و مهندسي، ارتقاء طرح بدنه محصول آريسان، بهبود و ارتقاء سيستم انتقال قدرت (كلاچ)، ارتقاء كيفيت گيربكس و در حوزه فرآيند، رباتيك كردن خطوط پرس با هدف افزايش كيفيت محصول، رفع مشكلات ارگونومي و كاهش ضايعات و رباتيك كردن خطوط سيلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزايش و ارتقاء كيفيت و يكنواختي رنگ مطابق با استانداردهاي جهاني، توسعه و ارتقاء تجهيزات سخت افزاري و نرمافزاري تستهاي الكتريكال در راستاي ارتقاء و بهبود فرآيندها دانست.
استادرحيمي افزود: در حوزه خدمات پس از فروش نيز ارايه خدمات نوين الكترونيك، يكپارچگي سيستم كنترل و تامين قطعات شبكه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نمايندگيها از جمله پروژههاي زيرساختي اجرا شده در سال گذشته بوده است.
وي از كسب نشان درخشان سبز درآخرين ارزشيابي شركت رنو، موسوم به «آديت پاركينگ 00611 (ASP)» در حوزه همسانسازي در بين سايتهاي توليدي محصولات رنو در منطقه خاورميانه، هند و آفريقا را از ديگر موفقيتهاي كسب شده در سال گذشته نام برد.